HipHop kicks Miami Bass of de droge tok

Nee, ik maak geen hiphop, kan niet rappen en er zijn voldoende jongen die al prima bbeats kunnen maken, laat mij maar lekker de engineer uithangen

Persoonlijk vind ik de Huilende Rappers erg koel, maar dat is inmiddels alweer beetje ouder en niet een hele typische hiphop plaat. Wel supervette en erg grappige trek: http://www.youtube.com/watch?v=iOOgvPmEx64&fmt=18

JAHAAA!!!

Ik ben echt zooo'n fan van de huilende rappers man!
Echt geweldig!!! Al hun songs staan trouwens gratis te downloaden op hun site he.

Ga gewoon veel hiphop luisteren en hetgeen je het coolste vindt probeer je gewoon een beetje na te bootsen.

Er is immers zoveel mogelijk binnen de hiphop, zoveel stijlen.
Eastcoast is zelfs geen Westcoast en dan heb je alles daar tussenin en nog meer!

Post eens wat, kunnen wij je misschien iets beter helpen.

Ben benieuwd naar je track, en wat uiteindelijk je beat is geworden. En stoor je niet aan opmerkingen zoals: het mooie van hiphop is dat dat geen zak uitmaakt. Dat gasten maken dus die ruk rapmuziek (denk ik, ik kan er naast zitten natuurlijk maar de opmerking getuigd van weinig kennis en beperktheid van geest)

Dude, jouw opmerking getuigd pas van weinig kennis en beperktheid van geest, als er een ding is in Hip Hop wat zich afscheid van de rest van de hedendaagse muziek is het wel de afwisseling in beats en muziek, er is geen standaard 808 kick die onder iedere beat moet zitten omdat het anders niet ´echt´ en ´hip´ is. Ik snap ook echt niet waar jouw opmerking vandaan komt, je zou zelf juist moeten toegeven dat deze deversiteit hetgene is dat Hip Hop iinteresant maakt... tja of je luistert echt een maar naar Hip Pop 8o)

JAHAAA!!!

Ik ben echt zooo'n fan van de huilende rappers man!
Echt geweldig!!! Al hun songs staan trouwens gratis te downloaden op hun site he.

ECht grappig dat die Noisia gasten dat er gewoon ff naast deden.
zo van...ohw dat kenne we ook :dj:

als er een ding is in Hip Hop wat zich afscheid van de rest van de hedendaagse muziek is het wel de afwisseling in beats en muziek, er is geen standaard 808 kick die onder iedere beat moet zitten omdat het anders niet ´echt´ en ´hip´ is. Ik snap ook echt niet waar jouw opmerking vandaan komt, je zou zelf juist moeten toegeven dat deze deversiteit hetgene is dat Hip Hop interesant maakt...

en toch is precies te zeggen of iets hiep hoip is of niet
lekker divers dan hehe

en toch is precies te zeggen of iets hiep hoip is of niet
lekker divers dan hehe

Dat valt te zeggen voor elke muzieksoort in mijn opinie, jazz is bv heel divers maar het is niet zo moeilijk om iets als jazz aan te wijzen.

Dude, jouw opmerking getuigd pas van weinig kennis en beperktheid van geest, als er een ding is in Hip Hop wat zich afscheid van de rest van de hedendaagse muziek is het wel de afwisseling in beats en muziek, er is geen standaard 808 kick die onder iedere beat moet zitten omdat het anders niet ´echt´ en ´hip´ is. Ik snap ook echt niet waar jouw opmerking vandaan komt, je zou zelf juist moeten toegeven dat deze deversiteit hetgene is dat Hip Hop iinteresant maakt... tja of je luistert echt een maar naar Hip Pop 8o)

Tering dude, sorry dat ik nu pas reageer hahaha kom net van vakantie terug maare ga ook eens zou ik zeggen...dan kan je misschien mijn posts beter lezen, en zie je misschien dan wat ik bedoel. Dan zie je dus ook waarop ik reageer, en weet je gelijk dat je opmerking kant nog wal raakt. Tevens weet je ook niet wat de meeste mensen die hier op het forum zitten doen in het dagelijks leven, in welke hoek, enz...dan zou je ook anders lullen misschien.

Maar begin eens opnieuw met het lezen...en kijk dan of we het nou met elkaar eens zijn in de basis of juist niet

ik ken idd niet zo veel underground nederlandse hip hop, maar wat ik zelf niet snap is dat die gasten als party squad en bv dat nr van tijd machine echt klinken als een natte krant. (mix helemaal kut en blijkbaar geen moeite genomen om een goede mastering te laten maken ofzo)... ik verbaas me daar echt over dat dat gewoon in de top40 kan staan naast amerikaanse producties die helemaal top klinken.. (en dat blijkbaar niemand in nederland dat hoort ofzo)

ik ken idd niet zo veel underground nederlandse hip hop, maar wat ik zelf niet snap is dat die gasten als party squad en bv dat nr van tijd machine echt klinken als een natte krant. (mix helemaal kut en blijkbaar geen moeite genomen om een goede mastering te laten maken ofzo)... ik verbaas me daar echt over dat dat gewoon in de top40 kan staan naast amerikaanse producties die helemaal top klinken.. (en dat blijkbaar niemand in nederland dat hoort ofzo)

Ik vind het niet zo gek dat 99 procent van de inwoners van nederland dat niet horen.. Aangezien die 99 procent geen muziek maken en laat staan getrainde oren hebben om een nette mix te kunnen horen/beoordelen.

Verder lachen die gasten ze ballen uit hun broek.., t hoeft blijkbaar allemaal niet zo hoogstaand te zijn om het leuk te doen in de top 40.

Je haalt wel artiesten aan die hiphop liefhebbers niet echt waarderen of voelen.. Download eens shit van bv:

- Madlib
- J dilla
- Jaylib
- MF doom
- Pete rock
- kev brown
- Premier
- RJD2

Dit is pas dope hiphop waar superveel diversiteit inzit.

Om Raph even een tip te geven. Geen diepe 808 kick maar luister wat willekeurige tracks van bovenstaande artiesten dan kom je ervanzelf achter wat dope klinkt en wat voor kick phat is..

Maar goed dat de mensen blijkbaar nog door een mix / master heen kunnen luisteren, toch?

Alhoewel, het feit dat de meeste commerciële r&b en 'rap' ook in diezelfde charts staan, bewijst dat er evenveel zijn die het niet kunnen.

nou ja, goed? ik hoorde dat tijd machine nr laatst, ik weet niet meer precies wat, maar er zat ergens zelfs nog een edit fout in... dat kan echt niet op dat niveau vind ik... maar blijkbaar wel.

maar wat ik zelf niet snap is dat die gasten als party squad en bv dat nr van tijd machine echt klinken als een natte krant. (mix helemaal kut en blijkbaar geen moeite genomen om een goede mastering te laten maken ofzo)

Jongen, dude... heb je wel eens met je oren open geluisterd??? Sjees!
Kijk, ik ben absoluut geen fan van partysquad en dat soort nederlandse poepshit muziek, maar dat neemt niet weg dat de mixing en mastering (en ja ook die van die tijdmachine) hartstikke goed zijn. Ga jij dat maar eens even lekker proberen!

Feit blijft dat het verder kutmuziek blijft, stomme teksten, compleet geen flow, maar dat is nu eenmaal deze muziekstijl, zeer geschikt voor 16 jarige discotheek snolletjes. Maar de mix en mastering zijn gewoon goed.

En ga dit vooral niet met Amerikaanse Hiphop/rap vergelijken, want dat heeft gewoon echt NIKS met elkaar te maken. Dat is hetzelfde als Intwine vergelijken met Dimo Borgir of O-Zone vergelijken met Infected Mushroom... heeft allemaal gewoon echt compleet geen flikker met elkaar te maken!

Dus gast, wat lul je over je straatje? Je bent niet eens een echte piraatje!

party squad is voor kinderen, en beluisteren die muziek op hun mobiel, over zo'n mini intern speakertje, natuurlijk hoor je dan de kwaliteit niet.

sounds die 'in' zijn, zijn saai!

party squad is voor kinderen, en beluisteren die muziek op hun mobiel, over zo'n mini intern speakertje, natuurlijk hoor je dan de kwaliteit niet.

sounds die 'in' zijn, zijn saai!
Wat een domme opmerking weer.
Ik ben absoluut geen fan maar de Party Squad is voor mensen die de Party Squad leuk vinden. Ik heb een hekel aan die mobieltjes zo maar ga jij maar eens ee track mixen die daar zelfs goed op klinken, is nog een kunst. Bovendien kan je de PS tot vervelends toe overal horen, in de clubs , TMF, MTV enz...ook daar klinkt het goed.

Ieder zijn ding, maar vooral respect voor iedereen die zijn ding goed doet! Sommige hier maken al 78 jaar lang drone-based shizzle, andere nederhop, trance, hardcore...voor alles geldt: doe het maar eens goed, dan lullen we verder! (Als je daar commentaar op levert dan he. Als je het alleen maar voor de lol maakt moet je het helemaal zelf weten...)

Back