Jack kabels

Mitchell

Melomania
elijke zwart licht stralen die tijdsgebonden zijn
Hallo,

Sinds kort ben ik mijn piep uit mijn Mbox meer dan zat, en besloot geen muziek meer te gaan maken totdat het probleem was opgelost. Dus ik ben me gaan verdiepen in het probleem. Als eerst een Monster USB kabel gekocht. Hierdoor werdt het al wat minder maar was het probleem nog niet helemaal weg.

Na lang zoeken, bleek het uiteindelijk vrij simpel te zijn. Op een of andere rare reden zit het in mijn Jack kabel(s).

Welke Jack kabels kunnen jullie mij aanraden die van goede kwaliteit zijn, en watvoor ervaringen hebben jullie ermee?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mitchell

Volgens sommigen (met name audiofielen) zijn er grote verschillen in performance tussen verschillende audiokabels. Verschil zal er best zijn maar een wereld van verschil heb ik nog nooit kunnen ontdekken. Natuurlijk koop je beter geen meuk maar je hoeft ook niet extreem diep in de buidel te tasten. Een beetje muziekzaak verkoopt prima kabels. Je kan ze natuurlijk ook zelf in elkaar sleutelen. Dan kun je zelf heel precies de gewenste lengte maken. Ik gebruik meestal Neutrik omdat ik nu eenmaal bijgelovig ben (en het is gewoon prima spul)

Gewoon wat stevigere kwaliteit kabels gebruiken...niet extreem duur,maar flexibel en met goede connectors (Neutrik)...en gebalanceerd gebruiken waar het kan...

Merken die goed bevallen zijn :
- Proel
- Sommer
- Tasker

De betere muziekzaken hebben die merken meestal wel...zijn meestal iets duurder dan de standaard DAP,Hosa of Yellow Cables,maar gaan ook langer mee en zijn vaak flexibeler...

koop altijd van die metalen jack kabels van Yellow Cable
kost geen drol en als ze kapot gaan makkelijk te herstellen

voor Line niveaus maakt het ECHT niet uit

Wat wel enorm kan uitmaken is hoe je kabels lopen. Probeer ze van adapters en voedingen weg te houden. Dit kan erg irritante bij geluidenen noise opleveren. Tl balk kan ook funest zijn.

Back