hoe zwaar zijn de quantum leap plugins voor je pc?

Ik denk dat je met EWQL niet echt profijt hebt met meer dan 3 GB aan ram. Snel geheugen zal beter zijn dan alleen maar veel. Zo'n plugin trekt toch niet meer dan een GB. Hoe groot is zo'n patch nou maximaal. 60MB ofzo. En audiotracks gebruiken veel minder geheugen.

Investeer dan in een snelle processor en HDD ipv nieuwe windows licentie. Een quadcore met aparte scsi voor je libraries zou natuurlijk ideaal zijn.

Aparte SCSI is echt niet nodig als je SATA schijven gebruikt.
Ik heb een Quadcore en gebruik regelmatig 3 tot 4 play engines in een project (wel Cubase ) en dat gaat zonder horten of stoten en dan draai ik er nog menig VST plugginnetje bij. Het wordt pas weer krap als ik ook nog Omnisphere ga draaien in multi mode. Dan zie ik de CPU meter wel tot 60% oplopen

Hoe kan je 3 engines gebruiken. Dan heb je 24 channels. Cubase kan er toch maar 16 channels max?

En in kompakt kan je alleen channel 1/8 gebruiken. 9/16 kan je niet eens selecteren

waarschijnlijk begrijp je niet wat ik bedoel, of ik leg het gewoon niet duidelijk uit.

Ik bedoel dat je toch meer dan 16 channels aan vst tegelijk moet kunnen draaien. Hier kan ik er niet meer dan 16 toewijzen in ieder geval. Dat je meer dan 16 kan aanmaken weet ik, dat kan ook al sinds SE1. In EWQL kan je met kompakt wel iets met splits en multi's doen zodat je wel meer instruments kan gebruiken, misschien dat dan maar eens uitzoeken.

Zo'n plugin trekt toch niet meer dan een GB. Hoe groot is zo'n patch nou maximaal. 60MB ofzo. En audiotracks gebruiken veel minder geheugen.
maar dat is dan per instrument of zo?
of per playengine die alle instrumenten speelt?
tis dat dat ik wil weten, en nog niet heb gehoord van jullie :)

je bedoelt dat je dan elke keer 1 instrument laad en dan bounct?
wil liever alles tezamen kunnen horen

Wat hij niet kan inladen streamt hij gewoon van de schijf, je kan dat zelfs instellen geloof ik. En ik heb net ff gechecked maar kan gewoon 24 VSTi's (daarna ben ik gestopt) draaien zonder veel problemen.

Te veel dat is het probleem.

Cubase 5 kon ik wel op 64x draaien.
Maarja als de rest van je plugins dan niet draaien schiet je neit veel op.
Je kan beter nog 2 jaar wachten tot alles naar de 64 gaat.

Nu voorlopig is het beste op 32 te blijven draaien.

Of je gaat alleen met ql werken. Dan is het geen probleem.
Die heeft alles op 64 bit

De waarheid ligt zelfs nog iets minder gunstig kwa RAM:

Virtual adress space windows

ALs je dit hoger wilt krijgen zul je met een 64 bit OS moeten werken.

Er zijn echter wel al fabrikanten (zoals Native Instruments met Kontakt 3.5) die workarounds aanbieden om toch meer RAM te kunnen alloceren voor hun software.

iedreen bedankt voor de feedback, maar ik heb nog een vraagje dat nog steeds nit beantwoord is:
wat bedoelen jullie met een of twee instrumenten kunnen worden geladen?
rekenen jullie bv heel symfonic orchestra als een instrument of plugin en kan je daarbinnen zoveel instrumenten (viool piano etc) laden als je wilt, of kan je daadwerkelijk maar een piano of twee violen laden en zit je pc dan al aan limiet?

is dat dat ik voornamelijk wil weten

nog vraagje: jullie zeggen dat 64bit door veel plugins nog niet wordt ondersteund: bedoelen jullie dat die plugins er gewoon niet op draaien of dat ze nie profiteren van de extra voordelen van 64bit, maar wel gewoon draaien (zoals ze dat onder 32 bit zouden doen?)

Kontakt draait wel onder 64 bits
maar als je windows niet in 64 bits stand draait heb je er nog niks aan

daarmee is mijn vraag nog steeds niet beantwoord dus nogmaals:
rekenen jullie bv heel symfonic orchestra als een instrument of plugin en kan je daarbinnen zoveel instrumenten (viool piano etc) laden als je wilt, of kan je daadwerkelijk maar een piano of twee violen laden en zit je pc dan al aan limiet?

daar ging deze thread eigenlijk over

daarmee is mijn vraag nog steeds niet beantwoord dus nogmaals:

daar ging deze thread eigenlijk over

Per instance kan je 8 presets laden. Je kan meerdere keren een plugin laden.

In Cubase kan ik op dit moment simultaan 16 geluiden van SO draaien. Meer dan ik nodig heb. En wil je er meer, dan zet je t gewoon om naar audio.

ah zestien dat is vrij goed, ik vind dat dat goed meevalt. met een beetje geluk kan ik dan in twee keer een symfonisch orkest downmixen!!

dit is goed nieuws, super!

Kontakt draait wel onder 64 bits
maar als je windows niet in 64 bits stand draait heb je er nog niks aan

Ik las inderdaad dat die memory server technologie alleen voor OSX is. Op windows zit je nog steeds vast aan 64bit om over de geheugengrens te gaan.

en als je nou twee pooters en/of labtop met elkaar verbindt?
heb mijn desktop met laptop over lan verbonden,
desktop draait de instruments en de lab draait
de vst's of kleine vsti's,

Back