Welk hardware synth doe je zeker nooit weg?

en volgende maand staan ze zeker weer te koop ? :D

Nee, dat is geweest. Ik doe niets meer weg, zal wellicht alleen maar bijkomen. Een soort museum dus.

Phochos

omdat ie chorus en boost op het HPF heeft? :D

Haha, dat scheelt uiteraard maar ik hing ook wel eens een chorus achter de Jup hoor! Het is misschien wel vooral het vertrouwen in de machine. De Juno-60 oogt door zijn eenvoud in ieder geval een stuk robuuster. Heb er nooit issues mee. Dat was met de Jup wel anders.

juno levert gewoon altijd
aanzetten inrammen en door

omdat ie chorus en boost op het HPF heeft? :D there's nothing more to it...

bestaan er dan kartonnen- met wandcontact -dozen?

Nou de 303 werkt op batterijen, maar dat wist jij misschien nog niet.
Die Juno60 gebruik ik dan om mensen weg te slaan bij mijn 303.

Nord Modular (classic). Inmiddels 5 jaar in bezit, wordt in iedere track gebruikt. Ik blijf me verbazen over dit ding, er komen iedere keer weer toffe geluiden uit. Super in gebruik, overzichtelijk en erg flexibel.

Ik zal i.i.g. nooit mijn Roland JV-80 weg doen.

Die heb ik al sinds 1992 toentertijd nieuw gekocht (met ouderlijke bijdrage :engel: ) Daarvoor wel wat keyboards/orgels gehad maar de JV-80 is toch wel HET ding geworden.
Met die machine begon ik toen 'serieuzer' te worden (schoolbandjes en zo verder tot meer bands enzo, en ook gebruikt i.c.m. Atari ST met zwart-wit Cubase) .

Ondanks dat ik hem nu ipv live meer thuis als midi-controller gebruik, doe ik hem nooit weg. Ook zou het ondanks de lage tweedehands-waarde volgens mij bijna emotionele waarde kunnen noemen :okdan:, herkenbaar ?

Een en al herkenning. De nostalgie is de voornaamste reden waarom ik mijn Roland SynthPlus10 (ofwel Roland HS-10) nooit weg zou doen. Hij programmeert waardeloos, is niet aanslaggevoelig en de geluiden zijn niet om te gillen en zeker niet op straat. Het is gewoon mijn allereerste bakkie waar ik zwaar voor gespaart heb.

TR-909... :smeris:

Nou de 303 werkt op batterijen, maar dat wist jij misschien nog niet.
totdat ze leeg zijn, moet je de kartonnen doos verkopen :D
Die Juno60 gebruik ik dan om mensen weg te slaan bij mijn 303.
zolang je hem nog hebt wel want voor je het weet is het weer winter en moet je de 60 verkopen voor een nieuwe doos :dubbel:

Een en al herkenning. De nostalgie is de voornaamste reden waarom ik mijn Roland SynthPlus10 (ofwel Roland HS-10) nooit weg zou doen. Hij programmeert waardeloos, is niet aanslaggevoelig en de geluiden zijn niet om te gillen en zeker niet op straat. Het is gewoon mijn allereerste bakkie waar ik zwaar voor gespaart heb.

En het plaatje.

mijn-eerste-roland.jpg

Ik heb ze overigens niet vaker gezien.

Ik had zo'n 16 jaar lang een Roland SH-101, die ik tweedehands kocht voor amper 7500 Bfrs, omgerekend nu zo'n 200 euro. Ik had die samen met en een simpele effectmodule op mijn kamer staan.
Dacht dat ik die nooit weg zou doen maar heb deze uiteindelijk toch verkocht.

Wie dat wil, kan natuurlijk altijd blijven kopen en verkopen.
Voor mezelf, met maar een kleine ruimte beschikbaar, is mijn huidige setup voldoende.

De Korg Micro X past daar perfect in. Ik had al een Korg Electribe EA-1 die nu tegelijk als controller dubbelt. Meer knoppen en schuivers heb ik niet nodig dus deze hardware gaat nog wel lange tijd in huis blijven. De software op mijn pc dient als mixer, voor extra virtuele instrumenten en fx, dus als er eentje als eerste weggaat is waarschijnlijk die. ;-)

Laatst gewijzigd:
De Juno106 gaat er nooit uit. Samen met de Pearl F605 echo blijft deze staan, zelfs als de rest weg is. Wat zeg ik? Zelfs als ik alleen nog een bakfiets, een hond, en een zeiltje heb, dan gaat de Juno106 nog mee.

(Dat laatste zou trouwens wel een mooi plaatje opleveren voor het forum)

Hij programmeert waardeloos

Doorsparen voor een PG300, of beter nog, een (3 keer zo goedkoop).

Back