MKS-50 raar bijgeluid

Tijs

Ouwe rot
Mijn MKS heeft een raar probleempje. Hij maakt een vreemd 'zappend' geluid.
De unit doet het zodra hij aanstaat. De volgende dingen heb ik uitgesloten:

* Midi niet ingeplugged dus aan midi signaal ligt het niet.
* verschillende stroom aansluitingen in huis geprobeerd, dus de stroom is het ook niet.
* verschillende patches geselecteerd. Geluid blijft overal aanwezig.
* Verschillende audio kabels geprobeerd/ verschillende kanalen van mijn fireface. Als het ding uitstaat hoor je niets meer dus het ligt ook niet aan de interface.

Ik heb een audiofiletje toegevoegd om het te laten horen. Let niet op de hoeveelheid noise want ik heb het flink versterkt.

Ik heb het vermoeden dat het een slechte condensator ofzo is. Zou iemand met verstand er eens naar willen luisteren? Indien iemand het herkent of denkt te kunnen maken wil ik het tegen vergoeding graag laten verhelpen want de mks is 1 van mijn favorieten

Groet,

Tijs

Attachments

• alpha.wav
    1,3 MB · Bekeken: 74
Hoi Tijs,

Ik meen inderdaad een 50hz rimpel op de achtergrond te horen wat duidt op een verminderde voedingselco. Mijn MKS heeft het zelfde gehad.

Ik wil er wel naar kijken. als EHV eindhoven is, woon ik op zo'n 40km afstand. Meetapparatuur aanwezig.

Groet,

Mijn MKS heeft een raar probleempje. Hij maakt een vreemd 'zappend' geluid.
De unit doet het zodra hij aanstaat. De volgende dingen heb ik uitgesloten:

Tijs

Bedankt voor jullie reacties. Toch weer iets vreemds. Als ikl de tune/midi mode aanzet dan verdwijnt het geluid. Zet ik hem in bijv patch mode dan komt het weer. Er is dus omheen te werken want in de tune/midi mode reageert hij ook nog netjes op de program changes en sysex wijzigen. Maar volgens mij kan het dan ook weer geen elco zijn.

Ik ook zoiets dergelijks gehad met mijn MKS-50 staat me bij, dat de ruis verdween als ik in een bepaalde mode zat. Was toen toch het chorus volgens mij. Maar ik kan je voorbeeld niet openen helaas.

Hoi Bikkel

Het is niet zozeer de sweepende noise van de Chorus: die vind ik juist rielext :) . Het is een soort filter oscillerend zap geluid. Maar idd het lijkt wel of hij in de tune/midi mode wel de chorus uitschakelt. Gelukkig heb ik de UAD roland chorus en die dikt e boel ook wel lekker roland stijl op.

Back