Binnenkort €1000, wat te kopen

wil je dat we alvast wat ideetjes opwerpen?
kunnen we ff kijken wat t moet gaan worden als t zover is

Met zo'n budget zou ik toch wel een 909 en een A6 halen...

Maar serieus: al dat geklets over geld en dat gezwalk; als Stabby nou 's gewoon voor zichzelf duidelijk probeert te stellen (1) wat hij wil doen (niet zozeer genre als wel manier van werken), (2) hoe dat het handigst zou kunnen, en (3) wat voor iets hem dan nog ontbreekt om dat te kunnen doen. Lijkt me een goed begin...

(het hóeft niet meteen uitgegeven hè; als je het op de bank zet, dan is het straks nog meer waar ook - behalve als het een IJslandse bank is natuurlijk :P )

Ik heb net een MoPho gekocht. De rest zal moeten wachten tot juli. Waarschijnlijk alleen nog een MPC500 of MPC1000 en de Blofeld stel ik uit tot kerstmis ofzo.

Om op de vragen van Cheimoon te antwoorden:

1) Manier van werken: op synths spelen met presets en aan knoppen draaien tot ik een leuk geluid ontdek en daarmee mijn muziek maken. Soms heb ik zin om ambient geluidjes te maken, dan heb ik weer zin om vettige geluiden te maken die schreeuwen. Basgeluiden zijn mijn favoriet.
2) Hoe ik dat best zou kunnen: met een paar compacte synthjes en een drumcomputer waar ik vlot mee kan werken, waarbij het leuk is om aan knoppen te draaien, geluiden te vervormen en personaliseren.
3) Wat ontbreekt: een sampler/drumcomputer, eventueel een synth.

Ik zal de MPC1000 waarschijnlijk dan toch 2dehands kopen.

Ik heb net een MoPho gekocht. De rest zal moeten wachten tot juli. Waarschijnlijk alleen nog een MPC500 of MPC1000 en de Blofeld stel ik uit tot kerstmis ofzo.

Klinkt als een goed plan. Veel plezier met die MoPho! :okdan:

En als ik je lees hoe je graag werkt, dan denk ik: mooi wegblijven van computers...

Thanks, dat lijkt me ook een goed plan. Eindelijk mijn beslissing gemaakt :D

Zal dan toch een MPC500 worden. Koop ik de 128MB geheugen erbij en een paar drum sample CD's. Ik maak me te veel zorgen over de pad problemen waarvan ik constant lees over de MPC1000. Dan durf ik dat ding al helemaal niet 2dehands te kopen.

Waar is de MPC500 het goedkoopst en heb ik tegelijk de beste garantie? Zodat ik het makkelijk kan terugsturen als er iets scheelt.

Laatst gewijzigd:
Ik denk als je de Mopho maximaal benut, dat een Blofeld weinig toegevoegde waarde zal hebben.

Mja, misschien wel. Zou dan toch nog eerder kiezen voor een tweedehands virus of misschien zelfs een rompler.

Maar ik ben niet objectief, ik vind de Blofeld nogal Playmobil en zal er dus snel (te) negatief zijn.

Ach, eigenlijk hoef je daar sowieso nog niet over na te denken: eerst maar 's die MoPho leren kennen, dan (als je dat nog steeds wilt) die MPC. En als je die kent en nog steeds iets extra's wilt, dan maar weer 's gaan kijken wat je wilt en wat er is. Intussen is er dan alweer genoeg veranderd en weet en ken je zoveel meer, dat alles wat je er nu over gaat nadenken dan waarschijnlijk heel erg achterhaald gaat lijken... :)

Een Mopho en een MPC lijkt me wel een hele goede combi moet ik zeggen. Dus wat dat betreft heeft Stabby z'n research goed gedaan.

Zal ik mijn Korg ER-1 dan maar verkopen? Ik krijg er niet echt de sounds uit die ik verlang. Maar de interface is verdomd handig en werk erg vlot.

Ik ken de ER-1 niet zo goed, maar ik begrijp dat de MPC ook een goede sequencer heeft en daar kun je je eigen geluiden inladen. Ik zou zelf in elk geval eerder voor een MPC gaan dan een ER-1.

Waar je ook eens naar kunt kijken zijn die EMX / ESX Electribes, die zijn wat geavanceerder en in de ESX kun je je eigen samples stoppen en heb je toch nog de Electribe interface.

Die Korg ESX-1 heb ik ook overwogen, maar iedereen zegt dat de MPC500 beter is. Iemand heeft mij de Korg ESX-1 + RM1X sequencer aangeraden. Misschien is dat wel iets?

Back