nord stage pitch probleem (garantie?)

bootster

Nieuwkomer
Dag mede toetsenisten:

Ik ben afgelopen donderdag de trotse eigenaar geworden van een classic nord stage 76. Ben er heel blij mee, maar ik loop tegen een probleem aan:
Als ik mijn synthesizer aan heb staan, en ik geef een tikje in de buurt van mijn pitch controller dan word het geluid per direct verlaagd met een kwart noot.

Dit betekend dus: als hij dan mijn pitch stick inschakelt (wat niet zo een probleem is), mijn pitch stick vals blijkt te zijn. De klank zou toch zuiver moeten blijven en pas van toonhoogte veranderen als ik mijn pitch stick naar links of rechts beweeg en niet standaard een kwart noot noot naar beneden.
Als ik mijn pitch stick een klein stukje naar rechts beweeg krijg ik de klank wel weer zuiver.

Het is een vreselijk irritant probleem, want als je al een beetje fanatiek aan het spelen ben en mijn synthesizer beweegt een beetje dan schakelt hij de pitch stick in, waardoor de klanken al heel snel fals worden tijden het spelen.

Wie kan me helpen? Kan ik mijn pitch stick instellen dat hij een kwart noot omhoog moet, of moet ik terug naar de winkel en mijn garantie papieren te voorschijn gaan halen?

Mijn pitch stick zelf staat wel gewoon precies in het midden. Als ik mijn valse noot zuiver wil maken, dan moet ik mijn pitch stick ook verder naar rechts schuiven, waardoor hij duidelijk niet meer in het midden staat. Het is dus niet zo dat mijn pitch stick scheef staat.

Laatst gewijzigd:
Gewoon niet meer over nadenken, alle papieren pakken en terug. ff bellen dat je er aan komt en dan indien nog voorradig omwisselen voor een nieuwe, danwel per direct laten fixen. Succes man!

even voor nadere info: het gaat om een showroom model.
Dit verklaard waarschijnlijk ook het probleem. Ik heb uiteraard wel garantie gekregen bij mijn aankoop, mijn vraag is alleen:
moet ik mijn synthesizer laten opsturen naar clavia en dan hopen dat ik hem binnen 5 weken terug heb of is het dan slimmer om gewoon geld terug te vragen, omdat het product nog geen week geleden gekocht is?
Het gaat om een nord stage classic (dus niet de 'ex') hij is niet meer op voorraad en komt ook niet meer op voorraad, omdat hij niet meer gemaakt word. Hij is nu wel ongeveer overal in nederland uitverkocht.

Hebben mensen ervaringen met de garantie van clavia?

Hoeft ook helemaal niet zo'n ophef over gemaakt te worden hoor, zoals ik al zei: gewoon ff bellen, dan er naartoe en laten maken.
Is vervelend maar meer ga je er toch niet uitslepen. Ik neem aan dat je leuke prijs hebt betaald, en je hebt gewoon recht op die reparatie en die zullen ze je echt niet onthouden hoor. Je hebt de volle garantie!

Als vervanging niet meer mogelijk is (omdat de zaak/importeur er geen voorradig meer heeft), dan is de keuze:

a) geld terug (kan altijd, je kunt immers binnen een bepaalde termijn, ik geloof 7 dagen, afzien van de aankoop). Consequentie: ergens anders een Stage 'Classic' zien te vinden (al dan niet met bijleggen) of een Stage EX aankopen (zeker met bijleggen).

b) laten repareren, uiteraard niet op eigen kosten (fabrieksgarantie, meestal een jaar, betekent dat fabrikant het betaalt, maar daarna heb je tot een redelijke levensduur recht op garantie, dus dan betaalt niet de fabriek, maar de verkopende firma). Consequentie: hij wordt in NL of (waarschijnlijker, omdat de fabrieksgarantie nog geldt) bij de fabrikant gerepareerd, hetgeen voor jou een wachttijd zal opleveren.

Uiteraard mag je service verwachten van de verkopende winkel. Het gaat zelfs verder dan een verwachting vanuit een redelijkheidsbeginsel (zie voorgaande post Boelie035), je hebt er gewoon (consumenten-)recht op. En zoals Manu al stelt: 100 tegen 1 dat je gewoon prima geholpen gaat worden.

Welk van de opties a) of b) voor jou wenselijker is, is uiteraard aan jezelf.

Succes ermee.

Ben langs geweest bij de winkel, en moet allemaal goed komen. Naar verwachting heb ik hem al over een week terug.
Heb gelijk een vervangend keyboard meegekregen.

Hartelijk dank voor de informatieve berichten.

bootster

Back