Binnenkort €1000, wat te kopen

Ha ha, is wel een van de meest komische threads om te volgen. Ik ben al dagen fan. Dus ga nou niet stoppen jongens.

Maar idd Stabby, probeer vooral eerst eens uit te vinden wat je wilt. Ook voor mij heeft dat tijden geduurd (en dat is echt voor iedereen persoonlijk). Koop vooral 2e hands spullen (die kun je dan weer voor hetzelfde geld kwijt) en ga experimenteren. Ik heb een ESX gehad maar vond samplen niks dus heb nu een EMX. Maar voor anderen is een ESX (of lees: een MPC, of Ableton, of Logic, of etc.) het einde.
En ik heb op die manier al heel veel gekocht en heel veel verkocht. En heb na 5 jaar nu eindelijk een echt stabiele basis.

Maar als je hier om advies vraagt, luister er dan ook naar. Mensen steken er nl wel tijd in om je te (proberen te) helpen.

Ik mag niet vergeten te vermelden dat ik absoluut niet graag met software werk. Ik gebruik Reaper om op te nemen, verder geniet ik veel meer van hardware.

Het begint erop te lijken dat je iets anders bedoelde:

"Ik werk absoluut niet graag met iets waarvan ik denk dat ik het begrijp maar toch niet helemaal. Ik geniet veel meer van iets dat simpeler is."

Probeer eerst eens te achterhalen wat je wilt bereiken want het wordt er zo niet duidelijker op. Er is in deze thread al veel nuttige informatie voorbij gekomen maar je komt nu over alsof je niet alles leest, begrijpt of niet wilt begrijpen. Dit werkt demotiverend voor de mensen die je proberen te helpen. Het is jammer dat je dit waarschijnlijk ook aan je voorbij laat gaan.

Het begint erop te lijken dat je iets anders bedoelde:

"Ik werk absoluut niet graag met iets waarvan ik denk dat ik het begrijp maar toch niet helemaal. Ik geniet veel meer van iets dat simpeler is."

Probeer eerst eens te achterhalen wat je wilt bereiken want het wordt er zo niet duidelijker op. Er is in deze thread al veel nuttige informatie voorbij gekomen maar je komt nu over alsof je niet alles leest, begrijpt of niet wilt begrijpen. Dit werkt demotiverend voor de mensen die je proberen te helpen. Het is jammer dat je dit waarschijnlijk ook aan je voorbij laat gaan.

Ik heb alle advies gelezen, maar ik kan moeilijk alle advies opvolgen he. Iedereen raadt iets anders aan. Moet ik dan ook luisteren naar het advies om mijn huidige gear te verkopen, ook al wil ik dat niet?

Blofeld + MPC500 werd het meest aangeraden en daar heb ik naar geluisterd. Ik twijfelde even of ik geen ESX zou aanschaffen, maar de reacties in het topic hebben me overtuigd voor de MPC te gaan. Ik luister dus wel degelijk naar het advies! Ik begrijp echt niet waarom iedereen denkt dat ik dat niet doe.

Er was ook iemand die aanraadde een nieuwe computer te kopen. Dat overweeg ik nu dus ook.

Je weet nooit op voorrand wat juist de beste keuze is. Als een iets je ding niet is kan je hem natuurlijk altijd verkopen. 't Leukste is altijd dat je dingen kunt uitproberen. Ga eens langs bij Key Music, vraag ginder raad en laat je niet verleiden door de verkooptricks. Dan heb je al wat gezien en komt je ook te weten ofdat iets makkelijk of niet werkt. Oftewel check je YouTube eens. Ik heb al prachtige dingen gezien gemaakt met enkel de ESX maar ik vind hem te beperkt tegenover de MPC. Hetgeen ik zou doen: een MPC kopen, een drum 'n bass beat maken met je electribe R, je microkorg samplen en/of aansturen via de MPC en koop een goede mixer (heb trouwens een Tapco Mixer 120 te koop voor 85 euro, kom hem zelfs afleveren in Sint-Niks) samen met monitoren of een goeie hoofdtelefoon en je kan je tracks beginnen maken, be creative!

Dit is een zo komische tread
stel dat Stabby de postcode loterij van 27 Miljoen euro had gewonnen:dubbel:
niet dat ik zoveel van Synths afweet, maar ga gewoon eens een paar keer naar een zaak als Feedback (neem desnoods een tent mee en overnacht voor de voordeur) en test alle apperaten uit:P.

Bedankt, ik had er niet onmiddellijk aan gedacht dit hier te plaatsen. Het is het eerste dat ik ooit gemaakt heb.

En aan iedereen die hier gereageerd heeft: het spijt me als ik de indruk geef dat ik advies negeer. Ik kan echter zeggen dat jullie mij zeker hebben verder geholpen. Dus aan iedereen enorm bedankt dat je de tijd genomen hebt om even te reageren!

ik denk dat jouw besluit moet zijn :

1) 'dé' gouden raad kan niemand je geven
2) dat het nu jouw beurt is : ga naar de keymusic achter je hoek en speel een uurtje met (eender welke) MPC en een blofeld (als ze dat hebben)
3) iedereen het 'beste' werkt met de tools waar ze al lang mee werken .Dat Logic 'makkelijker' is dan Ableton is echt wel een grap hoor !! heb met zowat alle softwarepaketten wel uren bezig geweest in't verleden en ableton is nu eenmaal het allermakkelijkste van allemaal. Ik raad je aan om de demo van Ableton te downloaden , staat vol tutorials (en t internet ook) en hou je daar eens één dag mee bezig ... volgens mij een pak nuttigere investering in je tijd dan al je threads om goeie raad hier samen.
Nogmaals, mensen hier raden met de beste bedoeling vanuit hun eigen ervaring dingen aan...zoals je zelf zegt moet je niemand klakkeloos volgen...maar het is nu aan jou om de voorgestelde opties zélf uit te proberen en te bekijken of het iets voor je is, dat kan niemand in jouw plaats.

Is een MPC500 dan niet voldoende? Ik heb niet zoveel opties nodig hoor. Ik maak me toch zorgen dat een half jaar na aankoop plots is misgaat en dan heb ik geen garantie. Dan heb ik toch liever dat er na 2 weken iets gebeurt met een nieuw toestel, dan kan ik hem nog terugbrengen. 2dehands is voor kleine aankopen goed, maar voor meer dan €300 durf ik echt niet. Ik vind het best jammer, maar zo ben ik.

De manier om jezelf financieel te benadelen is nieuw kopen.
ik koop alles tweedehands,.. Altijd gedaan ook!
Als r dan wat kapot gaat koop je gewoon nog 1 en zit je nog steeds onder de nieuwprijs,..
En er gaat zelden wat kapot trouwens.
En Als je op een beetje slim koopt en je verkoopt niet te gehaast maak je meestal nog een wat winst ook!

ik heb al een paar keer de verleiding kunnen weerstaan, maar nu moet ik toch even zeggen dat ik het een wat triestig gedoe vind: ik heb 1000 euro te besteden, ik weet niet wat ik wil kopen. wat zal ik kopen? help.
je zou ook kunnen wachten totdat je echt iets wenst of nodig hebt.
het is al erg genoeg dat je vandaag de dag van alles aangepraat krijgt, dat je nodig zou hebben, maar jij vraagt er gewoon om ?!

Leo, het komt niet vaak voor maar ik ben het 100% met je eens

:biertje:

-C-

Binnenkort €1000, wat te kopen

Koop een zak friet, ga naar een goeie muziekzaak om je te laten informeren, ga daarna naar een GROOOTE muziekzaak/warenhuis om de eventuele aangerade synths oid uit te proberen en ga vervolgens terug naar die goede muziekzaak om je bestelling te plaatsen.

..en voor de rest heeft Leo 101% het zelfde gevoel als mij over zo'n draadje als dit: begrijpelijk, maar eigenlijk erg triest....

Ik heb een TIP!

Kom naar de meeting in nijmegen (zie frontpage) daar kun je allerlei gear checken en uitleg krijgen van gebruikers.
Ik denk dat dat een goede manier is om kennis te maken met de diverse bakjes die er zijn.

-C-

Ik heb eens zitten nadenken. Ik verkoop mijn Nintendo DS, en als ik nu ook mijn piano verkoop, dan heb ik €500 extra budget, voor een totaal van €1600. Dan kan ik eventueel een synth met toetsenbord kopen (bv Korg X50, Roland Juno G, Korg M50, Yamaha MO6). Deze hoeft geen 88 gewogen toetsen te hebben, maar een piano klank is een must.

Is dat een leuk idee? Dan neem ik bv de combinatie Korg X50/MPC500/Blofeld of een duurdere synth met MPC500.

Je verkoopt een piano om een synth met pianoklank te kopen. Want een piano is een must ?
Je wilt drum n bass maken, maar ipv een synth ga je een keyboard kopen?

Wil je drums, koop een MPC en zet de rest van het geld opzij.

Binnen enkele maanden zal het duidelijk worden dat je nog iets anders mist (een keyboard om Hoempapa te maken, een synth om te trancen, een micro om te rappen.) Ga naar de bank, haal het geld af en koop wat je mist.

Je weet niet precies wat je wilt kopen....eerst moet je dit te weten komen en wij kunnen daar niet bij helpen.

Overigens: Koop 1 instruments per keer aan en leer het kennen en dat wat je zal missen zal zichzelf uitwijzen. Door meerdere te kopen maak je je het enkel moeilijker. Door een beetje rond te filosoferen zal je er niet geraken. Tijd om in actie te schieten!

kap nou s hee, tjeesz
t lijkt wel alsof je een clone van trensmo6 bent
bedenk ff lekker zelf wat je gaat doen
als je 2e hands koopt kan je t weer doorschuiven als je t niks vind
nu kappen met posten en shit kopen met die hap

Ik heb eens zitten nadenken. Ik verkoop mijn Nintendo DS, en als ik nu ook mijn piano verkoop, dan heb ik €500 extra budget, voor een totaal van €1600. Dan kan ik eventueel een synth met toetsenbord kopen (bv Korg X50, Roland Juno G, Korg M50, Yamaha MO6). Deze hoeft geen 88 gewogen toetsen te hebben, maar een piano klank is een must.

Is dat een leuk idee? Dan neem ik bv de combinatie Korg X50/MPC500/Blofeld of een duurdere synth met MPC500.

Misschien kun je nog meer verkopen zoals je fiets, kleding, vriendin, skateboard, billen, en ga zo maar door en een echte vleugelpiano kopen om dnb
op de rammelen met een setje pollepels? Neem je alles op met je mobieltje als je dat niet ook hebt verkocht en zet je t op youtube,. als je je pc niet verkoopt!

Analoge pollepels zijn dus echt wel vetjes.

Misschien kun je nog meer verkopen zoals je fiets, kleding, vriendin, skateboard, billen, en ga zo maar door en een echte vleugelpiano kopen om dnb
op de rammelen met een setje pollepels? Neem je alles op met je mobieltje als je dat niet ook hebt verkocht en zet je t op youtube,. als je je pc niet verkoopt!

Doe ff normaal he. Ik wil alleen mijn piano verkopen, om iets anders te kopen dat ook functie doet als piano. Dan heb ik genoeg geld voor een Korg M50, wat op zich geen slecht idee zou zijn.

Doe ff normaal he. Ik wil alleen mijn piano verkopen, om iets anders te kopen dat ook functie doet als piano. Dan heb ik genoeg geld voor een Korg M50, wat op zich geen slecht idee zou zijn.
:dubbel::dubbel::dubbel:

Je bent eruit zie ik, je weet nu eindelijk wat je wilt.:verkoght:

dus ik zeg :slotje::bekdicht:

Ik post nu enkel mijn bevindingen, ik heb geen advies meer nodig.

Ik heb even wat opgezocht over de DSI Mopho en die is ideaal voor drum 'n bass. Het wordt dus 90% zeker de MPC500 + Mopho, en nog een paar maanden verdersparen voor de Blofeld. Dan heb ik wel een mooie set-up :)

Indien ik mijn piano verkoop, waar ik nog even over zal nadenken, neem ik een Korg X50 in de plaats.

Trouwens bestaat de kans dat ik met mijn studies stop en ga werken (om volgend schooljaar een andere richting te doen). Het kan dus zijn dat mijn budget plots verhoogt naar €3000!

Laatst gewijzigd:
Back