Moby’s vintage Drum Machine Collection

Bedankt voor het posten, was interessant.

Alleen pijnlijk is het feit dat, zoals al in het filmpje enigszins bleek, dat hij misschien maar 1% van alle drummachines gebruikt die hij heeft.

"Did you use this in your album?

....Uhumm"

erg leuk om te zien. vind Moby altijd al geweldig. tsja, dat hij maar zo weinig van zijn collectie gebruikt heeft in albums... het moet toch ook maar passen. en ik denk ook niet dat hij puur zo'n collectie heeft om te gebruiken voor zijn muziek. het is een liefhebber voor drummachines, en waarschijnlijk heeft hij bepaalde machines puur om ernaar te kijken. net zoals die Wurlitzer die hij heeft staan. zoiets ga je niet intensief gebruiken :D

LOL vond dat lange filmpje geweldig, "Nobody sweats on a VST" :P en "Electronic musicians aren't cool, we are all nerds" :D

Bedankt voor het posten, was interessant.

Alleen pijnlijk is het feit dat, zoals al in het filmpje enigszins bleek, dat hij misschien maar 1% van alle drummachines gebruikt die hij heeft.

"Did you use this in your album?

....Uhumm"

Nog pijnlijker is dat sommige leden hier een mooie volle studio hebben maar er niet "echt" iets mee doen of gewoon niet kunnen spelen (wat nog erger is in mijn ogen). What about that ?

"You know...we're NOT cool!!!"

Damn, wat een wake-up call...had mn vrouwtje tóch gelijk...

Nog pijnlijker is dat sommige leden hier een mooie volle studio hebben maar er niet "echt" iets mee doen of gewoon niet kunnen spelen (wat nog erger is in mijn ogen). What about that ?
Nou en de meeste mensen kunnen ook niet rijden in hun patsbak of vintagevolvo. En aquariumhouders kunnen niet vissen.

wie dan allemaal?

gelukkig ben JIJ wel heel goed en is wat JIJ doet allemaal wel verantwoord he?
wat een bullshit man, laat iedereen er lekker op zijn manier mee bezig zijn
als iemand een museum vol heeft en echt geen shit componeert, who cares
als ie er graag naar kijkt heeft ie al reden genoeg lijkt me.
kennelijk doet zo'n persoon jou wat aan, anders zou je het niet zo erg vinden.. maar WAT?

overigens vind ik moby natte twatten shizzl.. maar ik gun het hem van harte :)

nou ja als je dan een studio hebt vol met echt dure gear waar je ook echt niets mee doet heb je duidelijk last van het porsche-syndroom : een minderwaardigheidscomplex die je probeert op te lossen door middel van materialisme

je bent juist een materialist als je dat zo beoordeelt :)

iemand kan die dingen geweldig vinden en er af en toe aan draaien
das reden genoeg
als ie er alleen van kan genieten door het te laten zien aan anderen wat ie heeft heb je misschien gelijk.. maar dat hoeft echt niet het geval te zijn

Mja en de bakken waarmee je wel muziek kunt maken staan gewoon in zijn studio. Dit is gewoon een collectie meest cheap ass oude begeleidingsautomaten.

Zijn studio beviel me eigenlijk wel, lekker compact en logisch ingedeeld, vond het alleen een beetje kil, zou er zelf wat meer sfeer verhogende elementen in geplaatst hebben :D

nou ja als je dan een studio hebt vol met echt dure gear waar je ook echt niets mee doet heb je duidelijk last van het porsche-syndroom : een minderwaardigheidscomplex die je probeert op te lossen door middel van materialisme

Beetje kort door de bocht swa! ;) Heb zelf ook niks met het verzamelen van oudje gear, maar ik begrijp het wel.

Denk dat de zoektocht naar iets moois analoogs ook veel genoegdoening geeft. Lekker struinen op veiling sites naar mooie dingetjes. Sommige mensen verzamelen kunst, anderen verzamelen oude gear.

Heeft heul niks te maken met wat jij verkondigd imho. 8o)

Interessant filmpje hoor...erg mooie spulletjes allemaal.

En ach, die verhalen van de gear-politie dat je uit elk stukje apparatuur altijd maar het uiterste moet halen kennen we ook wel intussen. Tuurlijk is het gemaakt om te gebruiken, maar volgens ben je niets moreel verplicht aan wie dan ook wat dat betreft. Vraag me af hoe zoiets op een forum van wapenverzamelaars gaat.

Beetje apart bovendien om er direct een minderwaardigheidscomplex bij te halen als iemand niet altijd maar aan al zijn spullen toekomt :stupid Ik ken die hele Moby niet persoonlijk, maar zo te zien is hij gewoon erg enthousiast over zijn drumcomputers e.d.

De rest (of eigenlijk het begin) van het interview staat in een ander filmpje, met vooral synths. Best wel tof :)

gelukkig ben JIJ wel heel goed en is wat JIJ doet allemaal wel verantwoord he?
wat een bullshit man, laat iedereen er lekker op zijn manier mee bezig zijn
als iemand een museum vol heeft en echt geen shit componeert, who cares
als ie er graag naar kijkt heeft ie al reden genoeg lijkt me.
kennelijk doet zo'n persoon jou wat aan, anders zou je het niet zo erg vinden.. maar WAT?

overigens vind ik moby natte twatten shizzl.. maar ik gun het hem van harte :)

Je hoeft niet persee na iedere zin een enter te drukken hoor papi chulo. En gelukkig ben ik inderdaad wel heel goed ;) (het is niet voor niets dat al mn gigs worden gecancelled)

Back