16 kanaals mixer met usb

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Tyros1990

Gedeactiveerd account
Ik ga volgende maand aan de studio beginnen bij mij thuis en wil een 16 kanaals mixer met usb..
Ik heb geen groot budget(Rond de 300-350euro) wat kan ik met dat budget halen?

Waarom 16 kanaals? Je hebt toch enkel je Tyros, en binnekort je Juno? Dan heb je aan 6 genoeg, kan je er bv ook nog een microfoon bij prikken

ik heb trouwens deze

yamaha-mw10c-10-channel-usb-mixer_831461_175.jpg

ook met usb enzo, dus hij werkt als een geluisdkaart. Maar ik gebruikt dat niet omdat mn computer te traag is. Voorderest ben ik er best tevreden over. Was €250

Waarom 16 kanaals? Je hebt toch enkel je Tyros, en binnekort je Juno? Dan heb je aan 6 genoeg, kan je er bv ook nog een microfoon bij prikken

De Tyros, De juno, 1 Mic, Ik wil mijn tv er ook op aansluiten(het geluid via de pc boxen)...
En eventueel nog wat extra dingetjes, Stel dat ik met wat vrienden aan het jammen ben dan kan ik eventueel snel wat inpluggen!

En met een 4 of 8 kanaals kom je dan gauw iets te kort

Behringer is niet duur.

Behringer XENYX 1832 FX voor 279,-

Of voor 2 tientjes meer:
Behringer XENYX 2222 FX

Allebei incl. EFX, USB en voldoende inputs + in jouw prijsklasse.

Voor de rest heeft Phonic soortgelijke mixers en opties/prijsklasse.

Let wel: hoe meer er op zit voor de zelfde prijs, hoe minder de kwaliteit vaak.. Het moet ergens in zitten...

Zelf zou ik ietsje doorsparen (je hebt TOCH al een mixertje!!) en voor bijv. een yamaha / soundcraft of mackie gaan. Dat verschil hoor je echt.

Behringer XENYX 1832 FX voor 279,-

Of voor 2 tientjes meer:
Behringer XENYX 2222 FX

Allebei incl. EFX, USB en voldoende inputs + in jouw prijsklasse.

Voor de rest heeft Phonic soortgelijke mixers en opties/prijsklasse.

Let wel: hoe meer er op zit voor de zelfde prijs, hoe minder de kwaliteit vaak.. Het moet ergens in zitten...

Zelf zou ik ietsje doorsparen (je hebt TOCH al een mixertje!!) en voor bijv. een yamaha / soundcraft of mackie gaan. Dat verschil hoor je echt.

Ik heb op dit moment nog geen mixertje!

In die muziekzaak waar ik werk raden ze mij het af om Behringer te kopen, Omdat die snel kraken en kuren vertonen

Onzin, Behringer klinkt als Behringer, dat wel, maar gaat niet sneller kapot ofzo

Ook moet je je altijd afvragen hoe vaak iets voorkomt. Ik ken dat van mezelf ook wel: "ja dan kan ik als dit of dat, zus of zo" en vervolgens komt die situatie nooit voor. In jouw geval moet je je afvragen hoe vaak de tent vol met vrienden zit waardoor je 16 kanalen nodig hebt. Zelfs met 6 kanalen kun je wat vrienden inprikken (kabels kunnen er ook uit namelijk), je werkt namelijk toch alleen maar mono :P

Wat ik ermee wil zeggen: liever 6 kanalen die goed klinken dan 16 kanalen mwah...

Ik heb op dit moment nog geen mixertje!

In die muziekzaak waar ik werk raden ze mij het af om Behringer te kopen, Omdat die snel kraken en kuren vertonen

Oww ja.. dat was Major.. :erm: ff verkeerd gelezen..

Behringer.. Ik heb er jaren mee gedaan, zelfs mee opgetreden en veel versleept.
Op den duur inderdaad de bekende kraakjes in de faders, MAAR dat heb je soms ook met ander apparatuur als je aan de volumeknop draait. ZEKER als je er in allerlei omgevingen (rook, zowel sigaretten als rookmachines etc.) mee werkt.

Blijf erbij: Behringer (en Phonic) zijn goed qua prijs-kwaliteit als je nieuw wilt.

Als je de mixer toch alleen in je kamer/studio gebruikt sluit je gewoon 1 keer alles goed aan en dan kan ie echt wel lang mee bij normaal gebruik.

De scratchende DJ gaan uithangen met de faders in een schuur waar iemand gleuven in het beton staat te frezen zal bij meerdere merken problemen opleveren..

... :D Goed, om de algehele spraakverwarring even op te lossen:

Ik dacht dat Tyros1990 een mixer had, maar dat was Major.

Oww ja.. dat was Major.. :erm: ff verkeerd gelezen..

Behringer.. Ik heb er jaren mee gedaan, zelfs mee opgetreden en veel versleept.
Op den duur inderdaad de bekende kraakjes in de faders, MAAR dat heb je soms ook met ander apparatuur als je aan de volumeknop draait. ZEKER als je er in allerlei omgevingen (rook, zowel sigaretten als rookmachines etc.) mee werkt.

Blijf erbij: Behringer (en Phonic) zijn goed qua prijs-kwaliteit als je nieuw wilt.

Als je de mixer toch alleen in je kamer/studio gebruikt sluit je gewoon 1 keer alles goed aan en dan kan ie echt wel lang mee bij normaal gebruik.

De scratchende DJ gaan uithangen met de faders in een schuur waar iemand gleuven in het beton staat te frezen zal bij meerdere merken problemen opleveren..

Ok, Dan weet ik dat...

Er word mij nu trouwens weer aangeraden om gewoon een analoge mixer te kopen bij die zaak(Staat een 16 kanaals van sony dacht ik voor 300) en om die gewoon in de Line-In van de pc te pleuren..
Maar dat over stuurt toch als een gek?

Natuurlijk raden ze dat aan als ze die te koop hebben.

En: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Sorry dat moest er ff uit toen ik je laatste zin las en terugdacht aan het verhaal dat je stageliep als hoofd toetsen daar.

Ja, Dat doe ik en dan??
Is het niet logisch dat ik denk dat het gaat over sturen!

Je stuurt 16 sporen aan(waarvan 3 a 4 ingeplugd tegelijk, Op een Line-In van een zielige onboard...
Dat lukt toch nooit?

Zo heb ik het jaren gedaan en nooit oversturing gehad.

Het gaat pas oversturen als je verkeerd (of te enthousiast) aan het mixen bent. En ergens in windows zit ook nog een soort van functie die +6 Db op je ingangsignaal zet, dan wil ie ook wel flink gaan hoor !!

Okee...
Dus een analoge mixer voor 50 euro bij wijze van 16 sporig op de Line-In werkt ook?

Het gaat niet om de prijs of het aantal faders, maar gewoon echt om je eigen kunnen.

Dat weet ik...
Maar STEL ik zit met wat vrienden in mijn studiotje wat te spelen en we willen wat opnemen, Dan wil ik er wel van uit gaan dat het ook echt daadwerkelijk gaat werken(al die inputs op mijn Line-In)...

Maar ik weet eerlijk gezegd niet wat ik zelf wil...
een 16 of 8 kanaals usb mixer kost al gauw 200-250euro...
en een analoge mixert is misschien 100euro, Maar die moet via de pc(De geluidskaart)... En ik ben bang dat het geluid dan wat zwakker wordt!

Dat weet ik...
Maar STEL ik zit met wat vrienden in mijn studiotje wat te spelen en we willen wat opnemen, Dan wil ik er wel van uit gaan dat het ook echt daadwerkelijk gaat werken(al die inputs op mijn Line-In)...

Maar ik weet eerlijk gezegd niet wat ik zelf wil...
een 16 of 8 kanaals usb mixer kost al gauw 200-250euro...
en een analoge mixert is misschien 100euro, Maar die moet via de pc(De geluidskaart)... En ik ben bang dat het geluid dan wat zwakker wordt!

Nee hoor, het ligt helemaal aan het signaal wat je pc instuurt. Desnoods zet je er een goedkope limiter tussen (dan weet je echt zeker dat je niet overstuurt).

De kwaliteit van je opnamen zijn overigens niet afhankelijk van het volume maar van de converters die je gebruikt. Als je nu alleen een onboard line-in heb zou ik zelf voor de USB optie gaan. Waarschijnlijk zijn het betere converters en dan heb je gelijk nog een mixertje ook (2 in 1).

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back