Wanted: TR-808 CPU

Zou die cpu nog ergens anders in verwerkt zitten ? In ieder geval succes met het vinden van z,n cpu

Kijk ff op www.vintageplanet.nl of contacteer forumlid Boemtsjak even, misschien heeft hij er nog 1 liggen...

Heb je trouwens een id nummer van de CPU?

Zou die cpu nog ergens anders in verwerkt zitten ? In ieder geval succes met het vinden van z,n cpu

Dat zou dus ook kunnen.....de CPU van de JX3 of 8 zit ook in een 909 bv.....

Daarom even een nummer aub. Ik heb hier ook nog een Roland CPU liggen nl.....

uPD650C-085 - CPU TR-808 vintage planet heeft m niet btw......ik ook niet...

Het is en blijft een vast gegeven dat de oudere synths probleemkindjes zijn die veel zorg nodig hebben...er kruipt veel tijd en geld in en het lijkt me dat er toch steeds meer alternatieven komen om met nieuwere toestellen(zelfbouw of commercieel) iets minder
zorgen te hebben op dat gebied en toch nog lekker analoog te blijven...niet?

Als je er helemaal niet uitkomt zou je de hele handel met een arduino (http://www.arduino.cc/) proberen aan te sturen. Die beestjes kan je hier in nederland bestellen voor <20e. Het 'programma' van een 808 is zo simpel dat je die met een beetje ervaring kan klonen en als je timingcircuit nog ok is dan heb je zelfs de nog orginele wobble ;)

ben ik het niet mee eens......probeer maar eens exact de sequencers van roland te klonen.....
en dat een CPU een keer overlijdt na 20 jaar werk kan gebeuren.....je moet nu niet gaan verkondigen dat die troep die uit China komt een lang leven is beschoren want dat is gewoon niet zo......
voeding uit mijn computer begon na 2 jaar te roken, wasmachine van LG na 5 jaar stuk....nee hoera leve de nwe technologie......vroeger werden zaken vaak veel degelijker gemaakt....nu maken ze dingen zo dat die binnen een bepaalde tijdspanne kapot gaan.....vandaar ook consumers maatschappij.....bedrijven moeten blijven verdienen dus maken ze shit zodat die shit lekker snel kapot gaat, jij denkt dan shit wat een shit ik heb nwe shit nodig, shitzooi......en dan zit je weer in de shit. shit.

Beetje een goofy opmerking vind je niet.
Alles kan kapot namelijk, nieuwe meuk is vaker nog slechter gebouwt dan die oude troep ;)

oude dingen gaan stuk vanwege ouderdom, veel nieuwe dingen gaan stuk omdat ze slecht zijn.

oude dingen gaan stuk vanwege ouderdom, veel nieuwe dingen gaan stuk omdat ze slecht zijn.

Dat zei ik ook al, alleen iets uitgebreider;) maar zwarte graad luistert niet.

Goedkoop is duurkoop, geldt voor bijna alles.

Ik vind het nog best netjes dat die oude roland bakken het zolang volhouden.
Denk niet dat ze daar rekening mee hebben gehouden toen ze die bouwden.

Zwarte graad weet dat door tijdsdruk (om ons zogenaamde ideale economisch stelsel draaiende te houden) kwantiteit primeert over kwaliteit omdat ons westers stelsel dat dicteert dus dat wil inderdaad zeggen dat de meeste nieuwe zaken inderdaad niet gemaakt zijn om lang mee te gaan maar enkel en alleen om de economie draaiende te houden,jammer is zo,kan niemand iets aan doen...
Maar dat neemt niet weg dat er kleinere bedrijfjes of eenmanszaken zijn die er wel nog een andere filosofie op nahouden en nog DEGELIJK materiaal maken,niet veel maar ze bestaan...

Back