Auto Ducken / Side chain

michel_v

Stamgast
Hallo allemaal,

Wie kan mij vertellen hoe ik in Cubase Auto Duck / Side chain?

In het filmpje van Sander van Doorn Studio sessions heeft hij het hier over.
Heb even zitten proberen in cubase, maar kan er niet uitkomen hoe hij dit precies doet.

Mvg michel

perfect uitgelegd...

Het is gelukt! Tenminste , op de audio kanalen.
Kan iemand vertellen hoe ik dit doe op de midi kanalen?

Allemaal nog bedankt voor de info en reacties1

wellicht een makkelijkere en snellere oplossing; sidekick VST.

zelf geen ervaring mee, maar zou een leuke snelle oplossing zijn om te kunnen sidechainen.
gewoon demo downen, of illegaal, en kopen of you likey likey (dit gaat zeker wat boze tongen bij moraalridders losmaken, maar da boeit me niks!)

Het is gelukt! Tenminste , op de audio kanalen.
Kan iemand vertellen hoe ik dit doe op de midi kanalen?

Allemaal nog bedankt voor de info en reacties1

werkt alleen op audio dus als je een hardware synth heb zal je dit moeten bouncen of een hardware compressor aanschaffen.

Oww oke, jammer, dan word het bouncen.

Dan ga ik hier eens mee aan de slag!

gr Michel

wellicht een makkelijkere en snellere oplossing; sidekick VST.

zelf geen ervaring mee, maar zou een leuke snelle oplossing zijn om te kunnen sidechainen.
gewoon demo downen, of illegaal, en kopen of you likey likey (dit gaat zeker wat boze tongen bij moraalridders losmaken, maar da boeit me niks!)

Als je Sidekick illegaal download, heb je toch al gauw €15,- verdient. Dat maakt jou spekkoper!

OtiumFX Compadre is een aardige compressor met sidechain functionaliteit.
Nieuwe Quadro groep aanmaken met twee subconnectoren stereo + surround). Het te compressen signaal naar de stereobus gooien, het sidechaining signaal naar de surround kanalen (als send). vervolgens "key in" in compadre aanklikken en raggen maar :)

Ik vraag me wel nog 1 ding af...

Kan het wel over vst instrumenten?

In het filmpje studio sessions van sander van doorn, lijkt het toch alsof hij gebruikt hij side chain over een midi kanaal doet.
Hij gebruikt een vst instrument ( Spectrasonics Omnisphere ) en gebruikt een compressor volgens my van m audio. Of zie ik het verkeerd?

Het enige verschil is dat hij Logic gebruikt.

kan zeker over vst kanalen.

ps. ik heb jaren gebruik gemaakt van de otium (toen ik met SX werkte), prima apparaatje.

Hier een track van mij van jaar of 5 (?) geleden, waarbij ik die otium als sidechain gebruikte. Kan je luisteren wat die kan.

Let niet op mix en bitrate.

Attachments

• Alex O'Rion - Sleepless [low-bitrate].mp3
    853,1 KB · Bekeken: 99
geen idee wat sidekick kost :)
ik prober altijd alles illegaal uit voordat ik het echt koop...

geen idee wat sidekick kost :)
ik prober altijd alles illegaal uit voordat ik het echt koop...

Bericht door een moderator:
Dat moet je fijn zelf weten, maar het synthforum is geen platform voor het bespreken of aanzetten tot het downloaden van illegale software.

das ook niet mn bedoeling.
ik snap alle moraalridders hier niet....als je een auto wilt kopen ga je toch ook niet in een plastic demo auto rijden die de helft van de funktionaliteiten mist? (nee, de rem, het gaspedaal, en de versnelling zitten hier niet in, maar in de echte auto wel....ja doeiiii)

bij deze de oproep; eerst alles kopen, en dan pas kijken of je het een interessant stukje spul vindt...zo goed?!

hebbie de sidekick al gechecked mies?

das ook niet mn bedoeling.
ik snap alle moraalridders hier niet....als je een auto wilt kopen ga je toch ook niet in een plastic demo auto rijden die de helft van de funktionaliteiten mist? (nee, de rem, het gaspedaal, en de versnelling zitten hier niet in, maar in de echte auto wel....ja doeiiii).

[autokoop-modus]Nee, de gebruikelijke manier is natuurlijk de auto eerst jatten en als hij bevalt pas gaan betalen... :doei:[/autokoop-modus] grapjas...

Demo-versies werken vaak goed genoeg om een idee te krijgen of het wat voor je is. Daar hoef je het niet eerst voor te kopen. Anywayz, on topic maar weer...

@ AOR:

Je zegt dat het wel over vst kanalen kan, zou je mischien kunnen zeggen hoe dit werkt?

Mvg Michel.

ps vette track trouwens!

Back