wat een slecht apparaat zeg, ben zwaar teleurgesteld
nee ik vind net als de machinedrum een zeer goed doordacht en klinkend apparaat en had eigenlijk ook niet anders verwacht, is in het begin even lastig doordat je niet echt een handleiding ( 4 a 5 bladzijde) hebt waar je kunt na lezen wat elke parameter doet, maar door dat de parameter onderverdeeldt zitten in "mapjes" zoals synthese, amp sectie, filter, efx en 3 lfo's heb je toch redelijk gauw door wat wat een doet. De FM en de Wave vindt ik tiot nu toe wel de fijnste. waar de wave in zit, en ik geloof Dbox ofzo, zitten ook nog een partij drumsamples, best leuk maar........
wat ik ook leuk vindt is dat je in Rec mode gewoon wat je speelt kunt "opnemen". de sequiencer vindt ik ook weer beresterk en je kan ten op zichten van MD 32 steps,de MM 64 steps maken. de patameter locks per step zijn en blijven gewoon gewelidig. want ik NOOOOG leuker vindt is dat je naast de 6 track sequencer voor interne geluiden ook nog eens 6 aparte track voor externe synth's, dit heb ik nog verder niet aan de tand gevoelt maar heb het idee dat je ook hier de parameter locks per step kan in vullen, want je kan wel CC toewijzen. je kan de track afzondelijk muten en unmuten, ook handig
wat ik dan weer minder vindt is dat het schermpje verschillend is van de MD en MM. wat ik nog niet heb kunnen vinden is hoe je het contrast van de MM kunt instellen, bij mij is ie net niet lekker.
verder ben ik hier en daar wel wat tegengekomen waarvan ik dacht :confused:, zoals ik was bezig, gingen even wat eten kwam terug en starte de sequencer en hoorde niks, bleek dat als ik een toets in drukte wel de sequence hoorde, en maakt neit uit wel toest ik in drukte, heel apart. ben gaan uit zoek wat het was en ben er tot op nu nog niet uitgekomen. wat ik ook deed, een nieuwe track een nieuwe syntese of een nieuwe kit, het hielp allemaal niet. heb hem toen uit en weet aan gezet en toen was het weer goed en is tot op heden ook niet meer gebeurd. en nu weet dus niet of het aan mij lag of een bugje is.
maar mijn eerste waarnemning ben ik zeer content met deze machine, zit er zelf aan te denken om alles gewoon eruit te gooien en alleen met de MD+MM+virusC te gaan werken
ik vindt het jammer dat ik geen internet thuis, nog beter gezegt heb niet eens een computer, om wat geluiden hiet te plaatsen en om even de geluiden van onze Roonan te beluisten om te horen wat hij er mee doet. maar goed ben er mee bezig want ben net verhuist en gaat binnen nu en een paar weken zeker komen.
zo nu ga ik weet naar huis om me verder in m'n MM te verdiepen