800+ euro te besteden

Ja, de MS-10 is veel beperkter (o.a. maar 1 oscillator en alleen het Low Pass-filter). Voor sommige dingen wel bruikbaar, maar ik zou als ik jou was eerder voor de MS-20 gaan ook al moet je er langer voor wachten.

Het voordeel van het kopen van oudere bakken is overigens dat ze waardevast zijn. Normaal gesproken krijg je er, als je iets weer kwijt wilt, in ieder geval hetzelfde bedrag voor terug. Hierdoor kan je gerust eens wat uitproberen en als je het niets vindt verkoop je het gewoon weer om wat anders te kunnen kopen. Zo kan je in ieder geval je eigen oordeel vormen over bepaalde bakken :)

Hierdoor kan je gerust eens wat uitproberen en als je het niets vindt verkoop je het gewoon weer

haha idd hooijhuis; t lijkt hier soms net een synth-o-theek :D
waar je net asby de speel o theek je ene synth ergens inleverd en weer een andere meeneemt ,...om thuis te " spelen " met je nieuwe speelgoed

er zou een synth uitleen centrum moeten zijn ...

mijn tip nog voor de topicstarter
neem geen ms20 spoor T synthopwaardeer systeem niet mee!
koop een / of twee leuke budget bakken ..
die teisco 110 was heftig bv en binnen je budget
[is al verkocht nu ]
wat ook best wel ok priced is een studio electronics se-1[x]
tegen de800 wel krijgen veel beter qa synth koopje byna niet ,...
dat vintage gebrall altyd
:gaap::D

Ik zou een Roland JX-3P en een Ensoniq ESQ-1 kopen, en een TR-626 om ze allebei aan te syncen. De JX-3P heeft een beetje dat fuzzy 106 geluid maar dan zonder de brakke chips en is wat uitgebreider, en de ESQ-1 heeft dat rauwe blokkerige geluid en is ontzettend flexibel.

De JX en de ESQ hebben allebei een interne sequencer, dus met een TR-626 er bij kun je die triggeren cq syncen en heb je gelijk wat drums.

Ik zou een Roland JX-3P en een Ensoniq ESQ-1 kopen, en een TR-626 om ze allebei aan te syncen. De JX-3P heeft een beetje dat fuzzy 106 geluid maar dan zonder de brakke chips en is wat uitgebreider, en de ESQ-1 heeft dat rauwe blokkerige geluid en is ontzettend flexibel.

De JX en de ESQ hebben allebei een interne sequencer, dus met een TR-626 er bij kun je die triggeren cq syncen en heb je gelijk wat drums.

@sixtrak
je hebt denkik best een point...
met de sixttrak synth
en div modes
denk toch dat bv de esq1 egt t wint op veel vlakken van de sequential sixtrak
heb m nooit gehoord hoor de sixtrak, kan me weliets voorstellen wel div andere synth gehad met ongeveer zelfde sound/chips ering esq1is egt heel relaxed te programmeren ondanks t ontbreken van dedicated knoppen [wat de topicstarter eigenlijk wilde]

!@ bikkel gebruikjij de esq met een midi controller eigenlijk ...
[lijkt me een best intellect synthje ... goed om daar knobbies aan te hebben hangen ]
wil best een esq terug
iemand ?
eentje ?

mario heb ik jou niet mijn sh101 geruilt?

Uhh,.. Was jij dat?,..zou kunnen hoor,..Maar,.. Met een jp8000 misschien?
Die ik ook alweer doorgedraait heb voor een mc909!
Heb r trouwens wel veel lol aan gehad. Als mn studio af is koop ik ze allebei wel weer denk ik!

sixtrak synth

Overigens heeft de Six~Trak best wel wat lekkere basjes aan boord, maar is de envelope wat aan de slome kant. Heb hem desondanks een paar keer voor basslines gebruikt en altijd positief commentaar gekregen.

!@ bikkel gebruikjij de esq met een midi controller eigenlijk ...

Neuh ik rout gewoon altijd alles wat ik wil veranderen naar pitch mod velocity en aftertouch. Vind ik ook makkelijker, dan kan ik het effect makkelijker schalen.

dit wordt een leuke verzameling van shit die je vor 800 euro kan kopen

wat voor geluid ben je naar op zoek, is dat niet van belang?

ms20 LP en juno60 liggen allemaal behoorlijk ver uit elkaar lijkt me zo

Uhh,.. Was jij dat?,..zou kunnen hoor,..Maar,.. Met een jp8000 misschien?
Die ik ook alweer doorgedraait heb voor een mc909!
Heb r trouwens wel veel lol aan gehad. Als mn studio af is koop ik ze allebei wel weer denk ik!

MARIO - STUDIOO,S ZIJN NOOIT AF [HIER iig niet :D]
ever changing color pad ...
:geslaagd:

Ik heb mijn MS20 verkocht om een Jupiter4 ervoor terug te halen :)

En nou heb je ontzettende spijt he?
Geef maar eerlijk toe! :D

MARIO - STUDIOO,S ZIJN NOOIT AF [HIER iig niet :D]
ever changing color pad ...
:geslaagd:

De mijne is altijd af,.. maar dat gaat zo snel vervelen! Dus doorduwen die spullen.

En nou heb je ontzettende spijt he?
Geef maar eerlijk toe! :D

Sorry maar ik heb echt nog geen seconde spijt ervan gehad.
Ik had ook het nieuwere type filter in die MS20 wat een beetje
een tegenvaller was nadat ik jaren op 'n oud type filter had gespeeld.
OTA of IC35.

Achja, ieder wat wils.

Sorry maar ik heb echt nog geen seconde spijt ervan gehad.
Ik had ook het nieuwere type filter in die MS20 wat een beetje
een tegenvaller was nadat ik jaren op 'n oud type filter had gespeeld.
OTA of IC35.

Achja, ieder wat wils.

Naah,.. MS20 was gewoon mijn allereerste synth,..
rond 1980 gekocht en altijd gehouden.
True love :luv:

ik heb mijn ms20 EN mpc2500 ingeruild voor een voyager keys

nee geen spijt nog :D

ik heb mijn ms20 EN mpc2500 ingeruild voor een voyager keys

nee geen spijt nog :D
komt misschien nog wel , als je wat ruimer in de slappe was zit. zo ben ik er tav de ms20 4X ingerold. nu blijft ie toch echt ( tenzij ik.... tegenkom , misschien)
ik zou ervoor gaan, bevalt ie niet , raak je hem ook zo weer kwijt voor vrijwel gelijk bedrag.

Er staat al een hele tijd een Teisco 110f te koop hier op SF, die ook nog eens net gereviseerd schijnt te zijn. Is echt een aanrader; ik heb er zelf ook nog niet zo lang een en hij klinkt echt lekker! Op en top analoog QUOTE]
De Teisco 110F is naar het zonnige zuiden verhuist. Is niet echt geschikt voor bonkende donderbassen, wel voor ranzige freakgekuiden, net als de MS20.
Helaas is er geen toetsenversie van de Waldorf Pulse (+), dat bonkt en freakt wel.

isde topic starter er nog ???

of zijn wij ...weer aan t doorslaan ,
wat we zelf willen voor 800 haha

In je zak houden en nog ff doorsparen. Er zijn leuke machines op komst ...

haha jajaa ben er nog, rustig jongens :p
toch blijft die ms20 me t meest interesseren,
2 synthjes is ook een optie omdat ik tegenwoordig
niet zoveel meer heb, maar ben tot de conlusie gekomen
liever 3 of 4 uitgebreide apparaten te hebben
dan 10 x klein spul. voor mij werkt dat niet overzichtelijk.

anyway van modulair spul heb ik helemaal
geen kaas gegeten, dan koop ik liever een 2de hands setje
van een goed merk (moet ik eerst onderzoeken) dan alles
nieuw, wil dan namelijk iets nemen
wat waarde vast is om te proberen :)

maar
ms20 toch nog op nr1, jammer dat niemand
me een voorstel mailt (a)

Back