Novation Remote alternatieven?

musicheaven

Ouwe rot
ik heb de remote zero 1 gehad en verkocht.
ik heb ook een behringer bcr2000 gehad, maar je hebt geen schermpje om te zien wat wat is en die overlays wordt altijd zo een gepruts.

zijn er nog alternatieven? hij of zij moet in ieder geval sysex kunnen versturen.

nog iets anders: heb ik nu de indruk dat de remote 2 eigenlijk een achteruitgang is? je hebt nog maar 1 schermpje.. wat is dat nu voor ongein

Haha! Ben je stoned ofzo? :peukie:

:D

Als je vraagt om een alternatief voor een Remote zero dan is het handig om te weten wat er aan de zero niet goed was of niet beviel. Net zoals het handig is om te weten WAT je ermee wil aansturen. Da's allemaal maar lastig te raden hoor...

:okdan:

ik heb de remote zero 1 gehad en verkocht.
ik heb ook een behringer bcr2000 gehad, maar je hebt geen schermpje om te zien wat wat is en die overlays wordt altijd zo een gepruts.

zijn er nog alternatieven? hij of zij moet in ieder geval sysex kunnen versturen.

Haha! Ben je stoned ofzo? :peukie:

:D

Als je vraagt om een alternatief voor een Remote zero dan is het handig om te weten wat er aan de zero niet goed was of niet beviel. Net zoals het handig is om te weten WAT je ermee wil aansturen. Da's allemaal maar lastig te raden hoor...
Tja, het is ook moeilijk om te lezen, nie? Ik heb het een beetje vet voor je gemaakt? :D

ik vond de remote niet slecht, alleen mocht de display wat groter, vond ik hem niet altijd even handig en kijk ik - wat me normaal lijkt - bij een nieuwe aankoop altijd eens wat de alternatieven zijn.

misschien is er ook iets goedkopers.

ik wil er synths zoals en synthmodules mee aansturen (geen sequencer ofzo)

en uiteraard heb ik die akai al ruim gecheckt op de akaisite, en daar zie ik wel hoeveel knopjes en faders er op zitten, maar ik vraag me af de knoppen bv ook dubbel te controleren zijn (bv dat je op een knopje duwt en dat alle draaiknoppen dan een andere functie krijgen).bij de remote bv was dit mogelijk (ale eigenlijk was dat dan een tweede venster in dezelfde template)

dat soort dingen kan je moeilijker op een site van fabricant vinden en kunnen gebruikers gemakkelijker vertellen

Tja, het is ook moeilijk om te lezen, nie? Ik heb het een beetje vet voor je gemaakt? :D

Hap! ;)

Wie leest hier nou niet goed? :D :doei: :o:

Dat een BCR geen displays heeft zegt mij (als Eindhovenaar) 0,0 over wat er aan de Zero niet goed was. 8o

:peukie:

Laatst gewijzigd:
ik vond de remote niet slecht, alleen mocht de display wat groter, vond ik hem niet altijd even handig en kijk ik - wat me normaal lijkt - bij een nieuwe aankoop altijd eens wat de alternatieven zijn.

misschien is er ook iets goedkopers.

ik wil er synths zoals en synthmodules mee aansturen (geen sequencer ofzo)

Er is ook niks mis met verder kijken en vragen stellen. Ik was maar wat aan het dollen. 8o)

Maar zoals je de vraag stelt in de openingspost is het simpelweg niet mogelijk om gericht met jou mee te denken.

Maar wil je er echt hardware modules mee aansturen? Of toch VSTi? In het geval van VSTi dan zou ik toch (weer) gaan voor een Remote SL, alleen al vanwege automap. Dat een controller soms niet lekker werkt zal je bij elke genrieke midicontroller wel eens ervaren. Dat is zo'n beetje inherent aan het concept van dergelijke controllers.

een grapje op zijn tijd kan geen kwaad hoor :)

ja vst's maar ook hardware modules zoals een microwave 2.
en ik zie eigenlijke maar twee controllers die in aanmerking komen: de akais en de remotes.

1 en ik vroeg me dus af of die remote 2 eigenlijk wel beter is dan de 1.

2 en of die akai evenveel mogelijkheden heeft als de novation

3 of er nog andere controllers zijn die mijn aandacht verdienen

Die mackie c4, is die niet beperkt tot de instrument layout die er bij geleverd zijn???

Geen midi-learn, of zoals automap.

Zelf Instrumenten programeren kan wel als je kan programeren in C

Kan fout zijn hoor, maar dat is wat ik er van begreep.

Vic

Back