Vocoder

Nord Micromodular. Dikste vocoder die er is...
:halleluja

Heb em opgezocht: YouTube - Nord Micro Modular

Die Micromodular doet me wel enorm denken aan de DSI Evolver!! ik vind die Evolver verspilling van tijd en geld... ik moet die niet... waarom?.. geen idee?! dus een Micromodular komt zéker niet in huis!

hehe... Dat is apart, een digitale modular met een hybride synth vergelijken :D
Maare, moet er perseeee een synth omheen zitten om die vocoder? Want dan kom je waarschijnlijk toch gewoon bij de microkorg uit.. (EDIT: zo niet blijf ik bij de EHX Voice Box :) )

En hoeveel wil je uitgeven?

ik vond de klank heel goed lijken op die van de Evolver ! :okdan:

hmm en die ehx.. ik weet niet.. ben er niet kapot van geloof ik. Het is denk ik hun bedoeling geweest om onder je stem nog wat harmonietjes te plaatsen zodat de vocals dikker klinken.. en dat is niet hetgeen ik zoek. Ik wil gewoon een simpel, goedkoop machien dat mijn stem in een robot kan doen veranderen :D

ik denk dat ik het toch bij die microkorg ga houden.. lekker simpel.. :maffia:
gewoon praten door de micro en er een lage zaagtand bijgooien ;) ofzoiets in die :walker:

Ik gebruik live de vf-11 van MAM. Die klinkt naar mijn maatstaven goed en is niet te duur. Verder is het een aardige filterbank.

De BOSS SE-70 heeft ook een aardige vocoder. Software vind ik lastig om live als vocoder te gebruiken, maar voor opnames gebruik ik de orangevocoder nog wel eens.

De BOSS SE-70 heeft idd 2 redelijke vocoder presets.
Orange Vocoder valt tegen vergeleken met de SE-70, verwacht echter geen daft punk (roland) of ben liebrand (sennheiser) klanken

Mocht je iets meer mogelijkheden willen, en een beter klavier(tje) voor ongeveer €100 meer heb je een R-3...met een nettere vocoder, meer instelmogelijkheden én een betere mic.

persoonlijk vind ik de vocoder in de jp8080 er goed. beter dan die uit de korg. ik denk dat ik hem zelfs beter vind dandie uit de micromodular. vt-1 is ook erg hip. maar kan dan ook alleen maar dat en een beetje pitchen. voor hetzelfde geld heb je iig een micromodular.

Mocht je iets meer mogelijkheden willen, en een beter klavier(tje) voor ongeveer €100 meer heb je een R-3...met een nettere vocoder, meer instelmogelijkheden én een betere mic.

No way! Niet doen! Microkorg klinkt veel beter, en dan heb ik het niet over de instelmogelijkheden maar gewoon domweg de output. MS-2000/Microkorg is niet te vergelijken wat dat betreft met de R3. Niet doen!

Hebben we het hier trouwens over de originele Microkorg of de XL-versie ? De XL heeft een 16-bands vocoder dus die klinkt wsl een stuk verstaanbaarder. (die indruk krijg ik ook wanneer ik wat youtube filmpjes vergelijk)
Daarentegen heeft deze wel R3-technologie aan boord en gezien de reactie van hierboven...

Heb de originele MK en moet zeggen, prachtige synth. Van de vocoder zelf loop ik eerlijk gezegd niet warm. Maar ben dan ook geen fan van vocoders in het algemeen. Ik beschouw het als de kitsch van de muziek.

Ik weet niet hoe die XL klinkt. De gewone Microkorg had ik het over.
En ik had 't over de sound van de synth (output signaal) niet de klanken, verstaanbaarheid of banden van de vocoder...dat staat er los van.

Laatst met de vocoder van mijn Roland V-Synth XT gespeeld, klinkt niet verkeerd. Alleen de presets nagelopen, nog geen tijd gehad om wat instellingen te wijzigen.

Helaas geen goedkope oplossing, wel verstaanbaar.

Als de prijs laag moet zijn:EHX voicebox+DAP sine/square wave generator(189+30euro). De vocoder uit de voicebox is erg OK(er zitten idd ook harmonizing effecten op en pitchshift). En met de DAP heb een analoog VCO signaal. Voordeel voor live is dat je niet eerst een uur nodig hebt om je robot te vinden. En je kan de robot makkelijk uitZZ.

Als de prijs laag moet zijn:EHX voicebox+DAP sine/square wave generator(189+30euro). De vocoder uit de voicebox is erg OK(er zitten idd ook harmonizing effecten op en pitchshift). En met de DAP heb een analoog VCO signaal. Voordeel voor live is dat je niet eerst een uur nodig hebt om je robot te vinden. En je kan de robot makkelijk uitZZ.
iets wat ik mij steeds vraag bij de voicebox is op de synthesizer/of in dit geval squaregenerator steds nog te horen is als je niet an het zingen bent.
Wat ik zo moi vind bij de microkorg namelijk is dat je met de toetsen de toon kan angeven, maar nog niks te horen krijgt als je niet iets in spreekt. :)

Dat zou ik niet weten, maar tegendemuur heeft er net een gekocht dus vraag't hem.
Bij de MAM nmoet je de VCO instellen, want als hij te hard is hoor je hem constant. Ik denk eerlijk gezegd dat dit bij de voicebox ook het geval is. Ik durf daar m'n hand alleen niet voor in het vuur te steken. Maar met die DAP kan je wel de VCO volume regelen.

Hey hey!
Dus ik dacht er aan om de microkorg in huis te halen maar ik heb de ultieme vocoder in zijn prijsklasse gevonden!
MS2000 tadaaaaa!! is wel ongeveer hetzelfde maar dan ook weer niet want errrrrr zijn geen grenzen! (én! oogt ook niet als een speelgoedbakje)
Bedankt allemaal vr de nuttige tips! nu kan ik weer verder!

Anthony Rother Vocoder

Anthony Rother Vocoder

Iemand eigenlijk enig idee hoe Anthony Rother zijn vocoder altijd zoooo fokking dik voor mekaar krijgt!!?? 8)

Zie onderstaand voorbeeld in Dj Hell & Rother's - Electronic Germany.
Vanaf 1:20 min komt de stem erbij.

Back