Mackie HR824 MKII of KRK VXT8?

Terracide

Superheld
Ik wil graag weten wat jullie vinden van beide.
Mijn voorkeur ging uit naar de mackies omdat ik de MKI's al een keer had. Dinsdag ga ik ze beide eens beluisteren, maar je weet hoe dat gaat als die speakers aan een muur hangen bij feedback dat je toch nooit helemaal voelt hoe de speakers zijn zoals je weet na 2 weken.

Dus wat zouden jullie doen, en waarom of waarom niet? Nare ervaring met 1 van de types, laat het me alsjeblieft weten.

Thanx

Ik zal er zelf een reaktie opgeven aangezien ik net terug ben van Feedback en ze beide heb beluisterd.
Het is duidelijk appels en peren vergelijken.
De mackie is warmer, heeft een diepere bass, maar klinkt echt hifi. Gewoon mooi om muziek op te beluisteren.

In het begin moest ik wennen aan de sound van de VXT8, omdat de mackies eerst aan waren en toen ze de schakelaar overhaalde klonk het gewoon minder "mooi". Maar na een tijdje (uurtje) ging ik het geluid steeds meer van de KRK waarderen.
De VXT8 heeft een veel beter stereobeeld, een grotere "sweetspot", klinkt helderder, en heeft veel meer detail in zowel laag en hoog. Ze klinken alleen dus wat droog naast de mackies, die op hun beurt weer wat wollig klinken naast de KRK's. Ook hebben ze dus niet zo'n "punchy" bass als de mackies. Maar dat maakt het wel veel beter om er kritisch over te zijn. Je kan op de KRK's veel beter horen wat er allemaal in de mix gebeurd.

Verder heb ik ook even de Genelecs 8040 beluisterd. Mooi neutraal, alles in het midden niets overdreven. Maar het geluid was niet beter of slechter dan de KRK's.

Back