Roland JX3P ervaringen

Leuk om mijn oude JX3P met programmer te zien,in volle glorie eindelijk!.
Lekkere synth maar mij niet vol genoeg,filter sprak me ook niet zo aan,houd meer van dikke VCO-sound,jaren 70 en zo.

Trouwens veel lol met je oude CS15D Vergeten!,ondertussen voorzien van nieuw schuifpotje en elco's,lekker sequencen met mijn doepfer maq.:okdan:

http://soundcloud.com/alienrobotdance/samba
Fluitje na ongeveer een minuut is JX3P. Zalig gewoon.

http://soundcloud.com/alienrobotdance/h-a-l-t
De JX3P met zijn zalige pitchbend is gewoon soms echt mijn geheim wapen. Hier hoor je hem samen met de AN200 (electro-house achtige bass), de juno (akkoorden).

Is dat 3P fluitje een presetfluitje of heb je die wat bijgewerkt? Ik kan me niet herinneren dat de presetfluit zo lekker luchtig, aangeblazen klinkt.

Je bent overigens koning van de pitch bender. :)

:) Dat stukkie vanaf 1:54 vinnik super!

Is het puur met de noise van de 3P osc2 (en subtiele LFO naar een beetje overal) dat Jexus hem daar zo smerig laat klinken, of zou daar nog een effectje overheen gegaan zijn? Het klinkt alsof hij 50 jaar onder een brug gelegen heeft en dan voor het eerst weer gebruikt wordt, super! :okdan:

Is dat 3P fluitje een presetfluitje of heb je die wat bijgewerkt? Ik kan me niet herinneren dat de presetfluit zo lekker luchtig, aangeblazen klinkt.

Je bent overigens koning van de pitch bender. :)

Ja da's een preset... lekker é!

Pitchbenden is de max... :D Ik gebruik die analoge pitchbends heel erg veel. Weinig mensen gebruiken dat... en die pitchbend op de JX3P is ZOOOOO zalig.

heb ik ook, maar de mijne klinkt niet ontstemd. kan ook bijna niet met die ontzettend stabiele dco's dacht ik. heb je al geprobeerd je volumepot honderd keer rustig open en dicht te draaien? :P

Inmiddels wel :biertje: .. helpt, maar volgens mij is ie nog steeds niet helemaal 100 %

879236383_5_0pwM.jpeg

sinds vandaag trotse eigenaar van mijn eerste synth.
wat een sound!
ben zelf al wezen programmeren, tegek wat je er allemaal mee kan.
alleen de sequencer deed het niet, maar dat heb ik gefixt. (vandaar die extra knop erop)

Zo, mijn JX-3p + PG-200 is ook binnen.

Heb er een middagje mee lopen spelen, en wat een heerlijk bakkie!
Die blijft nog wel even hangen :)

Leuk hoor, zou er best nog eens eentje willen hebben. Er ging er pas eentje weg op Ebay voor £340 incl PG-200.

Lekkere synth maar mij niet vol genoeg,filter sprak me ook niet zo aan,houd meer van dikke VCO-sound,jaren 70 en zo.
de JX is ook meer een MID (qua audio sectrum) synth... dikke dreunende bassen zoals bijv die van een juno-60 moet je uiteraard niet verwachten... maar ach, een bass is ook maar een heel klein gedeelte van het complete pallet...
Ik gebruik die analoge pitchbends heel erg veel.
analoge pitchbends? :P

ik krijg er anders lekkere drone sounds uit. :)

Maar hij klinkt inderdaad ietsje anders dan een Juno. Uit de Juno kreeg ik net iets betere Moroder klanken, maar ik vind de JX3P breder inzetbaar.

Uit de Juno kreeg ik net iets betere Moroder klanken
dat is deels klank (maar niet een ingewikkelde), deels effecten en deels wat er pcies gesequenced is...
maar ik vind de JX3P breder inzetbaar.
is ook logisch nutuulk; meer parameters dus groter pallet aan sounds...

dat is deels klank (maar niet een ingewikkelde), deels effecten en deels wat er pcies gesequenced is...

is ook logisch nutuulk; meer parameters dus groter pallet aan sounds...

Waarvan een aantal hele leuke zoals crossmodulation. En meer osc.

jx3p is mijn vriend. lekker cheap en met die midikit van organix ook uit de NL ben je helemaal klaar!

Effecten (geen externe) en noten (ik speelde met mijn vingers voor de vergelijking, noem het een handsequencer) waren natelelelerururureluurlijk wel allemaal hetzelfde. Ik had ze naast elkaar staan en vergeleken. Maar de Juno knorde die basjes iets leuker weg. Echter voor een lage drone basnoot met wat Oberheim karakter vond ik de JX3P veel geschikter.

Eigenlijk moet je ze gewoon allebei hebben. :) Heb ik geen plaats voor, ik heb voor de 3P gekozen.

Van alle synths waar je de JX3P niét kunt mee vergelijken, vind ik het raar dat dat altijd met de Juno gebeurt. Die twee hebben met elkaar echt niks te maken, natuurlijk klinken ze compleet verschillend, het zijn 2 totaal verschillende synthesizers (vooral van klank dan). Hoe de resonantie op een Juno klinkt, en op de JX, da's een hemelsbreed verschil.

1 van de twee kapot? Ik zou direct een andere zoeken...

Van alle synths waar je de JX3P niét kunt mee vergelijken, vind ik het raar dat dat altijd met de Juno gebeurt. Die twee hebben met elkaar echt niks te maken, natuurlijk klinken ze compleet verschillend, het zijn 2 totaal verschillende synthesizers (vooral van klank dan). Hoe de resonantie op een Juno klinkt, en op de JX, da's een hemelsbreed verschil.

1 van de twee kapot? Ik zou direct een andere zoeken...

JX3P -> MKS-30 rackversie

MKS-30 = Juno 106 VCF en VCA.

Hoe verschillend ze ook klinken, ze hebben veel gemeen.

JX3P -> MKS-30 rackversie

MKS-30 = Juno 106 VCF en VCA.

Hoe verschillend ze ook klinken, ze hebben veel gemeen.

Misschien dat het verschil meer in het instelbereik van de parameters zit. Bij de jx3p is dit helaas digitaal met een beperkt bereik.

Alsof analoog geen beperkt bereik kan hebben afh van de waarden van oa potmeters die je kiest. Het is gewoon een keuze die je zowel bij analoog als digitaal kan maken. Het enige wat je met digitaal kan hebben, is dat de resolutie wat klein wordt waardoor je trapjes hoort als een parameter verandert. Maar dat beperkt het bereik niet.

(en er staat me iets bij dat de Juno 60 ook stepped reageerde ivm geheugen maar dat terzijde)

Back