solo gitaarsynth/synth in Queen - I want to break free

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Tadaaaa!

P.s.1. Ik heb trouwens ook altijd gedacht dat het een gitaar-synth-solo was hoor.

P.s.2. Dit bewijst maar weer eens dat Manu niet altijd uit z'n nek kletst ;).

Tadaaaa!

P.s.1. Ik heb trouwens ook altijd gedacht dat het een gitaar-synth-solo was hoor.

P.s.2. Dit bewijst maar weer eens dat Manu niet altijd uit z'n nek kletst ;).

Ik kan veel lullen...SCHULDIG!;-)...maar uit m'n nek niet zo vaak. Maar dat het een synth solo is hoef je toch niet bevestigd te zien via WIKI (net alsof dat zo betrouwbaar is btw)?! Je hebt toch oren? JE staat voor 'je' in het algemeen, en niet voor Subgroover of welke poSter dan ook hoor.
Dat het een Mini is blijf ik ook bij om basis van waar we maar niet meer verder op in gaan. Ik probeer het nog bevestigd te krijgen van Fred zelf (nee, die ken ik niet en heb ik ook nooit ontmoet):D

Ik snap niet waarom wikipedia betrouwbaarder zou zijn dan iemand die Brian May zelf gesproken heeft! Ik bedoel, wikipedia is heel leuk, totdat je gedetailleerde info tegenkomt over dingen waar je zelf ook veel van afweet. En waarom zou Manu hierover lopen liegen...? :confused:

kben verder geen Queen-fan hoor, maak je geen zorgen :D

Grappige opmerking eigenlijk... Alsof je je voor Queen zou moeten schamen! Echt goede muziek hoor, in allerlei genres. Live ook beresterk. Dat nichterige imago is vast niet heel populair op fok.nl of zo, maar dat je je nou op een muzikantenforum ook al zou moeten gaan excuseren voor Queen...

Ik vind ze vet! :)

Ik snap niet waarom wikipedia betrouwbaarder zou zijn dan iemand die Brian May zelf gesproken heeft! Ik bedoel, wikipedia is heel leuk, totdat je gedetailleerde info tegenkomt over dingen waar je zelf ook veel van afweet. En waarom zou Manu hierover lopen liegen...?

Dat ik als bron niet betrouwbaar zou zijn komt doordat er mensen zijn die dus blijkbaar niet geloven dat je als simpele jongen uit Nederland ooit iemand als Brian May zou kunnen ontmoeten en spreken. Je moest eens weten hoeveel muzikanten, artiesten en bekende producers & engineers bereikbaar zijn en openstaan voor contact, beantwoorden van vragen, samenwerkingen enz...

Maar niemand hoeft dat ook aan te nemen als waar, is ook geen punt hoor hahaha. Grappig dat je er nog op terugkomt eigenlijk.

Dat ik als bron niet betrouwbaar zou zijn komt doordat er mensen zijn die dus blijkbaar niet geloven dat je als simpele jongen uit Nederland ooit iemand als Brian May zou kunnen ontmoeten en spreken. Je moest eens weten hoeveel muzikanten, artiesten en bekende producers & engineers bereikbaar zijn en openstaan voor contact, beantwoorden van vragen, samenwerkingen enz...

Toen je schreef dat je Brian May ontmoet en gesproken had geloofde ik dat meteen. Maar wat ik wel raar vond is dat je dan aan hem gaat vragen of die solo gespeeld is met een synth of met een gitaar... ik bedoel, dat zou niet de eerste vraag zijn die in mij op zou komen. Ook niet de tweede en misschien zelfs nog niet eens de twintigste. Dus met een simpele meet&greet zou ik die vraag niet stellen. Maarja, iedereen is anders he. Leg eens uit, hoe was die ontmoeting, hoe lang duurde het, wat voor vragen stelde je, waarom stelde je ook specifiek deze vraag?

Ja, zodra je in principe een collega bent (en anders ook wel), valt dat ontzettend mee met wat je zou verwachten aan afstanden en arrogantie hè! Of in ieder geval, dat merk ik in mijn eigen vakgebied wel heel erg.

Maar niemand hoeft dat ook aan te nemen als waar, is ook geen punt hoor hahaha. Grappig dat je er nog op terugkomt eigenlijk.
Zag deze thread gisteren pas, en heb niet gekeken wanneer die discussie precies liep. Ik reageerde in eerste instantie eigenlijk ook op dat schamen voor Queen. ;)

Hey ff een update en zo zie je maar weer dat zelfs de mensen die er met hun neus bovenop stonden zich kunnen vergissen (en Fred heeft dat ergens anders ook al teruggelezen in een interview een keer) maar ik heb 't ook even proberen te verifieren bij Fred Mandel zelf en blijkt dat er meerdere takes zijn van solo's. En niet alleen solo's maar het zat helemaal vol (nog voller) met synth werk waaronder veel Mini lijntjes.
De take/solo die ze eerst zouden nemen was ook een Mini, uiteindelijk is de plaatversie een take met een Jupiter 8, die ze ook heel intensief op het hele album hebben gebruikt.
Ik had het echt van Brain May zelf hahaha, maar blijkbaar heeft ie zich al vaker vergist. En dat kan ik ook niet weten natuurlijk, je gaat er vanuit de meneer de koningin 't toch wel zou weten.

Toen je schreef dat je Brian May ontmoet en gesproken had geloofde ik dat meteen. Maar wat ik wel raar vond is dat je dan aan hem gaat vragen of die solo gespeeld is met een synth of met een gitaar... ik bedoel, dat zou niet de eerste vraag zijn die in mij op zou komen. Ook niet de tweede en misschien zelfs nog niet eens de twintigste. Dus met een simpele meet&greet zou ik die vraag niet stellen. Maarja, iedereen is anders he. Leg eens uit, hoe was die ontmoeting, hoe lang duurde het, wat voor vragen stelde je, waarom stelde je ook specifiek deze vraag?

ik sprak onlangs een amateur gitarist (en fan) die hem ook uitgebreid had gesproken, schijnt een gewone aardige knakker te zijn, die net zoals de meeste mensen gewoon de tijd neemt om gezellig bier te hijsen (of thee) en te ouwehoeren, met wie dan ook.
kortom, een muzikant.
( ik heb er minstens 10 per week over de vloer, al dan niet beroemd en rijk.)
en idd , soms zit er wel eens een eikel tussen die nogal arrogant is, die komen bij mij maar een keer langs.
dus al met al, er lijkt mij niets vreemd aan dit verhaal.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back