Digitale Piano

aphex204

Stamgast
Hallo Mensen-
Wat is een echt goede betaalbare 2ehands digitale piano?- mag een oudje zijn als ie maar goed klinkt en speelt... Alle suggesties meer dan welkom!
Coen

Heming way dp-701!

Staat er 1 in Hilversum in de zaak Kick Music!

Zeer goed geluid, het hoog is wel wat minder...
Maar 64 stemmig polyfonie 2x 40 watt ingebouwde boxen(Onder in, In de KlankKast zeg maar) en USB! kost op een euro na 800euro

De Yamaha Clavinova's schijnen goed te zijn. Je hebt ze wel in alle prijsklassen (net even op marktplaats.nl gecheckt).

Zelf dit jaar voor mijn dochter (net op pianoles gegaan) een Kawai CL-35 (nieuw) gekocht die heel goed bevalt. Nieuw ongeveer even duur als de hierboven genoemde 2e hands Heming way. De Kawai heeft ook MIDI I/O en via de (2e) hoofdtelefoon uitgang(!) audio uit. Bij Thomann kost deze iets over de € 800.

Bedankt voor de reacties mensen!
Portable of vast maakt niet uit- het probleem waar ik mee zit is dat ik het liefst een analoge piano heb voor het gevoel en hoe het in de ruimte klinkt zegmaar.
Ik woon echter in een zeer gehorige flat en daardoor is die keuze uit den boze.
Heb zelf een electronische hardware-setup(rs-7000/Nordleads etc.) waarmee ik muziek maak en ik zoek dus die warme pianosound. Misschien kan een pianomodule in deze setup ook wonderen doen- iets van Gem of Kurzweil?
Waar het mij om gaat is een digitaal piano die qua speel en klank-gevoel sterk is en vooral niet de hoofdprijs kost. Iets vintage wat weinig mensen kennen- die richting...

Vintage + het analoge pianogeluid capturen gaat ROM based niet lukken denk ik.

bv een Kurzweil Micropiano module heeft heel mooie piano's voor filmisch werk enzo, maar m.i. heeft ze niet het gevoel van een echte piano.

Ik denk dat je het toch bij recentere modules/apparaten gaat moeten zoeken dan.

Bedankt voor de reacties mensen!
Portable of vast maakt niet uit- het probleem waar ik mee zit is dat ik het liefst een analoge piano heb voor het gevoel en hoe het in de ruimte klinkt zegmaar.
Ik woon echter in een zeer gehorige flat en daardoor is die keuze uit den boze.
Heb zelf een electronische hardware-setup(rs-7000/Nordleads etc.) waarmee ik muziek maak en ik zoek dus die warme pianosound. Misschien kan een pianomodule in deze setup ook wonderen doen- iets van Gem of Kurzweil?
Waar het mij om gaat is een digitaal piano die qua speel en klank-gevoel sterk is en vooral niet de hoofdprijs kost. Iets vintage wat weinig mensen kennen- die richting...

Als je al toetsen hebt heeft Musicstore de GEM RP-X in de uitverkoop:

http://www.musicstore.de:80/nl_NL/EUR/-/art-KEY0002087-000

Erg mooie piano's en nog veel meer. Voor die prijs echt een koopje.

Heming way dp-701!

Staat er 1 in Hilversum in de zaak Kick Music!

Zeer goed geluid, het hoog is wel wat minder...
Maar 64 stemmig polyfonie 2x 40 watt ingebouwde boxen(Onder in, In de KlankKast zeg maar) en USB! kost op een euro na 800euro

Ik begin nu te geloven dat je doof bent :?.

Back