TOP 5 VSTi ??

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

CH@MBER

Ingeburgerd
Welke Software synths gebruiken jullie ? voor welke muziek en waarom ??

Wat is jullie TOP 5 VSTi's ???

ik gebruik FM7 en PRo 53. FM7 zit nu al in een nummer verwerkt. Pro 53 gebruik ik ook nog wel maar nog niet echt opgenomen.

Het voordeel van FM7 is dat je een veredelde DX7 hebt. een instrument dat ik graag in mijn bezit wilde hebben. Nu heb ik hem virtueel en het voordeel is dat je met deze meer kan dan met de hardware versie.

Pro 53 is dus een prophet 5 voor je pc. Komen mooie leads en bassen uit. Iets wat ik ook wel kan gebruiken.

Voor de rest gebruik ik wat share en freeware plug ins. Gewoon testen of het wat is. Over sommiggen ben ik erg tevreden waaronder ook plug ins die hier door mede DSFfers zijn gemaakt.

5?

5?

Ik heb geen geld voor 5, maar ik heb wel demo;s geprobeerd.. Heb nu wel Virsyn Tera. dat vind ik een van de beste. Wel beetje cpu intensief. maar hier zijn de 5 beste imho. niet in speciale volgorde.

VirSyn tera: Semi Modulair, supervette geluiden uit te krijgen. Geen virus meer nodig (hoewel die natuurlijk wel sneller brengt wat je wilt vaak) Vooral rauwe geluiden en beukende basslines

TC Mercury: Lekkere analoogachtige sounds snel en eenvoudig te editten

FM7: DX Lately en nog veel meer

Albino: Semi Modulair dikke geluiden goede modulatie.

Mja, misschien reaktor, maar is duur, cpu intensief. En een hoop van die ensembles van dash (de beste imo) worden nu als vsti gebracht. Das handig

Op plaats 1 t/m 5: KONTAKT

KONTAKT is wat mij betreft de beste sampler OOIT ontworpen en meteen de beste VSTI. Het is niet revolutionair maar de interface is GEWELDIG. Het ding is gewoon zo bruikbaar als de neten en klinkt als een klok.

Dit is de enige VSTI die ik gekocht heb samen met G-media M-tron. Ook erg leuk.

Tja sampler ff vergeten

Tja sampler ff vergeten

Maar inderdaad kontakt is erg goed..
Motu Machfive heb ik nog geen ervaring mee, dus kan ik die niet vergelijken. En wanneer je logic gebruikt is denk ik EXS24 MKII zeker het overwegen waard.

ik gebruik zelf vooral gratis VSTi's met uitzondering van KONTAKT die heb ik origineel, en die is inderdaaad SUPER fijn
Ik wil binnenkort ook een hardware sampler aanschaffen maar ikzal zeker ook KONTAKT blijven gebruiken
enkele goede gratis VSTis die ik gebruik zijn TRIANGLE II, Satyr, Crystal, ZR3, en de Drumatic

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back