hoe zwaar zijn de quantum leap plugins voor je pc?

musicheaven

Ouwe rot
ik heb al uitgebreid op hun site gekeken, maar word er niet veel wijzer van.

neem dat ik bv 10 instrumenten wil laden uit colossuus, gaat dit met een quadcore en 4 gig ram? of hoe werkt dat precies? of is dat een gig ram per instrument dat je moet rekenenen of zo? snap het niet zo goed

Op zich is 4 gb ram wel weinig als je met die software gaat werken....op zich denk ik dat je quadcore het wel aankan. Wat ze precies per instrument aan geheugen innemen weet ik niet...op een mac 8core duurt het soms wel ff voor je een piano of orchestral patch hebt geladen...dus die nemen wel meer geheugen in.

Meer kan ik je er niet over vertellen.

en wat is ff wachten? 5sec of 30sec? ma mijn vraag is hoeveel je er dan kan laden? geen volledig symfonisch orkest veronderstel ik?

en wat is ff wachten? 5sec of 30sec? ma mijn vraag is hoeveel je er dan kan laden? geen volledig symfonisch orkest veronderstel ik?

Dat hangt heel erg van je systeem af
Bij alleen quadcore en 4gb ram weet je dat niet daar kom je volgens mij alleen achter bij gebruik

Ook de hoeveelheid van je patch maakt uit
Zo kan ik bijv een drumstel laden en daar nog 10 dingen voor aanzetten om bijv de kick nog dikker te maken

Tis iig niet CPU zuinig (heb MOR hier liggen die mag je eventueel overkopen met me ilok erbij! )

Ehh luitjes kan 32 bit meer dan 4 gig draaien?

In als je ze in kontakt draait dan gaat 10 stuks zeker niet lukken. (bij een dikke 2 presets zit al tot de max.)
Als standalone met bounch kan je tot 100 door gaan.

ik heb al uitgebreid op hun site gekeken, maar word er niet veel wijzer van.

neem dat ik bv 10 instrumenten wil laden uit colossuus, gaat dit met een quadcore en 4 gig ram?

dat kan makkelijk.

32 bit kan max 3,5GB adresseren.

Kompakt heeft 8 channels. maar die kan je toch downmixen. en je kan altijd meerdere instances openen van een plugin, dus je komt vast wel uit

dat kan makkelijk.

32 bit kan max 3,5GB adresseren.

Kompakt heeft 8 channels. maar die kan je toch downmixen. en je kan altijd meerdere instances openen van een plugin, dus je komt vast wel uit

FCK mijn fout je heb gelijk. Ik was in de war met de kontakt expansions.

die ministry of rock is een van de enige die me niet direct interesseert
begrijp ik het goed of kan je onder 32bit maar 2 instrumenten laden? tering..
hoe doet iedereen dat dan?
want ik heb geen cubase 4 of zo heb geen 64bit OS

ik zou niet aan vista 64 bit beginnen.
Ik heb me studio er op aangepast. Cubase 5 i7quad 6 g ram 2000mhz.

Alleen er zijn zo veel plugins die het niet ondersteunen.
Het is voor mij niet de moeite om de 64 bt te gebruiken voorlopig.

Dus als je interesse hebt mag je hem overkopen ;D 100 euro heb je legale vista 64bit proff

pm me maar

Ik denk dat je met EWQL niet echt profijt hebt met meer dan 3 GB aan ram. Snel geheugen zal beter zijn dan alleen maar veel. Zo'n plugin trekt toch niet meer dan een GB. Hoe groot is zo'n patch nou maximaal. 60MB ofzo. En audiotracks gebruiken veel minder geheugen.

Investeer dan in een snelle processor en HDD ipv nieuwe windows licentie. Een quadcore met aparte scsi voor je libraries zou natuurlijk ideaal zijn.

Back