Uitgangen op de DDX3216

renepela

Ouwe rot
Ik ben de trotse bezitter van een DDX3216 + 1xadat uitbreiding.
Die adat uitbreiding is volledig in gebruik voor de twee ADA800's die ik heb.
Ik heb dus geen mogelijkheid om via ADAT nog 8 kanalen naar m'n geluidskaart te sturen. Ik zal dus analoog op moeten nemen. Vind ik op zich niet zo erg.

De vraag is even hoe?
Wat ik wil is elk kanaal afzonderlijk op kunnen nemen in Cubase.
Ik zou ook graag de mogelijkheid hebben om combinaties van kanalen of de totale som naar de uitgang te sturen. Moet denk ik wel lukken met muten en zo. Tot slot lijkt het me handig als ik effecten (aux en fx op de ddx3216) makkelijk aan en uit kan zetten in de output.

Ik heb even in de handleiding gekeken van de DDX3216 en zie dat er meerdere uitgangen op de mengtafel zitten.
Ik heb control room out, ik heb 4 x multi out en eventueel nog spidif/coax out.

Wat is nu het handigst om te gebruiken? Ik zie het verschil niet zo in die control room out en die multi out. Wat moet ik gebruiken om mijn doel te bereiken?
Mijn geluidskaart heeft een breakout box met diverse ingangen, dus ingangen op de geluidskaart heb ik meer dan genoeg.

Ik zou de spdif in/out adviseren.

Ik weet niet precies hoe je de ADA-8000 gebruikt, maar als het alleen is om signaal NAAR de DDX te sturen, dan zou je de ADAT uitgangen op de DDX kunnen gebruiken om signaal naar je computer te sturen. De synchronisatie van de ADA-8000 met de rest van het systeem kun je dan met de word-clock uitgang op je DDX doen.

DAt zal ik eens uitproberen. Nu zitten adat in en out in de ADA8000's.
Zelfs als het zo zou lukken kan ik op die manier nooit de som van alle 32 kanalen in m'n pc krijgen. Hooguit 16 kanelen lijkt me? Of kan ik de som over 1 adat kanaal gooien.
Dat hele gedoe met clocks en zo snap ik niet zo goed en vandaar dat ik dit liever analoog zou doen.

Ben nog wel heel erg benieuwd naar het verschil tussen control room out en die multi out's. Wanneer/waarvoor gebruik ik de ene en wanneer/waarvoor de andere?

Laatst gewijzigd:
Back