HipHop kicks Miami Bass of de droge tok

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Ik ben op dit moment bezig met een hiphop track, alles staat zoals ik het hebben wil, alleen de 808 twijfel ik over, heb 3 layers low, mid en de room

afhankelijk van hoe ik deze mix en EQ kan je van een 50ct bloktok tot een 2LiveCrew miami bass drum gaan :D

wat is op dit moment hot is de hiphop? (lame vraag ik weet het :duivels:, maar kan ff geen voorbeeld posten)

de trackpolitie is erg hot... er staan meerdere tracks van die gasten op het forum

Trackpolitie is de shizzle natuurlijk.

Persoonlijk vind ik de Huilende Rappers erg koel, maar dat is inmiddels alweer beetje ouder en niet een hele typische hiphop plaat. Wel supervette en erg grappige trek:

Kwa bass/kick is het allemaal nogal persoonlijk denk ik. de oldskool 808 boom is nog steeds veel in trek, maar ik krijg de indruk dat ie tegenwoordig toch vooral erg hard wordt gecompressed met een wat kortere decay dan je in de oude platen van 2livecrew etc tegenkomt. Kanye West heeft net een album gereleased met de toepasselijke titel 808 & Heartbreaks dus het lijkt me dat die sound toch nog wel aardig leeft. Persoonlijk ben ik echter van mening dat bij hiphop juist het experimenteren met sounds en het in een nieuwe context plaatsen van samples uit oude tracks de basis zou moeten zijn en niet het recht toe recht aan kopieren van een stijl van een ander. Wel zie je een soort langzaam veranderende "trend" in de hiphop en r&b waarbij gedurende bepaalde periodes een ethnische sound meer invloed lijkt te hebben. Zo hebben we o.a. een periode van arabische en indiase percussie en leads achter de rug. Krijg de indruk dat we nu weer bij wat meer oldskool en analoge sounds zijn aangekomen. Maar goed, zoals eigenlijk voor alles geldt: Unless you're the lead dog, the view never changes.

lol,

"je had je naam op een penneTje en stickerTje maar je bent die verloren met tikkerTje"

:D

--------------
@Raphie, ik neem aan dat die vraag van jou een grapje is?!

anders vraag je het ff aan hem :

ja, eigenlijk wel, was ff benieuwd wat de antwoorden zouden worden. ben nu de mixdown aan het doen zoals ik lekker vind > fuck em! en fuck 50ct 2:duivels: begin maar eens aan een Egyptian Lover revival :)

Mooie van Hip Hop is dat dit dus helemaal geen zak uitmaakt :)

Zo! track is de deur uit, als hij in de Billboard staat zal ik nog wel ff naar dit topic terugverwijzen (en indien niet, dan kunnen we dit topic snel vergeten):D

Hiphop...eitje...om een hit te scoren heb je alleen een 808 nodig en een melodyne...

Ik maak geen hiphop, heb alleen een track gemixed en een backingtrack voor live. Voor een rapper in Cali. :D (nee, niet het neefje van 2PAC)

Ben benieuwd of ie er ok mee is.

ik ben benieuwd...kom maar op met die snippet.

Bedoelde je wat is nu in binnen de hiphop, of wat is toppie in het land van nederhoppie? Neem goede referenties als je beats moet maken voor dudes in de US, hun standaard ligt hoger dan de (lees goed please:) MEESTE hier. Er lopen een heleboel te gekke rond alleen vind je ze jammer genoeg bijna niet terug in het commercielere, hadden meer mensen kennis van moeten nemen naar mijn mening.

Ben benieuwd naar je track, en wat uiteindelijk je beat is geworden. En stoor je niet aan opmerkingen zoals: het mooie van hiphop is dat dat geen zak uitmaakt. Dat gasten maken dus die ruk rapmuziek (denk ik, ik kan er naast zitten natuurlijk maar de opmerking getuigd van weinig kennis en beperktheid van geest)

het is niet mijn track, kreeg een protools dump om in C5 aan elkaar te rijgen
dus hoefde alleen level, EQ, dynamics en FX te doen.

Back