mopho besturing zonder PC(of MAC)

onrust nv

Onrust industriëele audio
In'n industriële bekisting op'n berg roestig ijzer
Ik vroeg mij af of de parameters van de mopho met een behringer BCR 2000 bestuurbaar zijn. Want ik werk nl niet met computers in de studio, sterker nog: er staat geen computer. En dat blijft ook zo, dus ik hoop dat het op die manier kan.

Maar je hebt dus wel een comprutter nodig om de parameters toe te wijzen? of niet? Want als dat het geval is houdt het voor mij op. Ik ken net e melen en wat andere simpele dingetjes. Ik ben dus behoorlijk digibeet. Thanx Dend:biertje:

Je kunt in principe alle parameters op de Mopho zelf bedienen, alleen je hebt maar weinig inputs dus veel geblader.

De BCR2000 ken ik niet, maar de meeste vergelijkbare apparaten kunnen standalone geprogrammeerd worden, dus zonder PC.

De BCR2000 ken ik niet, maar de meeste vergelijkbare apparaten kunnen standalone geprogrammeerd worden, dus zonder PC.

OK mooi dat zijn er dan ook weer 2 voor op mijn "snel halen"lijst:mega:

ben ook heel benieuwd,
zeker hoe handig het is in een live situatie tesammen met een simpel midi keyboard. snelle verandering is belangrijk voor me etc

anders maar een sh101 overwegen omwille van de sliders, ben redelijk verslaafd aan de sliders van de simple yamaha cs01 echt fun om mee te spelen, ook live! maar zoek iets met meer mogelijkheden maar zelfde gemak qua controle mogelijkheden en niet te groot.

Ik heb het niet geprobeerd maar op een BCR zit een midi-out. Stuur die naar de midi-in van je mopho en je hebt plotseling heel veel knopjes op je Mopho.

Zonder dat er een computer aan te pas komt. (De template van Donfidis moet je natuurlijk weer wel via USB inladen op de BCR).
Je kan de instellingen van de BCR ook handmatig invoeren. Gaat eigenlijk best eenvoudig.

Je kunt in principe alle parameters op de Mopho zelf bedienen, alleen je hebt maar weinig inputs dus veel geblader.
iets met relatief veel mogelijkheden dat toch relatief goedkoop moet zijn heeft vaak relatief weinig knoppen...
of iets met relatief veel knoppen dat relatief goedkoop moet zijn heeft relatief weinig mogelijkheden...

Ik mis de knoppen op de Mopho op zich niet zo, er zitten er genoeg op voor normaal performance gebruik en de sounds maak ik met de PC editor. En ik zou hem zelfs kunnen programmeren vanaf mijn Prophet '08, dat is ook nog een leuke optie.

V-nex;1119928(De template van Donfidis moet je natuurlijk weer wel via USB inladen op de BCR). Je kan de instellingen van de BCR ook handmatig invoeren. Gaat eigenlijk best eenvoudig.[/quote schreef:
Oh schijt dat gaat'm dus niet worden, want mijn cumputter kennis is daar echt niet toereikend voor, wat dus w/s een hoop woede aanvallen gaat opleveren. En ik dat botvier op mijn(weigerende)comprutter en omgeving.
Handmatig is voor mij(als het niet te ingewikkeld is) de enige optie. Maar ik heb totaal geen verstand van midi. Ik heb de Neptune 2 en daar hang ik soms een midi board of een TR-505 aan en daar houdt het mee op. Hoef je alleen de hoogste en laagste toon in te voeren en klaar.

Oh schijt dat gaat'm dus niet worden, want mijn cumputter kennis is daar echt niet toereikend voor

Het is mij toch ook gelukt. Kom op joh. Er zit een handleiding bij die patches voor de Mopho. Kind kan de was doen. Het is bijna makkelijker dan een bericht op Synthforum posten.
Je kan de BCR ook helemaal zelf zonder PC editten. In de handleiding van de BCR staat hoe.

Met de bcr in learn-mode moet het ook lukken. Gewoon een init-patch pakken, de midi-out van je mopho op de midi-in van de bcr aansluiten (kies op je bcr dan één van de standalone modi, bv. S1). Kies op de bcr learn, draai aan de knop die je toe wil wijzen, wijzig op je mopho de parameter die je graag met je bcr wilt kunnen aansturen, check of je bcr zegt "good" en klaar (op een kladje ff bijhouden welke parameter je aan welke knop op de bcr hebt toegewezen). Als je bcr zegt "bad" gewoon nog een keer herhalen totdat hij "good" aangeeft. Dit herhaal je voor elke parameter die je graag via je bcr wilt wijzigen. Als je klaar bent plug je de midi-out van je bcr in de midi-in van je mopho en plug je de midi kabel die normaliter in je mopho zou gaan in je bcr. Klaar :)

Als je na je edit twee keer op store drukt wel. De instellingen die je hebt bewaard blijven ook bewaard als de stroom eraf is. De BCR heeft geheugen.

als je de controller patch op je bcr af hebt, sla je 'm op. Alles wat je op je mopho wijzigt, moet je natuurlijk op je mopho ook opslaan.

Ok drempel is weg. thanx

ik ben ook soon eikel die 2e keer een bcr heeft en er niks mee doet
wel veel mogelijkheden / potenties ....zie ik in en setup met ,...
op mn nova / drummodules enz enz :engel:

Back