Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
)

’s Werelds allerlaatste nieuwe dubbeldeck?? Het nieuwe DENON DN-780R professionele dubbel cassettedeck is waarschijnlijk het meest geavanceerde en meest uitgebreide dubbeldeck dat momenteel verkrijgbaar is. Met meer mogelijkheden, aansluitingen, opname- en kopieerfuncties ooit in een enkel toestel samengebouwd!
De DENON DN-780R is voorzien van twee identieke Quick Auto Reverse loopwerken welke beiden onafhankelijk en gelijktijdig kunnen opnemen en weergeven. Door gebruik te maken van twee servomotoren (voor capstan en spoelschotels) per deck wordt een zeer stabiele en betrouwbare bandloop gegarandeerd. Ook zijn beide decks onder andere voorzien van pitchcontrol (+/- 12%!), zodat ook opnamen van (minder nauwkeurige) decks toch op de juiste snelheid/toonhoogte kunnen worden afgespeeld. Of de beats-per-minute van de work-out kan worden opgevoerd natuurlijk… Erg handig is ook de Cascade opname/weergave functie, waarmee u bijvoorbeeld tijdens afwezigheid beide decks achter elkaar op kant A en kant B kunt laten opnemen. Ook kunt u een tweetal microfoons (incl. mix functie) aansluiten.
Voor professionele toepassingen heeft de DENON DN-780R een uitgebreid scala aan communicatieprotocollen aan boord (RS232C, Parallel D-Sub, Ext. Sync, Mini TRS) en kunnen, door middel van een optioneel verkrijgbaar board, alle audio in en uitgangen worden uitgevoerd in gebalanceerde XLR. Uiteraard kan de DENON DN-780R worden bediend met de los leverbare DENON RC41 pols-afstandbediening, waarmee dit toestel uitstekend geschikt is voor fitness en sport activiteiten!
Enkele Highlights:
- DENON Model DN-780R
- Uitgebreide opname / weergave mogelijkheden
- Uitgebreide communicatie / besturingsmogelijkheden
- Twee identieke Quick Auto Reverse cassettedecks in één behuizing
- Standaard 19 inch 3RU afmetingen
- Voorbereid op afstandbediening
- Cascade In/Out
- Verkoopprijs: € 695,00 excl. 19% BTW
- Optioneel: ACD-780 XLR board € 159,-- excl. BTW
- Optioneel: RC41 pols remote: € 90,00 excl. BTW
Of eigenlijk nog beter, ga voor DAT.. als je het om recorden gaat dmv een simpele handeling tenminste..
alowel het soms wel een beetje te gek is.
Maar ik wilde iets met tape in me rack zonder dat het 12he inneemt
Ik heb nog mooi 3he over in me rack en ging zoeken naar een tape-recorder.
Zo kwam ik er dus bij.
Ik ga eens zoeken of ik zo'n Tascam anders kan vinden.

Goed, de 122 en C3-x zijn dus waarschijnlijk hetzelfde: http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=65244
Ik lees daar ook dat de C3 maar 1 tape snelheid heeft en de 122 en C3x 2 snelheden, dus die zijn in de studio te prefereren.
Tussen de 10 (geen typefout) en 200 euro moet in principe lukken. Maar... Je hebt het hier over recorders die al bijna 25 tot 30 jaar oud zijn, dus dan gaan er andere zaken tellen... De prijs is dan afhankelijk van 3 zaken: 1) denkt de eigenaar goud in handen te hebben? (gebeurt helaas te vaak bij dit soort mooi ogende maar verder waardeloze machines) 2) Wat is het aanbod en 3) (meest belangrijk) wat is de staat van het ding?
Als een recorder gereviseerd is zzal de prijs flink oplopen.
Als je voor mooi wil gaan, koop dan een oude en accepteer de staat.
Als je voor goede opnames wil gaan, zou je kunnen overwegen om voor nieuwere types gaan (122mkII of mkIII of evt. zelfs een geheel ander merk). En doe altijd éérst research doen naar de beschikbaarheid van onderdelen. Voor goede opnames is het helaas belangrijk dat een machine continu wordt onderhouden.

Leuk spul hoor, wil zelf ook nog wel 'ns zoiets voor erbij. Maar eerst wachten totdat m'n Studer binnen is