Cyb-x010 illegale,. locatie nog geheim

Het was zeker wel vetjes! :okdan:

Mario waar stonden jullie?
Ik heb het nog aan Sander gevraagd
die kon t me ook niet vertellen ...
terwijl ie goed aanspreekbaar was :P

Ach,.. T was van die zeldzame avonturen,.
Truck met speakers en amps was kapot,.. dus er moest vervanging komen,.. die was zo gevonden,. maar,. nu waren we een uur later,.. dwz net op tijd om te ontdekken dat de politie alle toevoerswegen naar heusden had afgezet.
Vrijwel alle decoratie was dus al opgezet in de eerste hal maar de speakers waren niet binnen,.
Ik met Ab een plan ontwikkeld om alle afzettingen te omzeilen,.. over gras langs vangrail over een brug,. terug over t fietspad en zo crosscountry naar binnen. Zo gezegd zo gedaan,. speakers waren dus om een uur of 5 binnen.
Om 6 uur kon t aan,.. alleen 1 van de jongens was intussen gedesillusioneerd terug gereden naar rotterdam en die had wat vitale parts,.. zoals,.. ahum,.. draaitafels,.. :?:?:? in z'n busje.
Enfin,. ik mn busje gehaald voor een tweede keer dezelfde sluiproute met alle livegear,.
Had de Debiele Eenheid ons de eerste run gespot en stonden ze ons fijn aan t eind van de sluiproute op te wachten,..wilden ze mn hele leven confisceren.
Gelukkig zijn t niet 's werelds slimste koppen die zich aanmelden en konden we dus na een beetje discussie in reverse de hele route terug. 8o)

Toen gingen we maar lopen met de gear,. maar dat viel ook niet echt in goede aarde,..
Een nieuwe route uitgestippeld,.. achterlangs,. En toen de zooi eindelijk binnen was en allemaal aanstond,. kwamen de heren ME binnen,..

We hebben nog wat herrie weten te schoppen vanuit t busje maar dat was van korte duur.

Neemt niet weg dat t feest vet kicken was,.. dat we lekker guerilla hebben gespeeld met de dames en heren in t blauw, dat ik heeeel veel ouwe garde tegen ben gekomen, dat we vet kickende beelden hebben geschoten en dat het al met al een dikke nacht was!

Can't win em all,.

Oh ja,.. nog wat,.. Respect voor die vette stack van zmk,.. sound was kicking
,. deco erg nice ,.. gaf me echt een ouderwetse oldskool feel,.. :okdan:

Wat ik trouwens wel raar vond,.

Ik zag volgens mij wat lui van AA die ook rond 4 uur doorgebroken waren,..
Met een flinke oranje huurtruck. Dikke witte system,.
Die hadden alles schuin tegenover ons opgesteld,. en toen ze eindelijk zo goed als klaar waren werd alles weer ingepakt,..

Iemand een idee waar dat over ging :?:?:?

Het pand was niet gekraakt want het was geen kraakfeest maar een illegale RAVE!!!

Wij waren voor 12 uur al binnen. Daarna ben ik niet meer buiten het pand geweest.. ik kwam al ogen tekort :)

Waarschijnlijk dat de hoeveelheid voertuigen de aandacht heeft getrokken?!?!?.... Rond half één zijn de aanvoerwegen afgesloten.....bij het pand kwamen ze met 2 of 3 politieauto's.. het bekende officieel overleg ....meer politie naar de lokatie sturen....eerst een aantal stille op verkenning naar binnen gestuurd en later door een aantal blauwe verkenners.... het geluid stond nog aan.... 4 ME-busjes bij het pand gearriveerd... de vraag was ff: wordt het wel of geen ontruiming!!!..... het begon licht te schemeren en de mensen werden gesommeerd om rustig het gebied te verlaten (wat ook altijd op een hele relaxte manier gebeurt). Wij zaten rond half acht al op de snelweg richting huis...

Al met al ... vond ik het een supervette-locatie en ook een zeer gewaagde actie! Bij het zien van alle uitgenodigde systems en/of die nog onderweg waren gaf ik het vantevoren weinig kans van slagen.... Iedereen had graag nog een halve dag door willen freaken maar uiteindelijk is imo vrijwel iedereen met een goed gevoel richting huis gegaan

Die gasten van die lelijke witte muur had ik al vanaf het begin verwacht...
Ik heb ook niemand van AA/TDK gezien.....
Heb dan ook geen idee waar jullie stonden :D

Wat ik echt tof vond was dat Oblyk/Dfroke er ook bij was!
In 2006 heb ik 2x een feest met ze in frankrijk neergezet....
Er gaan regelmatig wat Nederlanders naa hun feesten in frankrijk...
Later hebben AA/TDK en nog wat later KWS superdikke feesten met ze neergezet
Helaas heb ik ze nooit zelf kunnen uitnodigen :(

Ach,.. T was van die zeldzame avonturen,.....

Hebben jullie nog steeds die OLDSKOOL stadsguerilla tactieken ;)
Wordt ondertussen wel tijd voor nieuwe camouflagepakken :P

.....wilden ze mn hele leven confisceren.

er is een gerechtelijke uitspraak geweest nav Moerdijk...
Een bus met sound/licht was al op 2km afstand van het feest en het geluid/licht enzo wilde ze inbeslag nemen. Veel geouwehoer en de bestuurder heeft toen een bekeuring ofzo gekregen. Dit heeft ie voor laten komen en is de uitspraak verder toegelicht.

het blijkt dus dat:
Een volgeladen systembus die op redelijke afstand van het feestterrein is (zeg 2 of 3 km) niet onder dezelfde AVP valt om de spullen in beslag te kunnen nemen als in het ontruimde pand of feestterrein. Er moet namelijk juridisch gezien altijd in alle redelijkheid aangenomen kunnen worden dat er sprake is van een heterdaadje (feest nog aan de gang en/of bussen die ingeladen worden tijdens de ontruiming en/of direct van het ontruimde terrein wegrijdende systembussen terwijl deze door de politie totstaand worden gehouden)

Een goed voorbeeld:
Een feest is ontruimd en je meet elkaar bij een benzinestation of parkeerplaats wat ver genoeg is van de feestlokatie. Als ze dan langskomen om bijv. verhaal te halen en alsnog beginnen te dreigen inbeslagname: DAN IS DIT NIET JUIST!!!!

Jan met de platte pet weet dit niet maar zal wel de geldende ontruimings-AVP van het feestebied als dreigargument gebruiken...

Waarschijnlijk dat de hoeveelheid voertuigen de aandacht heeft getrokken?!?!?....

Ik hoorde laatst dat ze tegenwoordig de dichtheid van onwaarschijnlijk veel mobiel belverkeer op normaal stille plaatsen tracken!
Dus als er ergens in een industrieterrein om 12 uur ineens 500 mobieltjes gaan zenden,.. dan gaan de alarmbellen al rinkelen.
(GPS GPRS UMTS :?:?:?)

Kweet niet of t waar is,.. maar het klinkt plausibel!

...500 mobieltjes gaan zenden,.. dan gaan de alarmbellen al rinkelen.
(GPS GPRS UMTS :?:?:?)

Kweet niet of t waar is,.. maar het klinkt plausibel!

De technologie is er maar ik weet niet of ze dit hiervoor mogen inzetten?!?!

Hier in NL zijn btw de meeste telefoontaps van de EU. Velen hiervan zijn niet eens rechtsgeldig.

Wel ben ik blij dat de blauwe nog onderscheid kan maken tussen een relaxte-21e eeuw-tekno-hippie en dat domme opgefokte hooligantuig!

Zolang er geen dreiging is zal de reactie van de blauwe ook meevallen ten opzichte van andere gebeurtenissen...
Imo kan je als system tegenwoordig tevreden zijn als je van 00.00 tot 06.00 kan losgaan....
De bugermeester kan dan met een goed gevoel zijn verhaal verkopen omdat ie het gecontroleerd heeft weten te stoppen
Alles wat je na half zeven pakt is dan ook alleen maar meegenomen :D

Hebben jullie nog steeds die OLDSKOOL stadsguerilla tactieken ;)
Wordt ondertussen wel tijd voor nieuwe camouflagepakken :P

Ach,.. we zijn al lang niet meer zo groot en baldadig als destijds,..
Toen was ook meer mogelijk,..er was nog geen protocol en politie
zag t allemaal voor t eerst.
Kan me herinneren dat we meerdere malen snachts om t kampvuur zaten
met hoofdcommissarissen en wethouders omdat ze er echt niks van snapten.
Echte grote illegalen (sportlife, ijsselstijn, wilton, steenfabriek, etc) zijn zeldzaam en vaak alweer tijden geleden en gisteren deed me dan ook echt goed!
Fijn dat er nog lui zijn met ballen!!!

Hier een reactie van Heusdenlokaal, sort of Rijnmond TV/ATV5. Dit verzoek is via de freeparty fotosite binnengekomen.... :okdan:

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Hoi,
Wij hebben elkaar gesproken boven op de dijk bij de Freeteknoparty in Heusden. Wij stonden daar te filmen. Wij krijgen op onze reportage veelal positieve reacties van de feestgangers maar ook van de Heusdenaren. Ze waren alleen teleurgesteld dat ze zelf niet uitgenodigd waren.
Omdat dit feest grote impact heeft gehad op ons voornamelijk rustiger plaatsje Heusden, willen we hieraan meer aandacht aan gaan besteden en alle partijen aan het woord laten, w.o. organisatie, gemeente, politie en de Heusdense bevolking. Het is de bedoeling een positieve reportage te maken onafhankelijk van alle partijen.

Zou het mogelijk zijn om de organisatoren te interviewen (het mag ook onherkenbaar in beeld). We willen n.l. een inzicht krijgen hoe jullie te werk zijn gegaan van het begin tot het eind zonder inbreuk te doen op jullie privacy. Daarnaast proberen we de gangen na te gaan van de politie, hoe die reageren op zo’n situatie. Wat ons fascineert is, dat jullie een feest kunnen organiseren van zo’n kaliber, zonder dat men bang hoeft te zijn voor ongeregeldheden en een minimale inzet aan eigen mensen. Soortgelijke feesten zijn meestal omringd met een honderdtal beveiligers, politie, brandweer ed. Hier kunnen andere organisatoren hun voordeel mee doen.
Ik hoop dat je iets kunt regelen, zodat we jullie ook in een goed daglicht kunnen plaatsen. In ieder geval zijn er binnen de bevolking van de gemeente Heusden geen negatieve klanken gevallen, behoudens bij de officiële instanties maar die moeten hun werk doen. En dan nog valt het op, dat vrijwel alle bezoekers zonder morren het feestgedruis verlaten terwijl bij andere feesten de pleuris uitbreekt.
Een pluim voor de organisatie !!

Stichting Heusdenlokaal

Gheheh,. lol,..da's funny,.

Die gast heb ik met ab mee staan praten ,.. hij was aan t filmen maar durfde met zn dure cam niet naar binnen.
We hebben ons best gedaan maar hij wilde echt niet binnen filmen,.. Wel een aardige gast verder.

Welke fotosite eigenlijk?

Wat ik trouwens wel raar vond,.

Ik zag volgens mij wat lui van AA die ook rond 4 uur doorgebroken waren,..
Met een flinke oranje huurtruck. Dikke witte system,.
Die hadden alles schuin tegenover ons opgesteld,. en toen ze eindelijk zo goed als klaar waren werd alles weer ingepakt,..

Iemand een idee waar dat over ging :?:?:?

Die vrachtwagen is van mijn vriendin en ik.....de rest kan ik hier op een openbaar forum niet bespreken:smeris:

grtzels

Het was echt vet!! maar voor mijn gevoel was het alleen net een beetje begonnen en toen gebeurde dit:

OK,.. t is weer zover,..

Komend weekend,.. 010 area,..locatie nog geheim,.. flyer komt nog.

Weekend daarop,. Haloween,.. Berlijn,.. Mikz. Niet illegaal,.. wel supervette line-up!!

En dit is de flyer!!!

764962043_6_rvwv.jpeg

764962113_6_GQiV.jpeg

Kraakpand Marconistraat Rotterdam,.

Da's bij t marconiplein t industrieterrein op en dan direct rechts,..

Moet wel ff vermelden dat gisteren na t opbouwen ze maar gelijk waren begonnen dus de fut is er aardig uit nu en de meeste teknohippies liggen al voor pampus nu of zijn afgetaait,.. maar feest is nog bezig,.. dus,. als de vlam vanavond laat weer aanwakkert trek ik ook weer die kant op met liveset en alles!

Oh ja,.. politie komt iig nie meer want die hebben wel wat beters te doen!

haha andre enzo zeker?
is dat nog steeds dat (enorme) zelfde pand?
daar heb ik het dak van mijn busje er nog weleens afgereden :S

Youtube zegt : Error occurred,.. please try again later,.. Maar,..
Jazekerr,. het is ook dik feest in utrecht hoor ik zojuist vanuit betrouwbare bron,. heb geen adres helaas.

En,.. bericht van t hoofdkwartier,..
Gear in de auto gooien en direct hierheen komen!!! En neem een snickers mee!

Ja baas!,.. Marconistraat Rotterdam dus,. nu precies 24 uur bezig,.. dus versterking is wel nodig waarschijnlijk! Doorhakken tot zondagavond!

Back