Elektor Formant synth

Op zich niet erg gezien zowel Formant als de Polysynth (intern) uit losse modules bestaan, maar DE vraag is daar dus weerom of de hoop al dan niet compleet is. Zeker bij de Polysynth van belang, omdat je bij die jongen niet zomaar aan andere modules geraakt.

Dit pakket lijkt me dus enkel echt interessant als je weet wat er allemaal bij zou moeten zitten, en dichtbij woont zodat je vrijblijvend eens heel die stapel kan besnuffelen. Of natuurlijk voor mensen die al een modulair Elektuur polysynth systeem zouden hebben (indien die bestaan...) en dat willen uitbreiden.

Er zitten trouwens weer 2 van die geelbruine printjes tussen de blauwe. Maakt verder niet uit, ik vermeld het vanwege de op dit forum lopende discussie naar de bron(nen) van deze printjes. Wat me ook opvalt is dat de condensatoren, die zilveren rechthoeken, dezelfde zijn als in mijn Gele Formant. Courant modelletje destijds, of bij Elektuur te bestellen?

Zitten inderdaad twee pertinax printen tussen.

Die filmcondensatoren waren inderdaad courant in de die tijd. Mijn jaren '80 zelfbouw zit er ook vol mee; ik kreeg bij Display vaak niks anders mee. Ze zijn van Siemens dacht ik.

Op zich niet erg gezien zowel Formant als de Polysynth (intern) uit losse modules bestaan, maar DE vraag is daar dus weerom of de hoop al dan niet compleet is. Zeker bij de Polysynth van belang, omdat je bij die jongen niet zomaar aan andere modules geraakt.

Dit pakket lijkt me dus enkel echt interessant als je weet wat er allemaal bij zou moeten zitten, en dichtbij woont zodat je vrijblijvend eens heel die stapel kan besnuffelen. Of natuurlijk voor mensen die al een modulair Elektuur polysynth systeem zouden hebben (indien die bestaan...) en dat willen uitbreiden.

who
de mijne is werkend beetje stug/ krakend potmetertje ,...l/r ;)

moet aleen nog cv gate op

kzou de mijne dus met deze set op mp ...dual foon kunnen maken
gaat vast niet soo makelijk
maar idd zijnnt losse printen ...blau met de lekkere chips erop
klinkt vrij raw niet zacht zeg maar[byna lomp ]

Geen idee, DIY? Ik lijk wel meer DIY te zien, bv die phaser en wahwah etc module. Ik gok een combi van Elektorprojecten met 1 frontplaat?

Die jongens zijn goed bezig, hoe krijgen ze het allemaal gesynct en gesequenced zeg...Het resultaat is voor mijn smaak ook nog goed. Leuke Moroderinvloeden zonder een kopietje te zijn.

heb ze al eerder gezien, wat een coole oudjes 8)

Ik vond buurman en buurman altijd al leuk, maar nu zeker!!!!!!!!!!!!!!!:halleluja:mega:

Formant is een zelfbouwproject geweest van het elektronicatijdschrift Elektor. Ik denk dat het dateert uit de jaren 70.
Je kan de elektronische bouwbeschrijving/ gebruik en demo's downloaden van internet... Als je daarin geïnteresseerd bent natuurlijk... Heb het zelf ook gedaan.
Misschien gebruik ik wat concepten om ooit zelf eens een synth te bouwen.
Veel plezier ermee

Formant is een zelfbouwproject geweest van het elektronicatijdschrift Elektor. Ik denk dat het dateert uit de jaren 70.
Je kan de elektronische bouwbeschrijving/ gebruik en demo's downloaden van internet... Als je daarin geïnteresseerd bent natuurlijk... Heb het zelf ook gedaan.
Misschien gebruik ik wat concepten om ooit zelf eens een synth te bouwen.
Veel plezier ermee

nou, bedankt.
maar volgens mij waren we al aardig op de hoogte hiervan.
:koffie:

Back