Even wat kromme tenen...
Eens heb ik geholpen een museum collectie te 'schonen', zoals dat officieel heet. Om redenen werd aan het museum een andere taak gegeven, met als resultaat dat ander delen van de collectie werden afgestoten. Zulke objecten worden dan op micro fisches gezet, van die groene fotootjes, die de boekhandel ook nog wel gebruikt om iets op te zoeken. Dat leest dus echt niemand... Dan wordt er op een bepaald moment vernietigd. Ik bel dan even en kom helpen

Van dat bewuste museum wist ik dat ze de volledige inventaris van het voormalig Evoluon hadden opgeslagen, behalve de knikkerbaan, maar ik had interesse in de 'koffie machine' Iedere syntheszier freak, die ooit daar geweest is, weet dan wat ik bedoel. Helaas, was al weggehaald door een beeldend kunstenaar.
Hele kasten vol oude type machines en kassa's, sommige erg mooi. Zouden het leuk doen in een boutique

Andere verzamelaars? NOOIT! Want dan krijgen we ze over dertig jaar weer even hard terug!
Vond ik in een la een stapel foto's van trams, genomen door heel Nederland. Nu zit er in Den Haag een tram museum. Natuurlijk mocht ik ze meenemen. In het trammuseum schoten ze in de stress, want het was een bekende foto collectie, die al jaren verdwenen was gewaand en alleen nog in bepaalde boekjes stond afgebeeld. En deze foto's waren nog aan de achterkant beschreven ook. Een paar tramfreaks weer erg blij...
Binnenkort krijg ik een aantal printplaten uit Amerika, waar ze ook weggegooid zouden worden. De overblijfselen van 'de eerste?' Music Box van Don Buchla. Laat je toch niet varen...
Wout