[Filmpie] Eerste testdrive met de M5

hey vet filpmple en die m5 is idd een stukkie smeriger dan moog.
Ben erg blij met die sergepanel thanx!

Zo zie je maar weer hoe het kan lopen..... :)

Hopelijk houdt deze liefde wel stand. En als ie nog niet smerig genoeg klinkt patch je er gewoon lekker een Sherman filter tussen :eureka:

Hey,Jean,je veranderd van Modular zoals ik van sokken ;-)
Zo zie je maar dat er voor ieder wat wils is,
ieder zijn systeem waar ie zich goed mee voelt en vooral de juiste kriebels van krijgt :-)
Veel plezier ermee

de stank was niet te houden *D
beetje raar dat je niet meer tijd hebt genomen om de serge te doorgronden,
beetje curious waarom het geen liefde is geworden.
het karakter van de sound?

Zo raar is dat wat mij betreft niet. Ben er ook van overtuigd dat ik het apparaat echt wel heb doorgrond, maar het was het gewoon niet voor mij.

Wat ik nu schrijf geld voor mij.....is dus mijn mening en kan en hoeft NIET weerlegt te worden.

Het klikte vanaf dag 1 al niet.... Ik pakte haar uit en dacht....wow dat is klein....bijna net zo groot als eurorac, en eng licht.
Voor dat geld vond ik dat de rackoren ook wel wat meer afwerking hadden verdiend....ipv gewoon omgevouwen onbehandelde stukken staal.

Maar ja iedereen weet dat uiterlijk op de 2e plaats komt..........dus patchen en draaien met die handel.
Patchen op een Serge is iets anders dan op een andere modular, aangezien sommige modules wel 4 of meer functies kunnen hebben.
Dat was ff wennen.

Maar alles went behalve een Serge voor mij.
Omdat ik zeker wist dat ik nooit meer een paneel bij zou kunnen kopen, moest deze Serge voor mij genoeg rendement opleveren.
Ik heb dus 3 weken patches gemaakt met alleen de Serge, of minimale hulp van andere modules.
Het Serge paneel raakt bij iedere patch overbevolkt met patchkabels, waardoor je niet meer normaal bij de knoppen kon.......(eurorack???)
Ook raakte ik snel het overzicht kwijt door het gestapel van die bananen.

De klanken die eruit kwamen waren erg mooi soms, maar vaak ook niet(mijn fout). Als je iets moois had en je draaide ergens aan een knop, kon je dat mooie geluid vrijwel nooit meer terugvinden.
Enige module die mij erg aantrok waren de slope generators...........damn wat zijn die dingen fel en snel. (Mono-Poly zijn daar equivalenten van bij andere merken?)

Mooi paneel maar voor mij geen rechtvaardiging voor het betaald bedrag.
In het kort:
-te klein
-mooi klanken, maar snel weer kwijt
-niet bijzonder genoeg
-te beperkt met 1 paneel.

Niet dat die M5 nou zo bijzonder klinkt........maar de interface is voor mij gewoon fijner.
Hij is wel absurd groot.....zeker vergeleken met die Serge.
Maar ik kan overal lekker makkelijk bij en er zitten superveel modules in, met zeer veel patchpoints en een moddervette rauwe sound.

Kortom Serge erg mooi, maar voor mijn gevoel heb je minstens 2 panelen nodig.........en voor dat geld kan je zoveel leuke en minstens even spannende/bijzondere dingen kopen(er komen de laatste tijd ook echt supervette eurorack modules uit).....en hou je nog cash over voor een vakantietje.

de stank was niet te houden *D
beetje raar dat je niet meer tijd hebt genomen om de serge te doorgronden,
beetje curious waarom het geen liefde is geworden.
het karakter van de sound?

Zo raar is dat wat mij betreft niet. Ben er ook van overtuigd dat ik het apparaat echt wel heb doorgrond, maar het was het gewoon niet voor mij.

Wat ik nu schrijf geld voor mij.....is dus mijn mening en kan en hoeft NIET weerlegt te worden.

Het klikte vanaf dag 1 al niet.... Ik pakte haar uit en dacht....wow dat is klein....bijna net zo groot als eurorac, en eng licht.
Voor dat geld vond ik dat de rackoren ook wel wat meer afwerking hadden verdiend....ipv gewoon omgevouwen onbehandelde stukken staal.

Maar ja iedereen weet dat uiterlijk op de 2e plaats komt..........dus patchen en draaien met die handel.
Patchen op een Serge is iets anders dan op een andere modular, aangezien sommige modules wel 4 of meer functies kunnen hebben.
Dat was ff wennen.

Maar alles went behalve een Serge voor mij.
Omdat ik zeker wist dat ik nooit meer een paneel bij zou kunnen kopen, moest deze Serge voor mij genoeg rendement opleveren.
Ik heb dus 3 weken patches gemaakt met alleen de Serge, of minimale hulp van andere modules.
Het Serge paneel raakt bij iedere patch overbevolkt met patchkabels, waardoor je niet meer normaal bij de knoppen kon.......(eurorack???)
Ook raakte ik snel het overzicht kwijt door het gestapel van die bananen.

De klanken die eruit kwamen waren erg mooi soms, maar vaak ook niet(mijn fout). Als je iets moois had en je draaide ergens aan een knop, kon je dat mooie geluid vrijwel nooit meer terugvinden.
Enige module die mij erg aantrok waren de slope generators...........damn wat zijn die dingen fel en snel. (Mono-Poly zijn daar equivalenten van bij andere merken?)

Mooi paneel maar voor mij geen rechtvaardiging voor het betaald bedrag.
In het kort:
-te klein
-mooi klanken, maar snel weer kwijt
-niet bijzonder genoeg
-te beperkt met 1 paneel.

Niet dat die M5 nou zo bijzonder klinkt........maar de interface is voor mij gewoon fijner.
Hij is wel absurd groot.....zeker vergeleken met die Serge.
Maar ik kan overal lekker makkelijk bij en er zitten superveel modules in, met zeer veel patchpoints en een moddervette rauwe sound.

Kortom Serge erg mooi, maar voor mijn gevoel heb je minstens 2 panelen nodig.........en voor dat geld kan je zoveel leuke en minstens even spannende/bijzondere dingen kopen(er komen de laatste tijd ook echt supervette eurorack modules uit).....en hou je nog cash over voor een vakantietje.

Ik kan mij wel vinden in de uitleg van Jean, ik kan ook heel snel uitvogelen of mijn aanschaf wel de moeite waard is geweest, als dat niet het geval is dan gaat ie zo weer weg no problemo. Vroeger was ik veel erger dan kocht ik het apparaat nog net niet vanwege de looks maar dat was toen alles anders was :doei:

@lennox z
haha ik geloof niet datje mn moog heb gekocht ....dankzij liefde opt eerste gezicht
en mijn demo hmhm toen viel ook tegen he ,...
de jouwe nu ...verkoopt straks zichzelf

@jean mc beth lijkt me veeeeel lekkerder werken ,...
drumachine en fx ernaast en je kan een nrtje maken
sc6
:okdan:

dat monopoly nog niet greageerd heeft
serge rxles :D

[zeik]
Ik vind het een min puntje als een synth niet bij alle knop standen goed klinkt. Natuurlijk zijn er knoppen standen waarbij geen geluid word geproduceerd bv. laagpass filter cutoff naar 0 of vca cv input naar 0, maar dan is het wel leuk als er geen ruis hoorbaar is.
Een goed voorbeeld van zo'n synth die altijd goed klinkt is de Juno-60.
[/zeik]

[zeik]
Ik vind het een min puntje als een synth niet bij alle knop standen goed klinkt. Natuurlijk zijn er knoppen standen waarbij geen geluid word geproduceerd bv. laagpass filter cutoff naar 0 of vca cv input naar 0, maar dan is het wel leuk als er geen ruis hoorbaar is.
[/zeik]

en de cs30 dan ....hmmmmmmmmmmmmm
die levert soms niks op in bepaalde standn en moet je eerst 20+ knoppen weer in de mid stand zetten voorjer weer wat ..../normaals uitkrijg
:D

[zeik]
[/zeik]

Of ik snap jou niet......of jij snapt synths niet.
Bedoel je nou dat m5 ruist?....of de Serge?

Of is je opmerking niet relevant?

BTW....is mono gebanned?, waarom?

en de cs30 dan ....hmmmmmmmmmmmmm
die levert soms niks op in bepaalde standn en moet je eerst 20+ knoppen weer in de mid stand zetten voorjer weer wat ..../normaals uitkrijg
:D

Dat komt omdat jij er aan zit te pielen, als ik eraan zit te pielen klinkt ie vet. :dubbel:

Back