Welk hardware synth doe je zeker nooit weg?

Wavestation EX / D50 / Prophet 08 en de Moog Voyager OS.

En ik heb altijd geld nodig dus regelmatig doe ik iets weg:-)

eg waar de wavestation [kheb net de wavestation sr....en heb een run dor de presets gedaan ,...hmmm benniet egt overtuigd

liever denk een jd990/k5000 rack straks *D

Jupiter 4: Ik heb ontzettend veel spijt gehad dat ik hem jaren terug heb verkocht. Nou heb ik er eindelijk weer één in een schitterende staat. Gaat nooit meer weg!

Korg Triton Classic: Nieuw gekocht toen hij uitkwam. Ik ken deze synth door en door en zou hem niet willen en kunnen missen.

De Clavia Nord Modular G2X.
Ik wil er nog wel eentje bij eigenlijk :halleluja

Ik zou voor mijn engine ook nog wel zo'n expansion bordje willen :) Op zich geef ik niet veel om de keysversie omdat ik qua controller keyboard wel goed zit, maar het is zeker wel een hele mooie synth.

Ha, welke synth waarvan je dacht dat j'm nooit zou wegdoen heb je toch weggedaan?

Korg MS20
Roland SH-09
Teisco 110F
Yamaha CS6x

En straks gaat er weer een. Uiteindelijk gaan ze allemaal weg. Ben ook niet te vertrouwen.

Blijvertjes zijn wel

Korg Z1
Kawai K5000S
Roland SH2
ARP Axxe
Moog Voyager EB
Novation Supernova

de Moog Voyager en m'n vintage Korgjes gaan NOOIT meer de deur uit.

Jij hebt idd een lekkere Korg set :{ die 770! zie je bijna nooit! beetje leuk staat waarin die verkeerd? Post anders eens een demootje :P
Eigenlijk nog MS50 en SQ10 en evt de x-911 er nog bij.. :bekdicht: :D

Ha, welke synth waarvan je dacht dat j'm nooit zou wegdoen heb je toch weggedaan?

De FS1r bij mij. Een fantastische synth met een uniek geluid en unieke mogelijkheden. Maar ook uniek in zijn complexiteit en ondoorgrondelijkheid. Met als gevolg dat ik er eigenlijk nauwelijks mee werkte en hij uiteindelijk alleen maar jaren heeft gestaan met als enige goede reden DAT hij uniek was. Maar wat heb je aan een uniek ding waar je niks mee doet terwijl je het geld dat 'ie waard is goed kan gebruiken om een ander apparaat te kopen dat je wel iedere dag gebruikt? IT HAD TO GO! Nog steeds geen spijt van ook.

'mn multimoog, zelf ondanks dat ik een voyager heb.
ze lijken van geluid wel op elkaar, maar ik heb iets met dat ding, zo gebruikersvriendelijk.
en de a6 andromeda, heb hem eindelijk wat door , veel energie in gestoken, en volgens mij echt zo'n synth waar je levenslang op kan blijven uitproberen.

Juno-60 (Ben ik véél blijer mee dan met de Jupiter 6 die ik jaren terug had)
omdat ie chorus en boost op het HPF heeft? :D there's nothing more to it...

Mijn 303 en juno60, al moest ik in een kartonnen doos leven :D
bestaan er dan kartonnen- met wandcontact -dozen?

eg waar de wavestation [kheb net de wavestation sr....en heb een run dor de presets gedaan ,...hmmm benniet egt overtuigd

liever denk een jd990/k5000 rack straks *D

De Presets zijn voor mijn muziek al goed maar als je zelf gaat programeren (en dat lukt je nooit op een SR :D dan merk je de kracht van de waveseq en de controle met de Vector. Het blijft IMHO de mooiste bak voor ambient. Daar is de JD800 echt kinderspel bij, en de K5000s was niet echt mijn ding. Die zijn inmiddels vervangen door software machines die dat veel beter doen. Maar de orginele Wavestation EX gaat een stuk verder, en klinkt beter dan de Wavestation software.

Dan heb je ook precies de verkeerde Wavestation gekocht...just try the Wavestation keys/EX versie of qua rack alleen maar de Wavestation A/D
Die SR klinkt slecht...

Ik ga toch voor mn DX-200. Vooral omdat het mijn eerste echte synth was na jaren trackers, maar ook omdat het een heerlijke DX-7 mét filter is! (kom maar op fanboys! ;) )

ik had t bij ms20 ook.. toch weggedaan hehe

blijvertjes(voor iig de komende 2 uur)
voyager
andromeda
juno60

Korg Micro X, Korg Microkorg, Alesis Micron, Roland JV1010.

Back