Welke Drumcomputer voor Hiphop?????

MistaDork

Pierre
Ik ben van plan om een nieuwe drumcomputer aante schaffen maar kweenie welke geschikt is voor hip hop.....
Misschien kan iemand me helpen:)

rechts boven aan in de banner onder de "M" van forum zit een knopje "zoeken" klik daar eens en vul dan in het zoekveld het woordje "drumcomputer" ik denk dat je daar wel antwoord op je vraag zal vinden.

suc6 :)

Voor hiphop......

Een TR-808 of een Oberheim DMX...

Duur, maar wel meteen oldscool hiphop.

Naast drumcomputers als de tr 808, de Linn drum en de DMX waren samplers als de e-mu sp1200 en de akai mpc 60 ook behoorlijk populair. Maar ja, dat is ook prijzig spul vanwege de verzamelaars waarde. Echter, er staat nergens dat je op zoek bent naar een 'old school' geluid, dus ik vermoed dat voor hip hop (zowel 'oldschool' als 'new school') een sampler met een fatsoenlijke sequencer (zoals de MPC 2000 XL) ook voor jou een prima keus zal zijn. Of ben je echt puur op zoek naar een drum computer en wil je niet sampelen, of heb je al een sampler?

Ik wil idd old/newskool geluiden en werk nu met cubase.... met een sampler heb ik weinig ervaring maar wil het wel eens gaan proberen bedankt voor het advies.....

Drumcomputeer

Drumcomputeer

Zeer zeker de TR-808, maar waarschijnlijk niet meer aan te komen of moeilijk.

Re: Drumcomputeer

Re: Drumcomputeer

Origineel geplaatst door jeroenjeroen
Zeer zeker de TR-808, maar waarschijnlijk niet meer aan te komen of moeilijk.

onzin..... Zie ze regelmatig te koop, ook hier.

Jep 808 is een wereldapparaat, maar ik weet niet of jij op zoek bent naar een ouwe bak zonder midi.
De MPC met een zooi samples is een goeie keus. Menig hiphop producer gebruikt wel een MPC.
Ik zelf heb de 2000XL, maar gebruik deze bijna alleen voor midi loops.
Een electribe of andere drumcomputer met stepedit mogelijkheid in combinatie met een sampler is ook heel relax.
Dan kan je dus gewoon je beats programmeren zoals op de 808, maaar dan met willekeurige samples.
En met software kan het natuurlijk ook. Is de electribe ES-1 niet wat??? Die sampler heeft ook een stepedit ala 808.

Gewoon een MPC2000XL met een zooi van die oldschool sample's erin. Evt een vette compressor erachter als het nog strakker moet of een aphex exciter met big bottom. ;)

Samples, samples, samples... Je gaat toch geen honderden Euro's uitgeven aan dure classic drumcomputers terwijl je goeie drumgeluiden overal op het Internet kan downloaden en in je sampler kan laden. 8)

Origineel geplaatst door Lotuz
Samples, samples, samples... Je gaat toch geen honderden Euro's uitgeven aan dure classic drumcomputers terwijl je goeie drumgeluiden overal op het Internet kan downloaden en in je sampler kan laden. 8)

eeuwige discussie............

Origineel geplaatst door crx303
eeuwige discussie............

Inderdaad, je kunt niet een "stempel" op een apparaat plakken. Ga naar de winkel en probeer ze allemaal. Er zit vast een leuke bij.. (Elektron Machinedrum SPS1 doet het goed, met veel mogelijkheden)

MPC2000XL + FXboard + HD + 32mb + 'n flinke stapel vinyl.

Origineel geplaatst door lo-fi
MPC2000XL + FXboard + HD + 32mb + 'n flinke stapel vinyl.
En een pickup anders heb je er nog niet veel aan.

Persoonlijk hou ik van drumcomputers, maar ik maak ook geen muziek.

Origineel geplaatst door Lotuz

uuuhm laat ik hier maar even niet op in gaan :D

elektron machinedrum is een hele goede keuse, errugfijne bak voor iedere muziek style die je wenst.
is alleen niet goedkoop.

MPC2kxl is idd ook een hele goede keuze.

Oww vergeet de RS7000 niet. Heeft vette (hiphop) drumsounds (of je eigen samples) en is een eitje om te programmeren!

Arv

zonder twijfel MPC60................................Daarmee is meer hip hop gemaakt dan je je ooit kan voorstellen

Origineel geplaatst door bass-molecules
heb me laten vertellen,en je kan mij alles wijs maken, dat 1 van de meest gebruikte hop-hip machines toch wel de Akai mpc60 "roger linn" is.

Attachments

• _02farlefta.gif
    _02farlefta.gif
    12,3 KB · Bekeken: 121
Back