Kosten van je setup

Kosten van je setup

• Ik verdien genoeg om m'n setup op peil te houden en nog wat om te eten ook.

Stemmen: 9 34,6%
  • Ik verdien wel wat maar heb er nog een baan/banen bij omdat er ook brood op de plank moet komen.

Stemmen: 1 3,8%
  • Wat ik verdien stop ik ook metteen weer in m'n setup

Stemmen: 4 15,4%
  • Ik verdien niets maar ik doe het rustig aan en dan blijven de kosten beperkt.

Stemmen: 2 7,7%
  • Verdienen? D'r moet dik geld bij.

Stemmen: 10 38,5%

• Totaal aantal stemmers
    26

fuse

Gepokt en gemazeld
Nu heeft het gemiddeld lid een stevige setup of is bezig om een stevige setup te bouwen. Maar hoe zit dat met de kosten? Verdien je er je brood mee of niet genoeg om je kamer vol te stouwen. Parttime, werkeloos of student of iemand die thuis het huishouden doet?

Ik verdien niks met mijn muziek, dus het is eigenlijk allemaal spaar- & eigen geld wat erin gaat. Ik heb ook besloten om nu nog een paar goede montorspeakers te kopen, en er dan mee te kappen qua geld uitgeven, en eerst proberen wat tracks uitgebracht te krijgen zodat ik er ook wat aan over kan houden.

Ik heb tot nu toe 3000 euro aan spullen gekocht, en dat is wel effe genoeg !

Origineel geplaatst door C-Code
Ik verdien niks met mijn muziek, dus het is eigenlijk allemaal spaar- & eigen geld wat erin gaat. Ik heb ook besloten om nu nog een paar goede montorspeakers te kopen, en er dan mee te kappen qua geld uitgeven, en eerst proberen wat tracks uitgebracht te krijgen zodat ik er ook wat aan over kan houden.

Ik heb tot nu toe 3000 euro aan spullen gekocht, en dat is wel effe genoeg !

Beetje het zelfde verhaal, maar ik heb me al een aantal keer voorgenomen om geen geld meer uit te geven aan gear, wil alleen nog niet erg lukken :stupid

alles wat ik verdien geef ik voornamenlijk uit aan gear maar goed. Ik hoef ook geen brood te betalen. en geen huur enz. :D maar ach, mijn loon is dan ook weer lager ter compensatie...

Origineel geplaatst door oxoid
Beetje het zelfde verhaal, maar ik heb me al een aantal keer voorgenomen om geen geld meer uit te geven aan gear, wil alleen nog niet erg lukken :stupid

TJA!!

dat is herkenbaar!!

Als ik iets zie voor een leuke prijs , koop ik het soms wel!...
Alleen nu zit mn mengpaneel vol, en ik heb eigenlijk wel genoeg zo dus ik moet STOPPEN!!!!8D

mm..volgens mij zijn de stellingen niet geheel duidelijk.... in je stellingen gaat het gewoon of je genoeg geld verdient om je gear te betalen (dat zal haast wel anders zitten er wel veel criminelen hier ;) .... maar volgens mij bedoel je of je je geld die in gear wordt gestoken met je muziek verdient ofnie?

Ik verdien geen geld met m'n muziek, maar de verzekering is lekker hoog als 't ooit verloren mocht gaan.. Ik heb gewoon een beetje mazzel met een paar dingen gehad, en ik ga niet helemaal voor superdure deluxe apparaten.

Voor mij is het als volgt:

Met m'n baan verdien ik genoeg om elke maand wat leuks voor
m'n setup aan te schaffen.

Met de studio verdien ik nog niet echt veel, met m'n muziek
nog helemaal niets :)

Wat betreft de studio, ik vind van mezelf dat ik nog veel te hard
bezig ben met het leren van het vak, en dat betekent voor mij
dat ik nog niet echt hoge prijzen wil vragen... maar dat komt wel...

Wat betreft m'n eigen muziek... ach ja... daar moet ik nog een hoop
tijd en aandacht in steken voordat ik uberhaupt will proberen om het
uit te brengen...

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door olafmol
mm..volgens mij zijn de stellingen niet geheel duidelijk.... in je stellingen gaat het gewoon of je genoeg geld verdient maar volgens mij bedoel je of je je geld die in gear wordt gestoken met je muziek verdient ofnie?

Eeeh o ja

Nou ik verdien niet echt veel maar ik woon goedkoop in een flatje dus af en toe hou ik geld over en dan koop ik vaak iets niet al te duurs..

Ik verdien geen geld met mn muziek ...het is een hobby...een betaalde opdracht voor iets audiovisueels zou wel leuk zijn misschien

8)

Sparen is voor mietjes. :D

Mijn geld is al op voordat ik het binnen krijg... :stupid

Ik heb m'n setup nu bijna bij elkaar. Ik wil alleen nog wat dingen kopen die wat beter zijn en het oude dan verkopen.

Helaas verdien ook ik niets met mijn muziek en ik heb ook niet het geloof dat dat ooit zal veranderen, maar het zou wel leuk zijn.
Ik studeer ook nog, dus zoveel geld heb ik niet te besteden, maar met mijn bijbaantje verdien ik wel een paar knaken. En als ik dan iets leuks zie (tweedehands uiteraard), dan zal ik het zeker niet nalaten om te kopen.

Origineel geplaatst door fuse
Sparen is voor mietjes. :D
Sparen is voor mensen die in een klap heel veel geld uitgeven :D
Persoonlijk bekostig ik alles gewoon met wat ik met m'n werk verdien en dat gaat prima, want ik doe het lekker rustig aan. Eigenlijk wil ik op het moment nog maar twee dingen een goeie distortion en een Lexicon MPX-550... dan ben ik voorlopig wel ff zoet (hopelijk)

UItbreiding van spullen gaat hier stapje voor stapje. Ik heb ook nog andere liefhebberijen c.q. interessen die de nodige tijd, aandacht en het nodige geld vragen. Niet te vergeten vrouwlief die ook haar wensen heeft.

Merk wel dat de "grote" zaken er wel zo'n beetje zijn. Qua synths heb ik niet veel wensen meer (ik wil nog een nord modular en mn vrouw een xv-2020). Wil nog wel in de loop der tijd wat dingen erbij als effecten..betere speakers.. goede koptelefoon, andere mixer misschien etc..
maar in 1x al je wensen vervult zien, lijkt me ook niets, dus voorlopig houd ik het maar op koesteren van wensen.

groet

Tom

Ik heb voor mezelf gewoon een vast bedrag vastgesteld wat ik aan alles en nog wat kan uitgeven. Daar kan ik voorlopig prima mee uit de voeten. Het is imho gewoon belangrijk een vaste pot hiervoor in te richten. Duidelijk een grens zetten op m'n uitgavenpatroon. Is de gereserveerde pot voor de rest van de maand leeg, dan heb ik gewoon pech gehad. Ook al ligt er geld achter de hand. Je kunt het zo goedkoop/ duur maken als je zef wilt. :biertje:

ik vind het zo wel eerst genoeg qua setup... [color=a0a0a0]6 trak wil geen 2e mono-poly worden[/color]
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Is de gereserveerde pot voor de rest van de maand leeg, dan heb ik gewoon pech gehad. Ook al ligt er geld achter de hand. Je kunt het zo goedkoop/ duur maken als je zef wilt. :biertje:
maar die ene synth (tevens mijn naamgenoot) kun je toch niet laten liggen muff 8)

Dat hangt van z'n prijske af en of hij al weg is. Je weet wat ik ervoor overheb. Zoniet, moet ik 's-nachts maar even bij 6Spoor gaan winkelen. :D

ik heb gewoon retegoede equipment hier, voor weinig geld omdat ik slim heb aangekocht, en momenteel heb ik behalve Reaktor 4 gewoon NIKS nodig. 4 jaar geleden was ik nog op de straat gevallen als ik kon zien wat voor mogelijkheden ik nu heb!!! de mogelijkheden zijn honderd procent professioneel, nu alleen nog de ervaring.

Marcel.

Back