solo gitaarsynth/synth in Queen - I want to break free

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik gok op een gewone gitaar door een degelijke overdrive/distortion, of misschien door een modulair of zo.

Je hoort toch die klankverlopen die je niet zo makkelijk met een synth maakt.

yep, ik vond die aanslag, overgangen/verlopen idd ook erg gitaarachtig,
maar klankkleur vind ik dan weer heel erg vet synthie...

misschien zo'n Roland Guitarsynth?
wie weet het?

kben verder geen Queen-fan hoor, maak je geen zorgen :D

Had ooit gelezen dat Brian bij dit nummer dan wel een gitaar synth heeft gebruikt.

correct me if i'm wrong

Iig het klinkt als een synth die door een gitaar wordt bestuurd, wat voor een gitaarsynth het dan is blijft gissen, ze hadden van allerlei maffe apparatuur. Daarnaast heb ik gelezen dat-ie met een muntje speelt

Laatst gewijzigd:
Kan goed zo'n ouwe Roland GR gitaarsynth zijn, luister ook eens naar Steve Hackett. Met een gewone gitaar en een MS20 kom je ook een heel end maar dan moet je wel heel erg netjes spelen, compressor ertussen helpt wel.
Gitaarspelen met een metalen plectrum, of gewoon een muntje geeft een heerlijke aanslag, alleen vreet het wel snaren.

volgens mij was 't op een Korg X911 gespeeld... maar kan 't ff niet vinden op google nog

edit:
hmm niet dus... niet eens gespeeld door Brian May maar Fred Mandel.
May schijnt ergens te zeggen dat 't een Jupiter 8 is maar er zijn ook verhalen dat
't een Minimoog was

Da's wel een gepriegel met zo'n kleine dikke munt. Met een gulden ging het wel lekker, tot er bier gekocht moest worden.

Ik heb wel eens gelezen dat Brian May met een Engelse pond speelt.

lijkt me erg k*t spelen met die grote ronde randen.
dan krijg je van die gekke glij geluiden

maar misschien had ie 'm geslepen

Ik heb het wel eens geprobeerd.
Maar ik vind het ook godonmogelijk om met een pond te spelen.
Ik vind overigens elk munstuk ruk spelen.
Ooit heb ik wel eens een metalen plectrum gekocht om uit te proberen..ook ruk :)

Doe mij maar plastic.

Doe mij maar plastic.

Jazz III :luv:

4700_NYLON_JAZZ_3_PICK-ed8f25d140ace2ebe3f21f651a29ec8b.jpg

Ik ben niet heel erg kieskeurig wat betreft dikte, vorm enz..maar als ik in de gitaarwinkel een zooitje plectrums koop zijn het deze:

JD Tortex 1.14mm

Attachments

• DunlopTortexPurple.jpg
    DunlopTortexPurple.jpg
    17,9 KB · Bekeken: 111
Is dat een minimoog met een gitaar erdoorheen of zo?

Nee, gewoon een mini met een delay'tje...en gewoon iemand die kan spelen:D
De fraseringen zijn niet bijzonder voor een synth hoor, alle bends en licks zijn niets bijzonders...gewoon smaakvol en goed gespeeld/getimed

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back