CUBASE SX + M-AUDIO 49-e

nibbit

krokodildo
kan iemand mij in goed nederlands vertel hoe ik mijn M-audio 49e(usb) werkend krijg in combinatie met cubase ?

'' Heer, breng ons ralphvanzeel om ons uit te leggen hoe mijn probleem te fixen is''

Maar wat is je probleem dan? Die M-audio is USB dus zo Plug'nPlay als maar zijn kan, of ik moet het mis hebben?

Gewoon in Qbeest de juiste midi-poorten openzetten en klaar????????

Bij Device-setting of iets dergelijks, ik werk zelf niet met Cubase, maar in elke sequencersoftware kun je ergens je geluidskaarten en/of midi-devices inschakelen en instellen.

Maar wat is je probleem dan? Die M-audio is USB dus zo Plug'nPlay als maar zijn kan, of ik moet het mis hebben?

Gewoon in Qbeest de juiste midi-poorten openzetten en klaar????????

Bij Device-setting of iets dergelijks, ik werk zelf niet met Cubase, maar in elke sequencersoftware kun je ergens je geluidskaarten en/of midi-devices inschakelen en instellen.

kijk, zo'n geek ben ik ook weer niet die niet de logische dingen heeft uitgeprobeerd. Oke, misschien is het iets simpels wat ik stééds niet zie, ik weet het gewoon niet.

Ik zoek dus iemand die er misschien wat verstand van heeft om me te helpen. Niet zo'n iemand als jou die ''mischien dit omdat het ergens anders ook zo is '' iemand. (niets beledigend)

:)

dan zul je toch iets meer moeten gaan uitleggen lieverd. wat heb je al gedaan en welke problemen kwam je daarbij tegen? anders vrees ik dat niemand je kan helpen.

Het eerste dat je kan doen is een toets indrukken op je Evolution en kijken op de transportbar of Cubase midi-signaal krijgt. Bij midi-in moet er dan een rood ledje uitslaan (kan ook groen zijn). Gebeurt er niks dan moet je bij devices->remote controle de Evolution instellen. Heb je dat al gedaan ......

Tja, je geeft ons idd wat weinig info. Wat gebeurt er niet wat je wel zou willen?

dan zul je toch iets meer moeten gaan uitleggen lieverd. wat heb je al gedaan en welke problemen kwam je daarbij tegen? anders vrees ik dat niemand je kan helpen.

Eens...

Eens...

Het eerste dat je kan doen is een toets indrukken op je Evolution en kijken op de transportbar of Cubase midi-signaal krijgt. Bij midi-in moet er dan een rood ledje uitslaan (kan ook groen zijn). Gebeurt er niks dan moet je bij devices->remote controle de Evolution instellen. Heb je dat al gedaan ......

Tja, je geeft ons idd wat weinig info. Wat gebeurt er niet wat je wel zou willen?

ja, hij geeft signaal in cubase, maar er komt bijv geen geluid uit een instrument. Dit werkte wel meteen in ableton, reason en acid

Eeeh... misschien een domme vraag maar: Wat zegt de handleiding van cubase hierover? (het hoofdstuk over VSTi's). Het lijkt er een beetje op dat wij je hier stap voor stap moeten gaan uitleggen hoe je een vrij eenvoudige, basis procedure moet uitvoeren. Als je de stappen in de handleiding volgt dan is het zo gepiept. Als het dan nog niet werkt dan kunnen we je vast helpen met het oplossen van het probleem.

Eeeh... misschien een domme vraag maar: Wat zegt de handleiding van cubase hierover? (het hoofdstuk over VSTi's). Het lijkt er een beetje op dat wij je hier stap voor stap moeten gaan uitleggen hoe je een vrij eenvoudige, basis procedure moet uitvoeren. Als je de stappen in de handleiding volgt dan is het zo gepiept. Als het dan nog niet werkt dan kunnen we je vast helpen met het oplossen van het probleem.

Kleine hint, hij werkt in SX. Nieuwelingen met SX betekent vaak geen handleiding.... Of wijs ik nu te snel?

Weetje, ik neem jullie aanwijzingen niet meer aan.. ik word hier kats voor de gek gehouden, alsof ik een newbie ben op het gebied van audio/software. eerder heb ik verteld dat ik de meest logische dingen heb geprobeert, en wat ook voor zich spreekt de volledige handleiding heb gelezen.

aangezien ik netjes €600 heb betaald voor deze software baal ik enorm.

mij zal je niet terug zien hier, kinderachtige mensen heeft de wereld genoeg, Dus waarom zou er hier op dit forum naar zoeken.

kus & knufs xx,

nibbit (K)

(voor het geval topicstarter nog aanwezig is):
Als je de handleiding hebt gelezen, waarom zeg je dan niet precies waar het mis gaat, of welke stap je niet snapt. Er zijn genoeg mensen op dit forum (waaronder mijzelf) die jou graag willen helpen. Alleen verwachten we wel dat je zelf al één en ander hebt ondernomen. Als je er niet uitkomt zeg dan gewoon wat er niet lukt. En kom niet met "..gedaan...". Dat wekt de indruk dat je niet echt zelf wilt ondernemen maar dat we je helemaal stap voor stap aan het handje moeten nemen.

Zet er in het vervolg bij Wát je al hebt geprobeerd en waar het misgaat. (als je de stappen in de manual volgt moet het in principe goed gaan)

Back