Binnenkort €1000, wat te kopen

Zo heb ik mijn piano voor €400 ipv €650 gekocht, maar een paar maanden geleden hebben ze de prijzen weer opgedreven. Ik zie de MPC500 nu alleen nog maar voor £399.

www.gear4music.com
edit; stond in een advertentie die ik vorige week voorbij zag komen, nu al van site verwijderd

Update. Ik heb besloten dat ik zeker voor een Electribe als drumcomputer ga. Die bieden veel meer hands-on controle. Ik wil eerst de Korg ES-1 eens uitproberen, als ik daar niet zo tevreden van ben verkoop ik die voor dezelfde prijs en koop ik de ESX.

Aw. Ik zou toch ook eens kijken naar de EMX, als ik jou was. Die heeft tenminste nog een synth gedeelte aan boord.

een ES gaat je tegenvallen... Dat kan ik je nu al vertellen je mist een goede midi sequencer en samples inladen is niet fijn.. ik spreek uit ervaring.. bepaalde wav formaten trekt de ES niet.. bovendien moeten de bestands namen allemaal specifiek genummerd worden..

Ik heb je een pm gestuurd met een link naar een mpc 500 voor een zeeer nette prijs. bespaar jezelf nou een hoop ergenis..

Ik moet toch ook samples inladen in de MPC? En ik zal sowieso mijn eigen drumsamples moeten choppen, dus om er een genummerd 33kHz WAV-bestand van te maken is geen enkel probleem.

Trouwens vind ik een stepsequencer een noodzaak, het zal dus zeker een Electribe worden.

Samples inladen in een mpc gaat veel makkelijker.. Ook kun je er veel meer inladen in een mpc. In de electribe kan je er geloof ik maximaal 8 inladen.. waarvan part 6a en 6b niet tegelijk afgespeelt kunnen worden?

Electribe heeft beperkte display. mpc heeft fijnere dispay en bediening. In de mpc kun je choppen, electrie niet? electribe heeft slechte midi sequencer, mpc een fijne, mpc heeft SD kaartjes, de electribe duurdere en zeldzamere CF kaartjes geloof ik?. enz enz enz enz

Ik heb genoeg aan 8 samples tegelijk. De MPC heeft dan wel een iets fijnere display (wat eigenlijk niet fijn te noemen is). De Electribe heeft een veel fijnere interface en voor alle functies een knop (en alle functies staan op de kast vermeld, ik moet dus niet door menus duiken). Choppen wil ik al helemaal niet op de sampler zelf doen, dat doe ik op de computer. Smartmedia kaartjes storen me niet, kost zo'n €15 voor 64MB en daar kan ik meer dan genoeg samples op laden.

De sequencer is het enige nadeel, maar ik betaal dan ook veel minder voor een ES-1 dan voor een MPC. De Electribe heeft een stepsequencer (met voor elke stap een knop) en dat is een enorm voordeel voor mij.

Electribe heeft beperkte display. mpc heeft fijnere dispay en bediening. In de mpc kun je choppen, electrie niet? electribe heeft slechte midi sequencer, mpc een fijne, mpc heeft SD kaartjes, de electribe duurdere en zeldzamere CF kaartjes geloof ik?. enz enz enz enz

Je vergeet het belangrijkste, geluid is lekkerder

Sorry jongens, de stepsequencer doet het em voor mij. Die maakt het zo eenvoudig om een lekkere beat te maken.

En voordat ik weer wordt verweten dat ik advies negeer. Het is het advies van bepaalde leden dat me voor de Electribe heeft overtuigd.

met een mpc is het ook kind eenvoudig om een beat te maken, nog veel makkelijker zelfs.. zit namelijk ook een auto timing optie op waarmee de mpc automatisch alles quantized als je scheef inklopt. Ook kan je de hoeveelheid maten ingeven, wat bij de es 1 gelimiteerd is..

Anyway, veel plezier met de ES

pfff.. auto timing... hoeveelheid maten instellen... lekker geluid... samples choppen...

Laat die mpc's lekker links liggen joh..

Al die dingen + een stepsqequencer + pads + nog veel meer vind je natuurlijk op de RS7000...

Ik zie de voordelen van een RS7000 tegenover een Electribe niet. De prijs is €430 en daarmee heb ik nog minder sample geheugen dan de Korg ES-1?

Back