rugpijn?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Vandaag weer de hele dag bezig geweest en ik word er echt niet vrolijker van als ik mijn rug nu zo voel... Morgen live optreden en daarna lekker gemasseerd worden door lekker geile wijven.... Daar doe ik het toch voor... ;)

ik heb ook een directiefauteuil (en die hebben altijd wieltjes)

VErder heb ik mijn synths zo geplaats dan ik vanaf mijn stoel de displays kan lezen.

ff het contrast aanpassen en klaar.

image20.jpg

Ikzelf heb hier 2 van die krokodillenlullenleren stoelen staan van het type directeur.
Toen ik een tijd geleden mijn studio heb verbouwd heb ik best wel rekening gehouden met de ergonomie.
Ik doe veel met de computer dus een goede zit/monitor/muis positie is heel belangrijk, ik heb een tijd oefen en fysio therapie gehad voor mijn nek en rug en heb toen best wel veel geleerd over ergonomie en zit/sta posities.
Wat veel mensen faut doen is lang achter elkaar in dezelfde positie zitten waardoor je RSI klachten krijgt (RSI zit niet alleen in je polsen)
Veel pauzes houden is zeker goed om te doen en ga ook af en toe staan of probeer de stoel eens 5 cm lager te zetten om daarna weer wat hoger te doen, afwisseling.

Er zijn momenteel proggies op de markt die je een half uur achter de compu laten werken en daarna voor 2 minuten o.i.d. je computer blokkkeren zodat je verplicht bent om pauze te houden, rare gewaarwording als je het voor het eerst ziet maar het werkt wel!

Pauzes houden vind ikzelf zowieso belangrijk, niet alleen voor je rug enzo maar ook voor je oren en je productie.
Na een pauze verander ik vaak net nog wat kleine dingetjes in de mix e.d. wat net dat beetje extra geeft en de track echt af maakt.

Goed item ! ik denk dat veel mensen niet echt stil staan bij het feit dat je toch al die uren in je studiootje zit /staat en dat dat best een aanslag op je lijf is.
Ik zal het SOS artikel ook is ff grondig gaan lezen, zeker interresant !

Origineel geplaatst door da goose

Pauzes houden vind ikzelf zowieso belangrijk, niet alleen voor je rug enzo maar ook voor je oren en je productie.
Na een pauze verander ik vaak net nog wat kleine dingetjes in de mix e.d. wat net dat beetje extra geeft en de track echt af maakt.

je bent me net voor

heb zelf vaak last ven me rug en beweging is toch belangrijk voor je lichaam vooral omdat je veel zit en vaak in de verkeerde houding

een goede stoel is ook belangrijk en helemaal in wat voor houding je zit (denk aan de holle rug)

je oren hebben ook aardig wat rust nodig , hoe langer je door gaat zonder pauze hoe minder de concentratie word

ik zelf merk het vaak na anderhalf uur vaak dat het minder word, hoor het vaak niet meer zo gedetaileerd en de mixen klinken heel slecht en vaak als je doorgaat klinkt het er echt niet beter op hoor

meestal ga ik na een uurtje even wat anders doen waardoor alles tot rust komt en hoor je ook meteen goed wat je het eerste uur heb gedaan en als het goed klinkt en zijn veranderingen makkelijker te herstellen en je geest heeft dan ook weer nieuwe ideeen

ps goed artiekel en ga eens langs een fysio threpeut en je oren latentesten kan ook geen kwaad hoor
en vergeet een ding niet oren en je rug kunnen niet meer hersteld worden als ze verwaarloosd zijn

juist ja rust,koffie anders begin ik er niet eens aan mijn heledag moet een puaze gevoel geven dat werkt het beste

als ik synths aanhet repareren ben heb ik er altijd wel 3 open staan lukt het een even niet ga ik rustig met de ander verder waardoor je niet gefixeerd raadt op een printplaat
dat doe ik het zelfde met muziek maken waardoor je ideeen van het eerste nummer misschien weer in een ander nummer kan gebruiken en zo past de puzzel zo in elkaar

en de synths staan ook in verschillende posities waardoor ik ook niet in de zelfde houding sta

;)

ik ben bijna klaar met me laatste aanpassingen

Ik heb een 19" kantel blok gemaakt voor me mks programmer en microq ook met drum bakken zijn van zit naar sta hoogte geggaan nu alleen nog alle kabels goed leggen zodat patchen stukke beter gaat.

*zucht*

Je synths iets boven elleboog hoogte plaatsen en een hoge kruk gebruiken. Je armen moeten wat schuin naar beneden lopen voor de laagste synth en bijna recht naar de 2e. Plaats niet meer dan 2 synths boven elkaar. Maak dan een volgende opstelling:

1&2

3&4 Kruk 5&6

Veel beter zo. Hier kun je het wel 3 uur mee volhouden. Een directeur stoel lijkt me heel onhandig vanwege de grootte. Hij zit echter wel lekker en achter de mixer zal het wel lekker zijn. Met een bak koffie erbij is het helemaal top.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back