800+ euro te besteden

vieze rauwe geluiden krijg je wel uit een ms20 maar diepe bassen? voor geen meter dus.

persoonlijk vind ik het een beetje overprijsde synth. aan de andere kant, hij is echt uniek en er zitten echt freaky mogelijkheden op (pitch to cv bijvoorbeeld, hoewel het voor geen meter nauwkeurig werkt natuurlijk maar who cares).

persoonlijk lijkt het me makkelijker om een diep klinkende synth te laten scheuren (distortion pedaaltje bijv) dan een scheursynth diep te laten klinken.

de ene schreeuw is de andere niet. het blijft vrij squelchy met de ms20.

atc1 is een geweldig mooie synth, maar erg strak. de bass is onovertroffen, maar vies en rauw ligt niet voor de hand.

ms20 is misschien vies en rauw, maar dan op een transistorradiootje met oordop manier.

er staat nu ook een micromoog te koop hier, als je prijs stelt op midi en een moog handtekening is ie de extra 100-150 t.o.v. wat je meestal ziet misschien wel waard voor je.
misschien is er op de forum meeting wel het een en ander te zien/beluisteren?
uiteindelijk moet je toch zelf kiezen.
in mijn ogen blijft de beste keus, gelet op jouw omschrjving en budget:
1 micromoog
2 pro one
3 multimoog
4 ms20

maar ik ken ook niet alle synths natuulijk

monomachine is idd ook een optie, vindt die keyS versie echt heel mooi, maar boven budget. de ms20 heeft nog steeds meeste interesse, al lijkt me de
monopoly ook gaaf. heeft niemand een ms20 waar die weinig mee doet, zou m graag overkopen namelijk. want stilstaande bakken is ook maar jammer

persoonlijk zou ik een van de eerste 3 nemen
soms heb ik de indruk dat iedereen ne ms20 wilt, precies de enige synth dat sommige kennen, beetje tegendraads zeker.

ben niet echt te kenner, weinig ervaring me de oude beestjes
is een yamaha cs15 ook geen aanrader??

monomachine is idd ook een optie, vindt die keyS versie echt heel mooi, maar boven budget. de ms20 heeft nog steeds meeste interesse, al lijkt me de
monopoly ook gaaf. heeft niemand een ms20 waar die weinig mee doet, zou m graag overkopen namelijk. want stilstaande bakken is ook maar jammer

monomachine is toch wel van een heel andere orde hoor. niks mis mee, maar gaat weer een heel andere kant op.

ken je geen forumlid in tilburg die wel wat van de links en rechts genoemde analoge synths heeft? dat zou mooi zijn, zou je misschien eens kunnen gaan uitproberen.

http://www.vintagesynth.com/yamaha/cs15.php

check die site out, allerlei info over synths, sommige met iets meer uitleg dan andere, prijzen zijn wel niet meer van deze tijd.

als je niemand vind waar je eens kan proberen, is veel lezen en info zoeken het beste om een beeld te vormen

in ieder geval veel plezier!

Je kunt overigens met een MS-20 best fijne bassen maken vind ik hoor. Maar Zoals Koediman al zegt, echt een diepe Moog-like bas haal je er niet uit.

Het blijft absoluut een fijne synth die helaas de laatste tijd weer wat duurder is geworden. Voordeel is wel dat ze erg robuust zijn; een MS-20 met problemen kom je niet vaak tegen of er moet echt gek mee omgegaan zijn.

Mmmmhh....als ik een mooie 800DV tegenkom voor 850, dan weet ik niet of ik me kan beheersen. Vraag me af of je die nog wel tegenkomt voor die prijs! :)
forget it, never nooit niet anders zou ik hem snel kopen: veel vraag, zeer weinig aanbod, dan weet je het wel. denk dat ie duurder is/wordt dan een multimoog,

ja idd duur die ms-20, 800 tot 900 euro daarvoor is toch niet slecht lijkt me.
de ms10 is een stuk minder leuk toch?

Ja, de MS-10 is veel beperkter (o.a. maar 1 oscillator en alleen het Low Pass-filter). Voor sommige dingen wel bruikbaar, maar ik zou als ik jou was eerder voor de MS-20 gaan ook al moet je er langer voor wachten.

Het voordeel van het kopen van oudere bakken is overigens dat ze waardevast zijn. Normaal gesproken krijg je er, als je iets weer kwijt wilt, in ieder geval hetzelfde bedrag voor terug. Hierdoor kan je gerust eens wat uitproberen en als je het niets vindt verkoop je het gewoon weer om wat anders te kunnen kopen. Zo kan je in ieder geval je eigen oordeel vormen over bepaalde bakken :)

Ik heb de MP ook.... puur analoog maar echt vet vind ik hem niet .
Vergeet niet te kijken naar een Korg 800 dv...moet voor 850 wel lukken en ik heb hem ook en hij vreet de MP echt op.
Van volvet tot de meest bizarre geluiden.
Aanrader!

HEBK GEHAD IS IDD DE DIKSTE KORG ...
MAAR DENKIKNIET VOOR IEDEREEN ,...
is idd een hele leuke speel synth dv800 heeft een toffe functie [4 different trigger modes ]
ofzoiets
en een hele krachtige sound ook ! :geslaagd:

trouwens ook lekker zeldzaam :engel:
:duivels:
persoonlijk ask 800+ eu had en ik had niet zoveel spullen .. kocht ik twee leuke synths ....
bv kubus verkocht ook zn cs15 [erg leuke synth weetik] houtie 200 over ...spaarje door ...blofeld erby :luv:

zoveel mogelijk o o o h

voor de ms20 centen
kocht ik een sem clone
een semtex bv
:halleluja
of die nieuwe oberheim sem [ opt voorblad van t forum ]
*D

Back