Drivers etc.

MdJ

Stamgast
Hey mensen,

Ik heb een geluidskaart uit mn pc gesloopt, en gebruik inmiddels een andere, maar blijft de oude wel als optie hangen in al mn audio preferences (reason bvb.)

nou is mijn vraag... waar kan ik deze verwijderen?

greetz,

menno

Je kan 2 dingen doen

1 Format C: :D Zal denk ik niet de beste optie zijn.

2 waarschijnlijk staan de drivers er nog op of zo. Zou deze verwijderen en dan zal hij niet meer in het lijstje staan

het is misschien handig als je even vermeldt welke versie van windows je gebruikt, en welke geluidskaarten.

Normaal gesproken zoude de drivers automatisch verwijderd moeten worden als je de kaart eruit haalt. Maar soms gaat er wel eens iets mis. In de device manager van windows (configuratiescherm -> system -> hardware) kun je alle hardware in je systeem zien. Onder "sound - video and game controllers" (sorry ik heb hier de engelse versie voor me) staan de geluidskaarten. Als je hier nog een referentie naar je oude geluidskaart aantreft, zul je die handmatig moeten verwijderen.

Als ze niet in de weg staan gewoon laten staan.

Don't try to fix it when it's not broken. ;)

Dit kan helpen :

- Start op in veilige modus (F8 drukken tussen BIOS- en windows-opstartcyclus)
- Ga naar ConfiguratieScherm
- Dubbelklik op "Systeem"
- Ga naar tabblad "apparaatbeheer" (dacht dat het zo noemde)
- Klik op het kruisje links van "apparaten voor ...blablabla...(multimedia of zoiets)"
- verwijder alles dat met je vorige soundcard te maken heeft
- verwijder desnoods ook de entrys van je ouwe soundkaart die onder andere rubrieken staan
- reboot

en als dat nog niet helpt (want het blijft een microsoft wereldje) moet je op google of download.com een regclean zoeken en die haalt e de oude sleutels uit je registry en daarmee ook je oude configfiles waarin je oude soundcard nog vermeld staat ...

Heb wel 5 verschillende geluidskaarten geinstaleerd gehad en nooit weggehaald. Maakt helemaal niets uit hoor. Gewoon de goede kiezen.

(dat krijg je als je nooit windows opnieuw installeerd, want dat is toch onzin)

Back