Trackpolitie is de shizzle natuurlijk.
Persoonlijk vind ik de Huilende Rappers erg koel, maar dat is inmiddels alweer beetje ouder en niet een hele typische hiphop plaat. Wel supervette en erg grappige trek:
Kwa bass/kick is het allemaal nogal persoonlijk denk ik. de oldskool 808 boom is nog steeds veel in trek, maar ik krijg de indruk dat ie tegenwoordig toch vooral erg hard wordt gecompressed met een wat kortere decay dan je in de oude platen van 2livecrew etc tegenkomt. Kanye West heeft net een album gereleased met de toepasselijke titel 808 & Heartbreaks dus het lijkt me dat die sound toch nog wel aardig leeft. Persoonlijk ben ik echter van mening dat bij hiphop juist het experimenteren met sounds en het in een nieuwe context plaatsen van samples uit oude tracks de basis zou moeten zijn en niet het recht toe recht aan kopieren van een stijl van een ander. Wel zie je een soort langzaam veranderende "trend" in de hiphop en r&b waarbij gedurende bepaalde periodes een ethnische sound meer invloed lijkt te hebben. Zo hebben we o.a. een periode van arabische en indiase percussie en leads achter de rug. Krijg de indruk dat we nu weer bij wat meer oldskool en analoge sounds zijn aangekomen. Maar goed, zoals eigenlijk voor alles geldt: Unless you're the lead dog, the view never changes.