versterken van midisignalen

Nou naast JWH heeft 154 hem ook en nog iemand.....staat in de "gekke midi" thread.....ze hebben allemaal hetzelfde probleem...werken wel met bv een Atari maar niet met een pc......maar midi heeft zelf toch ook upgrades gehad? dus midi 1.01 etc...of ben ik nou gek en kan dat er wat mee te maken hebben?

Anders denk ik toch dat de data van eprom en de programmatuur die erop staat verouderd is....

@ Jeroen...schema's :stupid natuurlijk niet dat je weet je nou toch wel.:D

gekke mididididid thread https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1101346#post1101346

Laatst gewijzigd:
als er eens iemand in de buurt is met zo'n ding, kom dan maar langs voor een test.
misschien kan het probleem dan voor eens en altijd uit de weg geruimt worden.
groetne,
jeroen

Vergeet software problemen en/of eprom...die dingen hebben een midi implementatie die niet met een eprom werkt!!!

active sensing probleem? wat stuurt die atari/electribe nou precies uit? check eens met midiox

en als je de syntechno op de thru van een ander aparaat zet?
en dat aparaat 'ervoor' aan je PC midi hangt?

tja...anders lekker je Atari syncen aan je PC : )

Ik woon in: bij de oranje ster recht-door de galaxy, linksaf naar ze planet mags, en daar even verder vragen.... ik denk niet dat er iemand met zo'n ding bij jou in de buurt woont :P

dan kom je als je verder vraagt precies in Castricum uit.

er kunnen een aantal dingen fout gaan bij midi...................
brakke hardware>>> als de interface niet helemaal goed in mekaar zit of op een voedingspunt waar ook veel storing zit, dan kan dat bij wat mindere midi interfaces problemen geven.
* de atari heeft een midi interface zoals het hoort, geheel volgens de spec's
............... dat werkt dus.
* ik kom tegenwoordig vaak midi interfaces tegen die qua signaal wat armoedig zijn,
bij pc's en simpele midi keyboardjes gewoon een cmos uitgang oid met een serieweerstand, werkt vaak wel, maar soms dus niet.

brakke software>>>
te kleine buffer, de midi IF loopt meteen vol met de (meestal) overbodige info die soms over midi verstuurd wordt.( het ergste wat ik ben tegengekomen, een midi keyboard die continue note off voor alle toetsen verstuurde)
zelfs de active sensing kan bij een magere buffer problemen geven.
de clock ken er een beetje naast zitten, als de 303 aan de onderkant van z'n tolerantie zit en de aanstuurmidi aan de bovenkant, dan gaat dat niet werken.

kortom, er kan een hoop fout gaan, hoewel dat nergens voor nodig is.
de midi standaard is wat dat betreft duidelijk genoeg, note on note off zou altijd moeten werken.

groeten,
jereon

Back