v-synth

sinew1958

Je hebt niet veel nodig om mooie muziek te maken.
Eindelijk getest in antwerpen,en...geef toe zoals de meeste,die hem getest hebben, de presets zijn niet om naar huis te schrijven,MAAAAAAR!Ik heb het synthje een beetje uitgetest en moet zeggen,verander je idee over de synth,gewoon krachtig,de mogelijkheden zijn fantastisch,ik vergelijk hem nu al een beetje met de alesis andromeda (ja ik heb er ééntje!)Maar deze heeft meer klankmogelheden!Kwa modulatie,zeer praktisch,mooie reverb,zeker in gebruik met de samplermogelijkheden geef je een totaal nieuwe wereld van klankmogelijheden .Importeer je samples van bv. computer,cd-romspeler,en je bent voor eeuwig zoet met deze synth,ja ik ben gewonnen,ga en probeer hem uit,maar probeer hem uit !En ga niet af op de presets,laat je niet doen door de verkoper,ik heb hem uitgeprobeerd een halve dag,En ....Hij staat thuis bij mij,waar ooit de tv stond:-).

Het is idd een geweldige bak.
Met die VariPhrase kun je sample real-time laten 'vriezen'.

Ik snap alleen nog steeds niet waarom ze die D-beam zo omhoog prijzen.
Ik ga echt niet als een debiel lopen zwaaien als ik een filter open wil hebben!
Die pad is dan weer wel leuk.

Ik heb ‘m ook uitgeprobeerd. De V-Synth is een zeer uitgebreide synth met een ongelofelijke goede user interface. Veel knoppen, super goed display en zeer snel te editten door het goede overzicht. Het is een echte pure synthesizer, gemaakt om geluiden op te ontwerpen. Zeer flexibel in z’n modulatie mogelijkheden en er zijn veel (goede) effecten aanwezig. Verder is hij zeer degelijk uitgevoerd (zwaar) en heeft een goed toetsenbord. De presets zijn ronduit ruk! Zitten misschien drie of vier bruikbare geluiden in, rest is useless. Ik hoop echt dat Roland hier een nieuwe geluidenbank voor maakt, één met bruikbare geluiden. Dat kunnen ze best, ik vind de presets uit bijvoorbeeld de SH-32 best wel goed.
Kortom zeer indrukwekkende synth, maar dat zal je in de eerste instantie niet horen.

Oh ja, ik snap de lol ook niet echt van die D-beam controllers bij Roland. Stoppen ze echt overal in, hier zit zelfs een dubbele in (wel met twee blauwe led’s, dat is dan weer een pluspunt).

V-synth bij Future music:
Build quality: 9/10
Value for money: 7/10
Easy of use: 10/10
Versatility: 9/10
Sound / Results: 9/10

PLATINUM AWARD

"When I first got hands-on with it at the NAMM-show, I wasn't exactly blown away by it,
but there where some nice sounds to be coaxed from it within minutes of tweaking. But
having been locked in a room with it for some weeks now, I've really changed my opinion
and will actually be quite sorry to see it go." FM

"Yes, it can do conventional and do it very well, but grab the map and head off road
and the V-synth opens up into one hell of a creative beast." FM

Voor de rest van het artikel: BY FUTURE MUSIC!!! ;)

Net even die v-synth getest. Aparte klanken zijn snel te maken. UI is zeer ok ! Touchscreen werkt niet zo prettig als een triton vind ik. Verder zijn de presets een paar nagelaten kut. Toch heb ik na een uurtje pielen flink wat leuke patches kunnen opslaan in het geheugen van het beestje.

Gave klanken zijn binnen zeer korte tijd te maken, maar voor het conventionele werk kun je beter een goede dedicated va erbij hebben. Voor aparte filmachtige pads en gillende leads is dit de bom. Een mooie nieuwe synth van Roland, die verder gaat waar andere synths ophouden.

De fx is zeer goed, de reverb is echt mooi. Verder is COSM een leuk iets om op je synth te hebben. De supersaw heet nu special saw, maar is er nog. Het variphrase gebeuren hoor je goed in de presets. Het zorgt echter wel voor aparte modulatiemogelijkheden, en brengt een mooie spanning mee in het geluid.

Ik vind het een mooie synth, maar hij is echt te duur. Over een jaar of 2 zal ik er wel eentje hebben denk ik.Voor het geld wat ie nu kost zou ik 'm nooit kopen. EN vergelijken met een Andromeda is het appels en perenverhaal vind ik.

Hmmm.... en andere hadden een k*t met peren verhaal. ;)

Nja, denk dat een ieder dees wonderlijk apparaat zelf maar eens moet gaan bedienen.

Ben het volledig met Fuse eens.

Iedereen heeft ten slotte andere verlangens, en zeker bij zo'n extreme en speciale synth's als
de V-synth kunnen de meningen nogal wat uiteenlopen.

Try it, then buy it!

:walker: :dj: :okdan: 8)

Back