Muzikale dip

De meeste mensen hebben een vrij vast ritme in hun leven. Altijd rond dezelfde tijd opstaan, aan dezelfde tafel ontbijten, naar dezelfde school / werkomgeving. Gebeuren er weinig dingen die afwijken van deze standaard dan verdwijnen op den duur de prikkels die je fantasie en inspiratie een boost geven. Het kan helpen om bewust nieuwe omgevingen op te zoeken. Het kan natuurlijk ook zijn dat je niet helemaal lekker in je vel zit, wat gespannen bent en daardoor niet bij je gevoel kan komen. Inspiratie is immers vaak iets wat met sfeer en gevoel te maken heeft. Ik zou sowieso niet proberen om jezelf te dwingen om beats te maken, dat werkt alleen maar averechts. Zoek eerder nieuwe inspiratiebronnen en wacht gewoon rustig af tot je handen weer beginnen te jeuken.
succes!

Mooi gesproken, klopt als een bus :okdan:

Gewoon een memorecordertje aanschaffen, heb je altijd genoeg voorraad voor de dagen van géén inspriratie. Zo heb ik veel cassettes liggen met deuntjes. Kost me 3 mensenlevens dat weer door te spitten hahaha. Ik ben afgelopen week weer begonnen met muziek na een jaar helemaal niets doen.

Inderdaad, niet onderschatten, deze.
Is meestal het laatste waar je aan denkt, maar de ruimte is van erg grote invloed.

Jemig, jullie lijken wel vrouwen. Of is dat metro?

Jemig, jullie lijken wel vrouwen. Of is dat metro?

Tjah, muziek maken blijft een creatief proces en creativiteit is nou niet echt iets wat je met een schakelaar uit of aan zet. Met de naam 'Onrust NV' doe je natuurlijk ook niet echt een gooi naar de titel 'Meest fijngevoelig forumlid'. De assosiatie met overstuurde 808/909 beats en een BPM boven de 200 is snel gemaakt 8o)

metro.jpg

Metro

Back