4 stukjes

Nope, dezelfde klanken.....de stukjes varieren wel in bpm enzo, maar elk stukje heeft toch wel dezelfde klanken en drums.

Ik snap dit nou nooit, iedereen zit altijd maar te zeiken over dezelfde drumgeluiden..... op bijna iedere motownplaat werdt hetzelfde drumstel gebruikt maar hoor je daar ooit iemand over zeiken? Nee. 8o) laten we vooral de 909 en 808 niet vergeten om meer in SF termen te blijven.

Het vierde stukje vind ik minder, maar die andere 3 zijn best wel oké!

Als ik naar de eerste berichtje kijk van TS, dan schrijftie dat hij moeite heeft om tot opnames te komen....daar geef ik een reactie op die constructief bedoelt is.

Dus als je geen probleem ziet dan klopt dat, want er is geen probleem en MC kutbeatz waar heb je het over? Ik probeer iemand te helpen en jij gaat het in ene zeiken noemen. Heb niets tegen een 808/909/606, ik heb ze zelf ook en ik gebruik ze actief. Maar als ik een keer een wat lagere snare wil dan pak ik een andere bak, wat dan weer zorgt dat ik creatief blijf en gemotiveerd.

grtzzzRb

Dus als je geen probleem ziet dan klopt dat, want er is geen probleem en MC kutbeatz waar heb je het over? Ik probeer iemand te helpen en jij gaat het in ene zeiken noemen. Heb niets tegen een 808/909/606, ik heb ze zelf ook en ik gebruik ze actief. Maar als ik een keer een wat lagere snare wil dan pak ik een andere bak, wat dan weer zorgt dat ik creatief blijf en gemotiveerd.

grtzzzRb

Tja het was niet persoonlijk tegen jou bedoelt maar nu ik zo mijn bericht lees zie ik dat je dat wel kan denken. Ik snap gewoon niet waarom sommige mensen vinden dat je voor iedere beat weer andere drums moet gebruiken, de meeste albums in mijn verzameling hebben helemaal niet zoveel verschillende drumsounds over het gehele album :confused:

Even snel doorheen moeten luisteren op een crapy speakert maar vind ze nu al lekker.
Had vanmiddag wat annalord van AFX op staan en dit sluit er goed bij aan. lekker!

Ik snap dit nou nooit, iedereen zit altijd maar te zeiken over dezelfde drumgeluiden..... op bijna iedere motownplaat werdt hetzelfde drumstel gebruikt maar hoor je daar ooit iemand over zeiken? Nee. 8o) laten we vooral de 909 en 808 niet vergeten om meer in SF termen te blijven.
omdat bij motown de drums maar een klein onderdeel zijn in het geheel, daar word ritme door meer dingen bepaald dan alleen de drums...
bij huismuziek spelen drumsounds een prominente rol.

en een interessant drumpattern is AANZIENLIJK meer dan alleen goede geluiden...

Dat hogere geluid is de Juno 60. Maar ik weet niet welke waveform dat is of
dat er 2 tegelijk aanstonden. Denk wel dat de sub uitstond.

Ik bedoelde eigenlijk die klank met dat getweak op de cutof, wat in het begin al meteen actief is. Lijkt wel op een polysix. Die juno is volgensmijn square. Maar goed je zal het zelf beter weten dan ik *D

succes grt

Ow, dat is FM, dx200 en de filter die daar in zit. Je kan helaas niet te extreem filteren, dan klikt het niet zo mooi. Een extern filter zal misschien goed doen.

omdat bij motown de drums maar een klein onderdeel zijn in het geheel, daar word ritme door meer dingen bepaald dan alleen de drums...

daar komt ook nog eens bij dat een goede drummer realtime dingen doet waar je anders 400 jaar per seconde voor moet proggen/editten

o

Kun je me dan aub uitleggen waarom de 808 en 909 zo verafgod worden, de sequencer kan het niet zijn want 3 kwart gebruikt sampels (als dat al niet 95% is )

Wat ik persoonlijk denk waarom die 808,909 etc geluiden zo verafgode worden zoals je het zelf noemt, komt volgens mij door een stukje gewenning en herkenning uit het verleden.

Mensen die voor 1984 geboren zijn hebben dit omdat ze opgegroeid zijn met alleen of voornamelijk die drumsounds. Het is daardoor een soort van vertrouwt geworden, (lees: onderbewust.)

Ik werkte eerst met fasttracker etc maar zonder dat ik het door had was ik zelf opzoek naar die sound (lees '80s TR-drums) en heb ik uren zitten tweaken aan eq's. comp.s etc om die sound te pakken te krijgen, kost een hoop tijd want je komt namelijk alleen maar in de buurt van wat je zoekt en vind je het dus niet.

Totdat ik zelf maar de Roland TR-serie ben gaan aanschaffen, zo dat werkt een stuk sneller voor mij, in 1x de sound die ik zoek. :P

Lul niet zo dom trol. Je bedoeld een vaste begeleidingsband. Welke trouwens alleen in de begin periode bij Motown speelde. En dan nog wisselde ze van drums. Nooit 2 Motown platen naast elkaar beluisterd blijkt wel weer. :Z

Kun je me dan aub uitleggen waarom de 808 en 909 zo verafgod worden, de sequencer kan het niet zijn want 3 kwart gebruikt sampels (als dat al niet 95% is )
omdat bij het gros v/d huismuziek het type geluid belangrijker geacht word dan HOE er word gespeeld/geprogged... net als met een Tering Bass Wie v/d Drie waarbij hetgeen er geprogged wordt vaak compleet niet ter zake doet... maar dat geluid he, nou nou nou... en dan zo lekker fiedeljeppen met de kutof...

Ik gebruik de 808, omdat het een relax apparaat, goed klinkt en fijn te programmeren is. Hij staat altijd paraat. Ik druk op start op de mpc en de 808 loopt lekker mee. Dus zowiezo gebruik ik 'm al om aan een nummer te beginnen. Tenzij ik bijv denk ik wil vandaag een beetje newbeat maken, dan pak ik de basdrum uit de 707 of jd990. Dan is inderdaad geluid belangerijk, want met bepaalde geluiden heb je gelijk een bepaalde sound waar je op dat moment naar opzoek bent. Dan is natuurlijk helemaal geen garantie of het nummer wel leuk wordt.

Back