Kurzweil K2661 sampleoptie inwisselbaar met die van de K2600?

musicheaven

Ouwe rot
Ik zoek een k2661 sampleoptie (om de livemode te kunnen gebruiken, of is dat geen goed idee?) alleen, die sampleoptie is moeilijk tot niet te vinden.

Is de sampleoptie van de k2600 ook te gebruiken op de k2661?
op de kurzweilsite hebben die een andere nummer, maar ze lijken me toch wel sterk op elkaar

vind dat toch veel geld 333euro, zou goedkoper moeten kunnen

moet ik dan nog extra opties installeren of Niet? kan ik met die digital in out dan direct naar mijn daw en heb ik dan veel kanalen? of moet ik dan nog iets anders installeren om meer kanalen te hebben?

Kurzweil is duur,dat weet je toch ;-)
Zowiezo kan je toch al zonder extra's via adat 8 kanalen naar je Daw,maar de kurzweil is dan altijd de masterclock,want deze heeft geen wordclock in of adat in.
Verder kan ik je niet helpen,de sampleoptie mogelijkheden i.v.m live input ken ik niet.

goh prijs-kwaliteit vind ik dat eigenlijk niet zo duur, wanneer ga je je er eindelijk eens kopen? je zal zien, je wilt niets anders meer.

ah dan heb je 8 adat kanalen (wist nietdat het er zoveel waren) valt best mee dan.

en wat zou hetprobleem vormen als de kurzweil de masterclock is? zou dat problemen met mijn daw of geluidskaart (rme fireface) geven?

Kurzweil probleem i.v.m masterclock,denk het niet,de vraag is alleen of de masterclock van een RME niet beter is,maar in de praktijk ga je er niets van merken.
De K2661 is alleen moeilijker in een studio met 1 externe masterclock,zoals een Rosendahl,
te integreren.
Ik ga zeker een K.... kopen,waarschijnlijk rack,denk misschien de K2500R.
Enige dat ik nog wil,dat denk ik niet,voor mij blijft het feit dat je toch meer klankvariatie wil,bedoel dan niet qua patch,maar meer fabrikant gebonden.
Ondanks dat ik niet echt een liefhebber meer was van Korg,heb ik toch terug een TRiton rackje in huis gehaald,alleen voor een paar specifieke klanken die ik wel graag had :-)

Back