Skybicycle - Bad Trip

Oja, toen ik nog contact had met Vincent had hij wel grote verhalen over deze band, dat het je van het was en dat jullie een cd gingen maken en wel eens eventjes zouden gaan optreden daarna.

Maar als ik dit hoor vind ik het echt teveel op Radiohead/Muse lijken en echt niet "one of a kind". Ik vind het ook niet "lekker luisteren" maar dat is denk ik meer iets wat smaak te maken heeft.

Dat was eigenlijk alles wat ik te zeggen had.

Hallo,

Ik ken je verder niet, maar toch bedankt voor je reacktie!

Waar ken je vincent van dan?, Toen je nog contact met hem had....hebbie nu ruzie?

Teveel op Radiohead/Muse lijken? wauw dat is toch wel een compliment....(al ben je niet erg positief:P).
Zelf vind ik het er niet echt op lijken, en ik ken veel werken van hun.
Zoals welke nummers dan?

Hoog "demo"-gehalte qua geluid. Het is iets met de plaatsing van de instrumenten in de mix... Kan er niet bepaald mijn vinger op leggen, maar vindt het niet echt profi overkomen.

Inhoud is niet fair om iets over te zeggen, want totaal niet mijn smaak.

Ennuh... zitten er ook synths in? Ik hoor ze niet... Anders is het wellicht niet het juiste forum...

Hallo,

Ik ken je verder niet, maar toch bedankt voor je reacktie!

Waar ken je vincent van dan?, Toen je nog contact met hem had....hebbie nu ruzie?

Teveel op Radiohead/Muse lijken? wauw dat is toch wel een compliment....(al ben je niet erg positief:P).
Zelf vind ik het er niet echt op lijken, en ik ken veel werken van hun.
Zoals welke nummers dan?

Nee ik heb geen ruzie het contact is gewoon verwaterd, andere interesses je weet wel. Zijn praatjes over jullie band kwamen op mij wel altijd een beetje over alsof het iets speciaals ging worden, maar als ik het zo hoor dan denk ik DIRECT aan Radiohead en niet aan iets wat heel bijzonder is. Opzich is dat niet slecht natuurlijk.

@ Fokker S : niet een stijl waar ik veel naar luister,maar moet zeggen dat de structuur af is,
goede variatie,blijft daardoor boeiend.
Verder lijkt iedereen zijn instrument goed te beheersen.
Alleen vind ik de track in het algemeen wat droog,de track heeft een open feel,maar er is weinig reverb aanwezig,zou een klein beetje op de zang zetten,nu is ie wel kurkdroog,
behalve natuurlijk waar je ergens in het midden er dat effect op gezet hebt om nieuw thema te introduceren.
Maar leuke track in zijn stijl.

@major-hostage heb je Radiohead wel eens gehoord?

Dit lijkt er echt geen ene noot naar. Als je hier Radiohead in hoort............ben je doof, helaas.

Opname klinkt inderdaad erg demo achtig. Geheel komt ook wat saai over.......mis een hook/riff of refrein.
Als ik de titel lees, roept die psychelische muziek op.........dat is dit niet......
Bridge is wel lekker, rockt ook lekker weg.
De zang zit er ook niet echt lekker in.

Sorry, niet slecht......maar heb beter gehoord (en bedoel dan amateur bandjes he). Ben een bandjes kijker en zie er vrij veel........mocht dat wat bijdragen.

@major-hostage heb je Radiohead wel eens gehoord?

Dit lijkt er echt geen ene noot naar. Als je hier Radiohead in hoort............ben je doof, helaas.

So?? Ik vind het iniedergeval net zo lamlendig, ik word er echt onwijs depri van!

He Iedereen bedankt voor het reageren en de kritiek!
Hier kan ik wat mee!

@ Ronnyvalder:
Op de zang zit wel wat reverb, misschien iets erbij maakt het meer af.
Over de reverb in de mix, ik heb bij de gitaren en drums ook met roommics opgenomen om hem een 'natuurlijke ruimte' mee te geven.

@Jenna Mu6
Het is niet zozeer bedoeld al 'hitje' en ook niet zo geschreven.
Het nummer is gebaseerd op een slechte ervaring met psychedelische drugs.
En die trip hebben we vertaald naar muziek.

Back