Leslie box...

JohnnyBusca

rocket scientist
Ik heb zondag een blues band gezien uit belgie met een enorm Leslie orgel. Erg indrukwekkend, met zo'n grote leslie box erbij. Heeft iemand toevallig nog zo'n ding over?

Denk dat je een Hammond Orgel bedoeld? In ieder geval, jaaaaaaaaaaaaaaa, zo'n Hammond met 2 Leslie boxen erbij ziet er prachtig uit en klinkt ook nog eens schitterend. :) Op de Marktplaats site heb je een Hammond categorie. Daar staan af en toe ook Leslie boxen tussen, die je meestal samen met een Hammond orgel moet kopen ;) De prijzen zijn vrij hoog, maar daar krijg je wel wat voor terug!

Het was een B3 met 1 leslie box. Ik heb nog met die gozer staan ouwehoeren en hij noemde een knar op die 73 jaar was en alleen met een volledig uitgebouwde Hammond en 2 Leslie boxen of zo optrad. Helaas ben ik door de drank en de vrouwen vergeten wat zijn naam was....

Maar inderdaad. Dat geluid is ongelooflijk!

Jimmy Smith?
Dr. Lonnie Smith? (die heb ik overigens tijdje geleden nog live in de vloer gehoord, dat was vet!)

Olaf

Orgineel geplaatst door olafmol
Jimmy Smith?
Dr. Lonnie Smith? (die heb ik overigens tijdje geleden nog live in de vloer gehoord, dat was vet!)

Olaf
Jip, dat was ie geloof ik! Ik moet eens wat muziek van hem gaan checken!

Ik meen me te herinneren dat er een bedrijfje is dat kleine leslieboxjes bouwt. Ze stonden geloof ik een tijdje geleden in de SOS ofzo.

www.songworks.com

handgemaakt, heel mooi om te zien

MAAR gaan wel snel kapot, ik heb met een importeur gesproken en die heeft er nog geen meegemaakt die niet binnen 1 jaar op de reparatietafel lag....

Heb een keer een band gezien die surfmuziek speelden in een heel klein cafe...... en ik houd eigenlijk niet zo van die muziek..... maar die hadden dus ook een paar Leslies en....... sindsdien weet ik zeker dat ik er ooit ook zo een moet hebben...

En er is nog 1 maker die ze nog fabriceert.... maar dat moet ik 's ff opzoeken.

k dan...

Nu herinner me ik deze thread weer. Ik heb inmiddels zelf een exemplaar van een leslie boxje gevonden op ebay. Eventjes voor de volledigheid vermeld ik hem hier!

Motion Sound PRO-3 Leslie Simulator
attachment.php

Ik kan me nog herinneren dat in 1 van die clips van jamiroquai een Leslie Unit te zien was. Was vrij groot en je zag de boxen roteren in die kast.

Doe je voordeel met deze nutteloze info! :D

Origineel geplaatst door gemmetje
Mooi ding !
Als je 'm beu bent, laat maar ff weten.
Helaas.. ik heb hem niet.

..die heeft er nog geen meegemaakt die niet binnen 1 jaar op de reparatietafel lag....

Kijk, dat is reclame maken voor je eigen bedrijf.. :confused:

Lijkt me leuk spul! Iemand richtprijzen (van goeie/betrouwbaardere)?

Wij hebben hier thuis zo een Leslie staan, klinkt inderdaad echt fantastisch. Ik weet wel niet in hoeverre die simulatoren de echte klank benaderen, waarschijnlijk schieten ze wel wat tekort.

Attachments

• leslie.jpg
    leslie.jpg
    40,5 KB · Bekeken: 140
Om ff een oude draad uit de sloot te halen;

Ben nog steeds wel een beetje op zoek naar een Leslie..... maar wat betekend in godsnaam dat "5 pins" of "9 pins" of... ???

Dat slaat op het type plug waarmee je zo'n ding aansluit... (is helaas geen standaard aansluiting)...

Grtz,
Jeroen

mijn leslie heeft ook een box=doos :okdan:
maar daar ga ik geen foto;s van plaatsen.. word ze boos...

maar nu ff serieus....

zao'n leslie speaker was toch een speaker die ronddraait. en daarvan kun je de snelheid ook nog instellen???

toch?

Origineel geplaatst door agressor

zao'n leslie speaker was toch een speaker die ronddraait. en daarvan kun je de snelheid ook nog instellen???

toch?

Ja !

Back