Macbook Pro : Cubase4 of Logic?

CB4 was niet zo heel stabiel onder OSX maar CB5 lijkt dit goed onder controle te hebben.

Verder moet ik inderdaad aansluiten bij een eerdere reactie. CB5 is kwa functionaliteit op dit moment wat verder dan Logic 8.

opener t.o.v een vaak nauwe geknepen mix doordat alles in-the-box gebeurt.

Ik vind dat ITB wel errug vaak als argument wordt aangehaald als de mix niet helemaal fris klinkt (en niet alleen hier, ook op Gearslutz, al zijn ze daar met die sport begonnen).

Wellicht tijd voor een paar tests?

Dat hele CB4 bleek toch een ramp te zijn? Er is hier ook zat geklaagd over CB4 voor Windhoos bakken.

waarmee merk je een verschil? waar had c4 soms problemen mee onder osx?

Sudden crashes (CB4 sluit opeens af en je krijgt je OSX desktop weer voor je).
Een project is dan wel snel weer te recoveren maar toch niet helemaal wenselijk natuurlijk. CB5 lijkt dit niet meer te hebben (van horen zeggen, ik gebruik zelf Logic).

Is redelijk Logisch dat Logic de beste keuze is.

het programma heeft alle functies dat je maar kan wensen + meer
+ het werkt perfect samen met je mac, zoals het hoort.

Dat vind ik dan weer een argument van niks. Wat wel een argument zou kunnen zijn is dat logic 8 momenteel erg voordelig te vinden is (soms voor de helft van de prijs van cubase).

Ik ken alleen Cubase 2 en 3, (4 dus niet) en ben nu een logic gebruiker.

Het was een sprong in het diepe. zomaar een mac gekocht (ok, niet zomaar, ik was windows gewoon echt spuugzat!) en meteen logic erop gezet.

wat een verademing is dat zeg! Ja het is even wennen (2 maanden ongeveer) maar alles zit naar mijn idee logischer in elkaar bij Logic...

Naar mijn idee ga je geen spijt krijgen van een overstap naar een MAc met Logic.

Ik zag hier geloof ik iemand zeggen dat diegene het jammer vond omdat logic nu een standaard is....dat zal dan niet voor niets zijn.

je mag bij mij een avondje komen testen!

Dat vind ik dan weer een argument van niks. Wat wel een argument zou kunnen zijn is dat logic 8 momenteel erg voordelig te vinden is (soms voor de helft van de prijs van cubase).

dankuwel om mijn argument maar niets te vinden...

Ik zit als software ontwikkelaar veel op de Core Audio api mailing lists te lezen, waar de devs van Logic en het hele Core Audio-gebeuren meepraten.
En daar lees je wel eens wat...

De implementatie van Logic in OS X is gewoon veel beter hierdoor, omdat het een eigen product is, en eventuele tekortkomingen in OSX worden direct weggewerkt.
Op gebied van syncronisatie bvb waren ze een stapje voor destijds. Terwijl iedereen nog aan het prutsen was met een oplossing die een halve frame te laat kwam.

Maar dat zijn natuurlijk dingen waar je als gebruiker niet direct bij stil staat.

OSX + LOGIC = symbiose.

Ik zit als software ontwikkelaar veel op de Core Audio api mailing lists te lezen, waar de devs van Logic en het hele Core Audio-gebeuren meepraten.
En daar lees je wel eens wat...

De implementatie van Logic in OS X is gewoon veel beter hierdoor, omdat het een eigen product is, en eventuele tekortkomingen in OSX worden direct weggewerkt.
Maar dat zijn natuurlijk dingen waar je als gebruiker niet direct bij stil staat.

OSX + LOGIC = symbiose.

Mee eens, absoluut.

Had ik inderdaad ook al genoemd in een eerdere post, maar mensen lezen volgens mij alleen de laatst toegevoegde post hahaha. Werkt goed btw

lol ja compleet overheen gelezen :o:

Ik vind dat ITB wel errug vaak als argument wordt aangehaald als de mix niet helemaal fris klinkt (en niet alleen hier, ook op Gearslutz, al zijn ze daar met die sport begonnen).

Wellicht tijd voor een paar tests?

Niet voor niets wordt het zo vaak genoemd. Tests zijn altijd goed, mits goed uitgevoerd. Maar de audio-engine van Nuendo was/is ook te gek en een wezenlijk verschil t.o.v. Cubase hoor.
En vaak wordt het helemaal niet genoemd ivm het niet fris klinken van een mix maar gewoon een enkele track (mono of stereo), zelfde bron, zelfde soundcard, levellen en opnemen en dan luisteren. Staat los van mixen voor mij. Dat is een skill, een vaardigheid en dat zou je (los van de learning curve van een willekeurig programma) overal mee moeten kunnen met een minimum aan plugins/randapparatuur.

Back