Apparatuur per post versturen?

Voor 80 Euro verstuurkosten zou ik hem echt wel zelf ophalen, daar hou je nog benzinegeld aan over (heen en terug 500 km). Dan heb je hem zelf achterin liggen en ben je een daggie lekker aan het karren. En Groningen is zeker niet saai!

Origineel geplaatst door Niels
Nou schijnt dat rond de 80 euro aan verzendkosten te zijn onder rembours bij TPG. Is dit normaal, of komt dat omdat je onder rembours verzendt?

Zelf heb ik goede ervaringen met UPS, snel en vaak heel goedkoop. Informeer eens bij hun voor prijzen.

Alvast gefeliciteerd met je Karma, ik wens je veel slapeloze nachten toe :D

De post... huh...

k heb al veel met de post ontvangen en gezonden... meestal ging het vrij goed...

Maar het laatste jaar ging er wel wat mis...

Zo heb ik een paar maand moeten wachten op een microwave pc...
En op het geld van mijn verkochte 309 wacht ik nog steeds, heb ik COD verzonden naar Italie,is nu ook al dik 3 maanden !!!! Die kerel heeft de 309 mooi ontvangen en betaald... maar ik heb nog steeds geen geld !

Dus als het ff kan en het is niet te ver - zelf ophalen die handel !!!! dat is mijn advies

Hey Niels :)

Ik heb nog een gekeken bij TGP en die hoge kosten komen vanwege de rembours inderdaad... Ze vragen namelijk 10% van de kosten van het vervoerde pakket (de karma dus ;))

Via UPS ben je al niet veel goedkoper uit als je het COD (contant betalen bij ontvangst) systeem wilt gebruiken.

Niels, of iemand anders, toevallig een ander idee over hoe je de betaling (gegarandeerd) wilt doen? Hoe kunnen we dit omzeilen...

Origineel geplaatst door Niels
Ik heb ook even een vraagje over het verzenden van apparaten. Ik heb de Karma van een vriend van Almeros(ook een DSF-lid) gekocht. Nou moet ie verzonden worden gezien de afstand. Nou schijnt dat rond de 80 euro aan verzendkosten te zijn onder rembours bij TPG. Is dit normaal, of komt dat omdat je onder rembours verzendt?

euh... klinkt errug duur; mijn JD-800 kwam van Maastricht naar Hengelo met de TNT voor 17 pleuro onder rembours.
Normaliter haal ik zo'n slagschip liever zelf op maar door omstandigheden kon dat ff niet. Uiteindelijk was het wel goedkoper dan zelf rijden.

Kijk hier ff: http://www.tpgpost.nl/productinformatie/posttarieven/tarieven_pakketten_nederland.html

Het is volgens mij veel goedkoper als ik eerst het geld overmaak op giro/of bankrekeningnummer. Je hebt dan niet die rare hoge kosten.

het is wel aan te raden een verzekering af te sluiten, vooral als het uit het buitenland komt.
Ik heb wel eens gehad dat iets tijdens het transport beschadigd was
ik kreeg de reparatiekosten gelukkig terug van de verzekering.

We hebben het geregeld. Ik maak gewoon het geld over, en sturen het pakket aangetekend en verzekerd op.

Origineel geplaatst door Almeros
Moet je ff bij het sterretje kijken... alle kosten van het verzenden + ongeveer 10% van de kosten van hetgeen je verstuurd... Dan wordt het bedrag al snel hoog met synths...

Sorry hoor maar ik zie/snap het nie helemaal

Van de TPG site
5,70 + 0,75% provisie* over het remboursbedrag

+ Het AVG-pakketzegel tarief

*) wordt ingehouden op
het geïnde bedrag

Da's volgens mij: € 5,75 + € 10 (die 0,75% schat ik ff)

= 15,75 (totaal rembours)
+ 10,12 (pakketzegel)
=====
€ 25,87

of mis ik iets?
:confused:

ik heb een paar maand geleden een s2000 op laten sturen. Het zat wel goed in gepakt, maar toch was er nog een rackoor verbogen ( kon ik gelukkig weer rechtbuigen met wat gereedschap ). Vooral uitstekende delen op hoeken kunnen dus snel beschadigen. Daar moet je dus wat houten balkjes ( of iets anders creatiefs ) naast doen met de dikte van zo'n rackoor.

Daarvoor had ik met iemand een deal om de s2000 te kopen en daar heb ik geld naar toe overgemaakt. Na een maand wachten had ik nog geen sampler. Hij had geen tijd om het te versturen. Gelukkig na anderhalve maand werd mijn geld teruggestort. Trouwens het schijnt dat je geld dat je overmaakt binnen een maand terug kan laten storten op je bankrekening, dus wel handig om dit na te kijken.

Verder haal ik het liefste apparatuur op, ik heb toch een OV. Kost alleen veel tijd ( Enschede-Venlo, Enschede-Tilburg ).

Origineel geplaatst door The Q
euh... klinkt errug duur; mijn JD-800 kwam van Maastricht naar Hengelo met de TNT voor 17 pleuro onder rembours.
[/url]

een mede Hengeloër! :)

Maar over dingen versturen, ik test apparaten liever eerst voor ik ze koop. Dan maar wat extra kosten. en als iets vintage is zou ik het helemaal niet op laten sturen want ookal is het verzekerd, als er geen onderdelen meer voor te krijgen zijn wanneer 'ie stuk is blijft het kut.

Ik heb net vandaag van een ander forumlid (prima jongens die forumleden) een fx processor binnengekregen.
Hij is in uitmuntende staat overgekomen. En forumlid waardig doet ´ie het gewoon goed, en is ´ie in prima staat. En zo hoort het.

Ik heb er (rembours: 2x ontvangen, 1x verzonden) nog geen slechte ervaringen mee opgedaan! Gelukkig.

P.S. Niet alle aan/verkopen waren met forumleden hoor!

Back