Beste goedkope synth

Jij bent echt 13 en beginner? jij klinkt zo ervaren man hmm...

Ik bedoel:
Een aantal patches demonstreren dit ook op verbluffende wijze; LFOs (die minder DSP kosten) worden als oscillators gebruikt. Je kunt hiermee zelfs op een Micromodular tot 8 stemmen komen in plaats van de 4 die je maximaal hebt.

enfin...de kinderen van 13 zijn al vlug rijp en beleerd 8D :D

een Access Virus B is wel wat dan heb je een prachtbeest voor weinig, is de lichtere broer van de Virus Ti, of een JP8080 van roland

Dit zijn modules, je hoeft dan enkel nog een usb midikeyboardje en midikabel die naar de module loopt, je geluidskaart kan dan de klank opvangen maar ook bvb je stereotoren. Moduleversies zijn krachtige synths voor een schappelijkere prijs.

Geef niet teveel, allebei rond de 450,-max in goede staat zonder krassen en averij ;)

bvb :http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=access+virus+b&_sacat=See-All-Categories

Laatst gewijzigd:
Als je de lijst met "features" ziet, dan weet je dat het niet veel voorstelt want na het opsommen van de eerste 3 "features" kan het ding nog steeds niks (input, output, on/off). De anonieme "An Artist" is natuurlijk ook een zéér sterk verkoopargument.

Wat een gek zeg...

Als je de lijst met "features" ziet, dan weet je dat het niet veel voorstelt want na het opsommen van de eerste 3 "features" kan het ding nog steeds niks (input, output, on/off). De anonieme "An Artist" is natuurlijk ook een zéér sterk verkoopargument.

Wat een gek zeg...

Ik zag al gekkere shit weggaan op ebay voor meer geld!

Ik koop een potje rode verf van Revell en een borstel, ik neem een sigarenkistje en een oude kussensloop, ik koop voor 5 euro een oude radio in de kringloop voor de knoppen, laat J.Baars een gelijkaardig bordje ontwerpen en solderen, gooi het allemaal bij elkaar en voor minder dan een tiende van de prijs heb ik een even uniek stuk. En als het aan J ligt nog een veel leuker ook. :)

Maar goed, daar is de topicstarter in dit draadje eigenlijk helemaal niks mee vooruit.

Lennaert,

ALs je €500 te besteden hebt en je wilt vooral lol hebben in het programmeren van synths en muziekmaken zonder direct uren te moeten studeren, dan zijn er zeer aantrekkelijke synths, zelf kan ik je dan aanbevelen (meeste 2e hands goed te scoren), wel allemaal VA's maar lijkt mij prima.

1) Roland JP8000 (zo makkelijk te programmeren en lekkere sound)
2) Virus B (veel knoppen en een sound! Leercurver is wel steiler)
3) Iets van novation (K-Station bijvoorbeeld). Erg fijn geluid en ook makkelijk te programmeren
4) Yamaha AN1x, vaak erg onderschat en je koopt hem voor weinig
5) Nord Lead (ook erg eenvoudig)

Het lijstje zijn mogelijke opties en niet de enige mogelijkheid natuurlijk. Voordeel van 2e Hands is natuurlijk dat je niet de hoofdprijs betaald en vaak zonder (al te veel) verlies kunt door verkopen.

Op een gegeven moment is het ook gewoon een synth aanschaffen en lekker proberen. Vervolgens zal je wensenpakket dan ook veranderen met de ervaring die je opdoet.

Voor €500 koop je een AN1x en bijvoorbeeld een K-Station, heb je er gelijk 2...

Edit: Fijn geluid is natuurlijk subjectief...anders krijgen we dat weer :D

Laatst gewijzigd:
de novation k station kan je 2de hands voor 200euro of iets meer kopen

heb wel zin zelf om ereen te kopen, klein, weegt ni veel, lijkt gewoon leuk om te gebruiken om op te treden, ipv van een oude doos mee tenemen en bang zijn dat ie uit elkaar gaat vallen

lijkt echt ideal om de basis te leren voor ni veel geld

Lijkt mij ook een zeer goed keuze! Mijn inziens wel iets lastiger te editten dan bijvoorbeeld een JP. Aan de andere kant kun je hem natuurlijk ook goed met de Computer editten. En dat voor maar €200...ik blijf mij altijd weer verbazen over de kracht van de synth.

Back