teknival 1996 maasvlakte online!!

mario010

kijk diep in mijn ogen
Eyo,..

Na een gouden tip van borg010 .
Weet niet wie t online heeft gezet maar eindelijk beelden van het legendarische
maasvlakte teknival. En ook een nieuwsuitzending.

Zal later ff was krantenknipsels posten en foto's van de ontruiming!

:halleluja

altijd leuk....

idd altijd leuk. maar wat was nou zo bijzonder aan dit festival?? of blijkt dat uit de krantensnipsels?

edit: dit filmpje is ook wel leuk.

promotie via flyers, en een PAPIERE mailing. De wereld zonder internet was zo slecht nog niet.

idd altijd leuk. maar wat was nou zo bijzonder aan dit festival?? of blijkt dat uit de krantensnipsels?

edit: dit filmpje is ook wel leuk.
http://www.youtube.com/watch?v=qFwV_l_3lbE&feature=related

promotie via flyers, en een PAPIERE mailing. De wereld zonder internet was zo slecht nog niet.

Ach,.. wat zo bijzonder was,.. Dat de politie nog geen protocol had,.
Dit was t eerste echt grote teknival in nederland,.. Daarvoor had je natuurlijk ruigoord en later nog de moerdijkparty,,.. Die werd heeel efficient gestopt. Later werd t jammer genoeg steeds moeilijker want de politie zat er steeds efficienter bovenop. Een hoop forumleden waren ook hier,.. met een system, liveset, dj-of vj-set of gewoon om te genieten,. een korte week lang lekker weer,. lekker illegaal,.. systems uit heel europa. Uit de beelden blijkt misschien niet hoeveel tribes er waren. De hele strip van dat stuk maasvlakte was gevuld met systems,.Spiral tribe, mononom, cyb-x010 oqp en weet ik t wie er allemaal nog meer aanwezig waren uit heel europa.
Voor een teknival als dit kun je nu alleen nog terecht in t oostblok waar mensen nog wel de spirit hebben om massaal illegaal te gaan.

Er waren 650 man politie uitgerukt om de boel te ontruimen!!

hier vind je dus wat foto's en knipsels uit die goeie ouwe tijd

Ff tussen de flyers doorbladeren aub.

Meer beelden van illegale,.. dus niet commerciele feesten en aanverwant spul zijn van harte welkom!!

Ik kan chronologisch wat door elkaar gegooid hebben hoor,.. die tijden waren nogal troebel. We waren zowat iedere week (onder zware invloed :engel: ) bezig met livesets en organiseren van parties dus als je t beter weet,.. alle verheldering is ook welkom!!!

Dinges volgt nog!

owja,.. tnx to xaviera's flyerarchief

ik heb in limburg een jaar of 8 geleden slechts 1 nacht en ochtend mee mogen maken..
toen kregen we er zondag ochtend een show van de m.e. er gratis en voor niks bij! in een lang lint kwamen ze dreigend steeds een stapje dichterbij!
alsof (ik had natuurlijk ook lsd ed op) je in een slechte b film was beland

ik heb in limburg een jaar of 8 geleden slechts 1 nacht en ochtend mee mogen maken..
toen kregen we er zondag ochtend een show van de m.e. er gratis en voor niks bij! in een lang lint kwamen ze dreigend steeds een stapje dichterbij!
alsof (ik had natuurlijk ook lsd ed op) je in een slechte b film was beland

ik hoor / las ook wel verhalen van de duitse politie als ze tekno festivalletjes gingen ontruimen. Verpichte drugstesten enzo.

Jammer dat ik zelf niet zo into tekno ben (wel techno). Maargoed, midden jaren 90 was ik sowieso meer into jungle / dnb. Ook veeeel leuke (en ook illegale) feesten mogen beleven. (ook niet geheel nuchter trouwens ;))

Heel tof dit! :okdan:

Moet toen ergens in 96 of 97 zijn geweest...er was een feestje vlakbij IJmuiderstrand......goeie tekkno toen....ineens lichten uit en muziek uit.....
In de verte het blaffen van honden en cordon politie mensen met halogeen zaklantaarns.......ineens veel geschreeuw en gegil want ze lieten de honden los......ik heb de krantenknipsels hier nog liggen....volgens de krant waren wij begonnen met glazen te gooien......
later bleek dat er veel gewonden waren gevallen....verschillende mensen waren in armen en benen gebeten en een gast zelfs in ze zak (auw)....

De week erop had de helft van de feest gangers verbandjes enzo.......

We have a right to party!!!!!! Het is ook ONZE wereld/planeet. Niet alleen van de vuile wetsmakers....optieven met politie en de wethandhavers :r

optieven met politie en de wethandhavers :r

Enigzins kan ik er wel in komen maar het zou een mooi zooitje worden zonder :P

Enigzins kan ik er wel in komen maar het zou een mooi zooitje worden zonder :P

Hebben we het ooit wel eens geprobeerd zonder??? Misschien dat alle huidige problemen daar wel door komen.....maar ik heb nu op het moment geen zin om deze discussie te voeren....ben moe.....en ik typ veels te langzaam voor wat ik allemaal wil zeggen.....8)

Ik snap het concept niet dat de ene persoon überhaupt iets heeft te zeggen over een ander persoon....fuck the law.

Hee Mario Quirien uit Gilze hier!
Ik zou jou ook nog wel moeten kennen dan.
Maasvlakte was onwijs kickuh
voor ons allemaal het moment om tekno te gaan draaien en feesjes te gaan geven
hoe is het trouwens met xaviera en en Mike en Ray en zo?
Bizar was toen ze de politiehelicopterbeelden uit de lucht plukten van teknival en op de schermen projecteerden onwijs!!!

Hebben we het ooit wel eens geprobeerd zonder??? Misschien dat alle huidige problemen daar wel door komen.....maar ik heb nu op het moment geen zin om deze discussie te voeren....ben moe.....en ik typ veels te langzaam voor wat ik allemaal wil zeggen.....8)

Ik snap het concept niet dat de ene persoon überhaupt iets heeft te zeggen over een ander persoon....fuck the law.

Oei.. een anarchist... denk je dat er dan geen criminaliteit meer zal zijn? Ik dacht het niet hoor, mensen zijn van nature slecht.

Oei.. een anarchist... denk je dat er dan geen criminaliteit meer zal zijn? Ik dacht het niet hoor, mensen zijn van nature slecht.

Wow zal jij even in een moeilijke wereld leven....en oja bedankt want nou voel ik me ook aangesproken.....
Ik ga juist van het goede in de mens uit....dat leverd soms teleurstellingen op maar dat liever dan continue over me schouder te moeten kijken.....
Echt ik zou die gedachten proberen te veranderen hoor Kalusi.

Kwet niet hoor, geen protocol voor. In nijmegen reden tanks door de straten in 1981. En dat had toch zeker ook iets met anarchisme te maken!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pierson-rellen

Ik woon in een van de voormalige kraakpanden waar toen Radio Rattaplan de rest van Nijmegen op de hoogte hield van het hele gebeuren. M'n buurman heeft nog met Rita voorop gelopen!
De antenne staat er niet meer. De gaten zitten er nog wel. En de kabel loopt er ook nog. Als er iemand nog 'n oude FM zender heeft liggen ;-P

Kwet niet hoor, geen protocol voor. In nijmegen reden tanks door de straten in 1981. En dat had toch zeker ook iets met anarchisme te maken!

Ja klopt,.. datsoort taferelen ken ik ook,.. maar daar was dan idd weer wel protocol voor,. maar dan wisten ze ook wat ze moesten verwachten,.. Boze krakers en rellen.
Maar op vrijdagnacht 12 uur geheel onverwacht 1500 mensen op meetingpoint stationnetje vlaardingen oost die achter het busje aan naar wilton beginnen te marcheren alwaar na een driedaagse guerilla-voorbereiding ineens de overheaddeuren opengaan en de generatoren aan en er is feest.
Daar wisten ze nog geen raad mee.
Dan kwamen ze er pas om 2 uur achter wat er gaande was,. en waar moet je dan met een inmiddels paar duizend pilly trippertjes heen als de laatste trein al niet meer rijdt. Je kunt niet duizenden lijpe jongens en meisjes door vlaardingen laten lopen tot t weer ochtend is.
Dus dan wordt weer een uurtje later de wethouder uit bed gebeld en die kwam dan gezellie met ons en commissaris van politie om het kampvuur vergaderen om te leren begrijpen dat ie net zo goed in bed had kunnen blijven.

Gregs blog over de wilton feijenoord party,.. funny

In het kader van "you can stop the party but you can't stop the future.... :D"

Heb ook maar 1x een teknival meegemaakt, dat was buiten het Glastonbury festival terrein in Engeland, daar was een illegale 3 daagse party georganiseerd in 't bos voor mensen die te cool waren (lees, geen kaartje hadden voor Glastonbury). Verschillende vrachtwagens/bussen met soundsystems waren opgezet, met doeken tussen bomen gespannen tegen de regen (die gelukkig niet viel)

Op de laatste dag van het festival was de bewaking wat afgezwakt en waren op verschillende plaatsen hekken open gebroken zodat men van het ene legale festival naar het andere illegale festival kon overlopen (en andersom) maar om een lang verhaal kort te maken, het was aardig waus allemaal.. :D

Forward The Revolution

attachment.php

Attachments

• Logo_Spiral_Tribe.png
    Logo_Spiral_Tribe.png
    138,2 KB · Bekeken: 124
Back